Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ciężko wchodzą biegi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ciężko wchodzą biegi
Autor Wiadomość
sebols 




Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 56
Skąd: Marki



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 10:01   

domel-x napisał/a:
witam,
...pompe kupiłes nową czy używka, regeneracja?
co sie dzieje jak pedał sam cofniesz też wpada z powrotem?


Pompę kupiłem nową, starą sobie zostawiłem do ewentualnej regeneracji.
Pedał sam się cofa nie wpada, jednak oporu nie stawia tak jak przy normalnie działającym sprzęgle.
Jednak nie "lata" mi tak luźno jak wtedy kiedy padła mi pompa.
Resztę sprawdzę po powrocie z pracy do domu.
_________________
Sebol,
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Rover/75/78463
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 10:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 11:01   

dolać płynu i odpowietrzyć układ, tyle razy na forum było o tym mówione...
jak to zrobisz to duże prawdopodobieństwo że jeszcze sporo pojeździsz, ale będziesz musiał raz na jakiś czas dolać i odpowietrzyć układ.
 
 
 
sebols 




Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 56
Skąd: Marki



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 11:17   

kris-tofer napisał/a:
dolać płynu i odpowietrzyć układ, tyle razy na forum było o tym mówione...
jak to zrobisz to duże prawdopodobieństwo że jeszcze sporo pojeździsz, ale będziesz musiał raz na jakiś czas dolać i odpowietrzyć układ.


Tak, tak, wszystko ładnie pięknie ale nie powinno się tak dziać bo jak pisałem wszystko zostało wymienione na nowe a jak wiemy zużycie tych części to jakieś 100-130 tyś km. Więc gdzie i czemu "uciedkł" płyn ?? ?
O to jest pytanie które spędza mi sen z powiek. :smile:
_________________
Sebol,
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Rover/75/78463
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 11:23   

sebols napisał/a:
O to jest pytanie które spędza mi sen z powiek. :smile:


nie bawmy się tu w filozofów, bo jeszcze nie jedna rzecz Cię zaskoczy :)
ja też do swojego roverka wjechałem z kompletnym nowym sprzęgłem (pompka już dwa wysprzęgliki, tarcza, docisk) rok temu i w koło panie Macieju odpowietrzać muszę już od pół roku. Odpowietrzam sobie raz lub dwa w miesiącu.
 
 
 
sebols 




Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 56
Skąd: Marki



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 12:04   

kris-tofer napisał/a:
...
ja też do swojego roverka wjechałem z kompletnym nowym sprzęgłem (pompka już dwa wysprzęgliki, tarcza, docisk) rok temu i w koło panie Macieju odpowietrzać muszę już od pół roku. Odpowietrzam sobie raz lub dwa w miesiącu.


Weź mnie nie dobijaj, żona mnie z tym Roverem z domu wygoni :)
_________________
Sebol,
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Rover/75/78463
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 12:12   

sebols, sprawdź złączkę łączącą przewód pompki z wysprzęglikiem.


Dziwne rzeczy niektórym się dzieją z tym sprzęgłem krótko po wymianie na nowe. Ja zakładałem jakiś czas temu nowe i póki co wszystko OK. Może dlatego że robiłem to samemu. :smile:
Podejrzewam, że u niektórych osób powodem padających pompek jest to, że "fachowcy" jak odpowietrzają i zalewają nowym płynem układ, nie robią tego sterylnie. Wystarczy trochę "piachu" na rękach lub na tym czym uzupełniają płyn w zbiorniczku i pompkę po jakimś czasie szlak trafia.
 
 
sebols 




Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 56
Skąd: Marki



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 12:25   

Dzięki wszystkim za pomoc, posprawdzam to o czym pisaliście a że mechanik u którego wymieniałem wysprzęglik i pompkę też jest umówiony to zdam relację jak to się skończyło.
_________________
Sebol,
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Rover/75/78463
 
 
 
motoitalia 



Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 22
Skąd: warszawa



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 20:59   

witam
gdy tylko spadły temperatury na minusowe zaczęły mi ciężko wchodzić biegi, po rozgrzaniu wraca do normy. Jaka może być przyczyna? co tam może zamarzać? mam diesla jesli ma to znaczenie
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sty 16, 2012 22:48   

motoitalia napisał/a:
witam
gdy tylko spadły temperatury na minusowe zaczęły mi ciężko wchodzić biegi, po rozgrzaniu wraca do normy. Jaka może być przyczyna? co tam może zamarzać? mam diesla jesli ma to znaczenie

Nie tyle zamarzać co olej w skrzyni biegów staje się na skutek niskiej temperatury gęsty i to dlatego biegi ciężej wchodzą gdy już trochę się rozrusza wszystko wraca do normy.To jest normalne zjawisko
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 23:04   

jakby coś zamarzło to byś wcale nie wrzucił i tak na przyszłość jak nie bedziesz mógł podczas mrozu :mrgreen: ruszyć gałka do przodu ani do tyłu to nie szarp na chama bo coś urwiesz tylko odpal i poczekaj aż sie cięgna podgrzeją i samo odpuści
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 17, 2012 10:55   

i każdy ma trochę racji, co do minusowych temp i problemem z lewarkiem, wina stoi głownie w starym oleju w skrzyni, polecam na wymianę na taki jak fabryka przykazała i zmiana jest olbrzymia. Najlepiej po prostu sprawdzić jak wchodzą biegi i jak pracuje lewarek przed odpaleniem i zaraz po odpaleniu, jeżeli jest ciężko a po 3 minutach już ok to olej do wymiany.

Co do wiecznej walki ze sprzęgłem:
Jak ktoś wymieni komplet, zrobi to dobrze I TUTAJ JEST PROBLEM, bo 80% mechaników nie robi tego dobrze i macie Never Ending Story:) zaczyna się od wymiany na raty, tzn nowa pompka na stare sprzęgło ( pompa pada jak z bicza strzelił) lub w odwrotnej kolejności.
Potem mamy tych co wymienili wszystko, tutaj znowu problem bo mechanik nie odpowietrzył prawidłowo układu i tutaj 90%... bo oni wiedzą lepiej i pompują jak hamulce - pompa jest zapowietrzona, pada znowu szybko. Kolejny element to nie płukanie układu - mamy nagar i pompka znowu pada szybko !

I też często znajdują się magicy, tzn - dolewają płynu do gumowego wkładu :beczy: i to się zdarza często... lub wlewają kompresorem na zamontowanej pompie płyn przez odpowietrznik - to też jest często - skutek - rozwalone uszczelnienie na zaworze.

I ostatnia grupa to magicy - wczoraj miałem jednego co mu tłok nie wchodził w korpus, więc owy Pany rozgrzał palnikiem pompkę - obudowę i tłok i próbował włożyć, oczywiście rozwalił wszystko, zaznaczam - wszystko :)

Nie wiecie ile mechanik wam cudów pod maską robi, nie macie nawet pojęcia... :)

Ja robiłem sprzęgło sam, wszystko na raz 3 lata spokoju, prawie 90tys w mieście bez żadnej awari... psuły się inne sprawy, ale nie sprzęgło.
_________________
Pamparampam
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 17, 2012 11:20   

Boncky napisał/a:
I też często znajdują się magicy, tzn - dolewają płynu do gumowego wkładu
to chyba moja przypadłość tu opisywana :grin:
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 17, 2012 12:13   

haszczyc napisał/a:
Boncky napisał/a:
I też często znajdują się magicy, tzn - dolewają płynu do gumowego wkładu
to chyba moja przypadłość tu opisywana :grin:


Jesteś jednym z wielu :DDD ja już widziałem takie cuda.. ale ostatnio Hit z Palnikiem jest TOP 1 :D :lol:
_________________
Pamparampam
 
 
 
dafit 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 251
Skąd: Łask

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 17, 2012 16:28   

sash997 napisał/a:
nie szarp na chama bo coś urwiesz


taa ja mam ten sam problem ostatnio z biegami (ciężko wchodzą nierozgrzane) i już dwa razy ciegno zakładałem bo zleciało z tej kulki, muszę się w końcu wziąć za wymianę tego oleju,
tylko....
Boncky napisał/a:
jak pracuje lewarek przed odpaleniem i zaraz po odpaleniu

u mnie właśnie przed odpaleniem wchodzą biegi ok, czy to na pewno wina oleju czy co inne? ale problemy też zaczęły się w niskich temp.
_________________
sprzedam http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=83607
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 16:39   

a mi sie cięgna przy dużych mrozach zamarzają i wogule gałką nie idzie ruszyć,ale odpali sie pochodzi 2 min i jest OK
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 17, 2012 16:51   

dafit napisał/a:
sash997 napisał/a:
nie szarp na chama bo coś urwiesz


taa ja mam ten sam problem ostatnio z biegami (ciężko wchodzą nierozgrzane) i już dwa razy ciegno zakładałem bo zleciało z tej kulki, muszę się w końcu wziąć za wymianę tego oleju,
tylko....
Boncky napisał/a:
jak pracuje lewarek przed odpaleniem i zaraz po odpaleniu

u mnie właśnie przed odpaleniem wchodzą biegi ok, czy to na pewno wina oleju czy co inne? ale problemy też zaczęły się w niskich temp.


obojętnie czy nie odpalony czy odpalony, gałka biegów musi tutaj i tutaj chodzić ciężko, jeżeli jednak jest problem tylko po odpaleniu sprawdz poziom płynu w pompce - albo masz go za mało albo jest brudny
_________________
Pamparampam
 
 
 
dafit 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 251
Skąd: Łask

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 17, 2012 16:54   

Boncky napisał/a:
jeżeli jednak jest problem tylko po odpaleniu sprawdz poziom płynu w pompce - albo masz go za mało albo jest brudny

ok, dzięki za pomoc :wink:
_________________
sprzedam http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=83607
 
 
Radoskur 



Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 3
Skąd: Myślenice



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 21:54   

Witam i dzięki że tu Jesteście

Jestem posiadaczem Rover'a 75 od niespełna 3 miesięcy. Dziś pojawił się problem związany ze zmianą biegów. Wiem że temat był wielokrotnie wałkowany (trochę już o tym poczytałem), ale może dla kogoś te objawy będą oczywiste i zdiagnozuje problem ad hoc co znacznie ułatwiłoby mi sprawę.

1Po pierwsze mam problem z wrzuceniem 1-ego biegu, ale po zdjęciu nogi ze sprzęgła i ponownym dociśnięciu bieg wskakuje.
2Przy włączonym silniku nie jestem w stanie wogóle wrzucić biegu wstecznego. Po wyłączeniu silnika bieg wskakuje bez problemu.
3Po wrzuceniu 4-tego biegu i nie dociśnięciu go mocno do końca zdarza się, że bieg wyskakuje.
4Ogólnie wszystkie biegi chodzą ciężej, ale proces ten postępuje stopniowo i do dziś nie był aż tak zauważalny.
5Wszystkie biegi (łącznie ze wstecznym) wskakują w miarę przyzwoicie po kilkukrotnym podpompowaniu pedałem sprzęgła.
6Zmianie biegów nie towarzyszą żadne niepokojące odgłosy.

Z kwestii, które jak się domyślam mogą mieć jeszcze znaczenie, wiem, że w samochodzie wymieniane były:
1wysprzęglik-marzec 2008
2korpus pompki sprzęgła 2009
3koło dwumasowe 2011

Jak ktoś wie w czym tkwi problem będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 23:39   

Radoskur napisał/a:

Jak ktoś wie w czym tkwi problem będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam.


Na dzień dobry sprawdź połączenie linek od lewarka do skrzyni. Są tam takie metalowo-gumowe kapturki i niestety czasem wyrabia się guma i stąd efekty z biegami.

Druga sprawa. Wyglądana to, że zapowietrza Ci sie układ skoro po podpomowaniu pomaga. Może to być pompka sprzegła lub często zdarza się, że odpowietrznik przepuszcza płyn.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sob Lut 18, 2012 15:51   

właśnie tak mi się stało ze odpowietrznik przepuszcza płyn i co kilka dni pedał sprzęgła jest coraz niżej
a mam pytanie do wtajemniczonych czy wie ktoś jaki jest gwint na tym zaworku?
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Biegi ciężko wchodzą
rudolfinho Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lis 26, 2014 22:27
roverr
Brak nowych postów [R75]Ciężko wchodzą biegi
wopal99 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Maj 24, 2012 21:49
wopal99
Brak nowych postów [R75] Biegi ciężko wchodzą
juraz Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Maj 27, 2010 14:41
Boncky
Brak nowych postów [R75] Ciężko wchodzą biegi ..
xytras Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Kwi 09, 2010 21:08
szamanpl
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZT] 2.0 CDTi MANUAL- Biegi ciężko wchodzą
lagi Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Lut 11, 2013 14:11
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink