Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] interfejs diagnostyczny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] interfejs diagnostyczny
Autor Wiadomość
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 19, 2013 08:41   

A więc tak odpaliłem gotowca na wirtualnym XP zainstalowałem kabelek i skonfigurowałem. Podłączyłem kabel w R75 odpaliłem INPA i widzę Batery ON Ignition ON ( jak źle napisałem to sorki ale obie pozycje na ON ) wybieram E46> Engine> DDE30 m47 i error 19 przez co nie poczytało błędów :cry: Zapłon oczywiście załączony
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 19, 2013 08:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sob Paź 19, 2013 08:58   

Pingiel, DDE 4 M57
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Paź 19, 2013 11:18   

Widzę, że wszyscy są już mądrzejsi i nabrali doświadczenia w łączeniu się z naszymi autkami.
Kto mi w takim razie powie czym połączyć się z R75 rocznik 2000 pojemność 1.8?
Niestety próbowałem ELM ale wychodzi na to, że po OBDII się nie komunikuje ten rocznik. Dopiero końcówka 2000 i początek 2001 już to miały, a ja stoję w miejscu.
Nie chodzi mi o nic szczególnego, silnik może ABS i będę szczęśliwy.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Paź 19, 2013 12:38   

20 min temu podpinałem takiego - Autocom kolego. :wink:
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Paź 19, 2013 13:41   

Wszystko fajnie pięknie, ale 1500 zł to dosyć sporo, żeby sobie autko od czasu do czasu podpiąć :P
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Paź 19, 2013 14:06   

wschodni napisał/a:
Kto mi w takim razie powie czym połączyć się z R75 rocznik 2000 pojemność 1.8?

Do wszystkiego oprócz silnika możesz wykorzystać BMWScanner PaSoft lub INPA z dodatkami.
Diagnostykę silnika w tym roczniku zrobisz raczej poważniejszymi sprzętami - CDIF2, Autocom, Lunch(diagun) itp. Żaden z powyższych nie poradzi sobie jednak z kodowaniem funkcji w module komfortu - GM6. Jest możliwość złapania ew. błędów ale pełnego kodowania brak.

wschodni napisał/a:
Wszystko fajnie pięknie, ale 1500 zł to dosyć sporo, żeby sobie autko od czasu do czasu podpiąć :P

Zdecydowanie w Twoim przypadku to chyba lepiej podjechać raz na jakiś czas do kogoś kto w/w sprzęt posiada i zapłacić 100 zł.

Właściciele R75/ZT z silnikami diesla są w lepszej sytuacji ;) INPA i skrypty z oprogramowaniem EDIABAS dają możliwość połączenia się ze sterownikami silnika w każdym innym modelu, ale tylko do adaptacji z IMMO oraz odczytania kodów ZCS i VINu. Błędów tą drogą nie da się odczytać ;/

A jak ktoś chce wydać dużo pieniędzy na interefejs dla swojego R75 to polecam jednak T4 ;)
On jak żaden inny sobie najlepiej poradzi ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Paź 19, 2013 14:16   

Pingiel napisał/a:
widzę Batery ON Ignition ON
tak ma większość userow
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 19, 2013 15:48   

szpynior Browarek dla ciebie. Trochę zbyt dużo razy wywalało błąd skryptu po naciśnięciu NIE ( chodzi o kontynuację skryptu ) i ponownym odpaleniu danego skryptu było ok. W silniku błędów nie było ale za to błędów airbag było mnóstwo. Czy tym kablem K+Dcan da sie sprawdzić bądź przetestować Webasto? Były na tym forum objaśnienia dotyczące INPA bądź NCS?
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sob Paź 19, 2013 22:31   

webasto przetestujesz zwykłym kablem k-line i programem webasto TT,była dyskusja na forum o tym :wink:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 20, 2013 11:07   

wiem że była o tym dyskusja. i wiem że jest do tego opis. Tylko ja nie nie mam zbytnio zamiaru kupować kolejnego kabla. A z tego co pamiętam to musi być to kabel K-bus (k-line jest w złączu diagnostycznym i ma całkiem inną funkcje z tego co pamiętam z artykułu) który trochę kosztuje.
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Paź 20, 2013 13:49   

nie musi to być kabel k-bus bo k-bus to wewnętrzna linia komunikacji w aucie pod którą podpinasz sie kablem k-line i testujesz np webasto,zegary,navi-tv,moduł świateł różnymi dostępnymi w sieci programami,k-bus dochodzi do webasto biało czerwonym przewodem na 2gi pin w 6cio pinowej kostce na piecu
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 20, 2013 23:45   

czyli jeśli do mojego interfejsu OBD2 K+Dcan do kupie Gniazdo OBD2 i wepnę 3 przewody masę na pin 4, +12 na pin 16 oraz trzeci przewód pod pin 7 to otrzymam przewód do zdiagnozowania Webasto? I dalej masę i +12 do akumulatora a trzeci przewód z pinu 7 do pinu 2 w piecyku to program do testowania go obsłuży? Jeśli źle rozumuję to sorki za zaśmiecanie.
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Paź 21, 2013 00:03   

niewiem co ty masz za interfejs,ja mam taki niebieski k-line do vaga za 30 zł i śmiga poprawnie a podłączyłem go tak jak opisałeś linie K do białoczerwonego przewodu przy piecu,mase i +12 pod akumulator,program do webasto w języku pl i wszystko jak na dłoni :D
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 21, 2013 11:58   

Coś czuje że mój interfejs chyba nie czyta błędów silnika. Wczoraj wieczorem zaczęły falować obroty na biegu jałowym. Dlatego z rana zaraz podłączyłem go po kompa i nie znalazł nic. Natomiast po wejściu w status i analog4 ( chyba wtryski jeśli nie to mnie poprawcie ) podczas spadku obrotów prawie do granicy zgaśnięcia silnika na pierwszym wtrysku wartość pokazała 10.00 na trzech pozostałych była do -1.00 i do 1.00. Natomiast podczas jazdy wszystkie 4 wartości były 0.00. Wydaje mi się że przy takich zmianach powinno pokazać jakiś błąd a nie ma nic.
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Paź 21, 2013 12:05   

Pingiel napisał/a:
pierwszym wtrysku wartość pokazała 10.00

Hehe, to raczej nie powinieneś móc odplaić go w ogóle ;)
Na ciepłym silniku sprawdź korekcję wrtysków jakie są parametry na jałowym biegu.
Po dodaniu gazu powinny się wyzerować, a po powrocie na wolne obroty znów zacząć pokazywać. Jeśli jest 10 to chyba rekord ;)

A jak inne wartości? Jak np. STATUS5? Albo wartości typu przepływomierz masy powietrza?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 21, 2013 12:35   

Ta wartość na pierwszym falowała im bardziej obroty szły w dół tym wartość wtrysku rosła. po około 10ciu minutach wróciło wszystko do normy przejechałem ok 20 km i jak podjechałem pod dom to znowu pofalowało. Zrobie screen ekranu tych wartości, tylko powiedzcie gdzie je wrzucić by nie syfić za bardzo tematu.
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Paź 21, 2013 12:51   

Jest taki temat założony przez applesa o wartościach z INPA itp. Tam wrzucaj.

[ Dodano: Pon Paź 21, 2013 12:51 ]
o tu http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 21, 2013 18:21   

falowanie chwilowo ustało, ale za to pojawiły sie kłęby czarnego dymu. byłem w mieście i podczas parkowania tyłem ( bez użycia gazu na równym placu ) 3 razy zdechł i to wręcz w zasłonie dymnej. :/ Normalnie zaczyna brakować nerwów i kasy na to auto.
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Paź 21, 2013 20:07   

Pingiel napisał/a:
Normalnie zaczyna brakować nerwów i kasy na to auto.

Normalnie objaw jak uwalonego wtrysku :)
Czarny dym, szarpanie, gaśnięcie... jeszcze tylko problem z odpalaniem został i gotowe ;)
Zdiagnozuj to jeszcze raz i teraz odczytaj błędy... powinien zapamiętać coś z układu paliwowego.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 22, 2013 12:05   

MaReK napisał/a:
Normalnie objaw jak uwalonego wtrysku :)
Czarny dym, szarpanie, gaśnięcie... jeszcze tylko problem z odpalaniem został i gotowe ;)


Ten pierwszy wtrysk już miałem wymieniany ok. 2 miesiące temu ale problemu z gaśnięciem i odpalaniem nie miałem nawet jak przestał pracować. Zrobiłem filmiki z diagnostyki silnika. jeden już jest na YT drugi się ładuje.

1 http://youtu.be/ujaBd_sh-ws
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r75] interfejs w rozsadnej cenie
invictus_ Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Maj 09, 2014 11:25
apples
Brak nowych postów [R75] Program diagnostyczny
rafaello232 Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Maj 15, 2009 11:46
Zukowaty
Brak nowych postów [R75 ] Komputer diagnostyczny
HdM Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Wrz 04, 2007 12:42
piter34
Brak nowych postów [R75] program diagnostyczny
grota10 Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Cze 08, 2020 21:17
grota10
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] program diagnostyczny
grota10 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Lut 12, 2017 13:21
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink