Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT-T 190] brak mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT-T 190] brak mocy
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 23, 2014 15:08   

Oki, ustawienie wałków a INNE wałki to lekka różnica :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 23, 2014 15:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 23, 2014 16:02   

Marek, ale gdzieś na wałku musi być różnica jeżeli element blokujący jest taki sam w 2.0, 2.5, i 190
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 24, 2014 10:47   

A moze wałki są inaczej ustawione + inny soft i ejst te kilka km więcej? ;) widziałem takie rzeczy - seryjny wałem z regulowanym kółkiem, wyniki były zbliżonego do tego co jest w 75 vs 190, lekki wzrost ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Maj 24, 2014 11:36   

wałki , dolot, soft , blok ( chłodzenie zwększone o 20%)
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 24, 2014 11:53   

i to wszystko dla kilku koni mechanicznych? długo szukałem informacji dłubiąc KV6 w ZS i serio, te motory są takie same... przy tak daleko idących zmianach w zt powinno byc z 210KM+...
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Maj 24, 2014 12:07   

a tak z ciekawości, co w dolocie jest inne? kanały w głowicach? ponoć głowica jest taka sama w obu silnikach a nawet w trzech bo ZS też

[ Dodano: Sob Maj 24, 2014 12:07 ]
z wałkami to (patrząc po tych blokadach) wydaje mi się że są takie same ale ustawione na kółkach są tak że zawory otwierają się deczko wcześniej i jest lepiej napełniona komora spalania. Kto wie czy nie dało by się wyrwać kilku koni ustawiając rozrząd w 177KM motorze blokadami od 190KM.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 24, 2014 12:11   

Z mojej wiedzy wynika:
- bloki są takie same (177KM vs 190KM)
-głowice również,
-kolektory wydechowe,
-ilośc katalizatorów,

Różnica w dolocie jest między ZS180 (dolot z 2,0v6 automat) a R75/ZT. Między 75 a ZT nie ma ŻADNEJ różnicy w dolocie. ZT190 ma inny tłumik końcowy w sotsunku do 75 i ZS.

Na pewno inny jest soft :) Do czego zmierzam, pisanie o tak daleko posuniętych zmianach:
SeniorA napisał/a:
wałki , dolot, soft , blok ( chłodzenie zwększone o 20%)

jest troche niepowazne, bo przecież modyfikacja bloku, wałków czy głowicy (tak rozumiem dolot, bo mialem w rękach dolot z ZS, 75 i ZT i są IDENTYCZNE, od łapacza powietrza w nadkolu do samych głowic) to są OGROMNE koszta. W zasadzie to byłaby zmiana najwazniejszych elementów silnika. I co z tego ? 3 czy 4 KM mocy więcej? Rover w tamtym okresie zbytnio majętny niebył, więc nie wierze, ze wydali górę hajsu na przebudowe silnika z tak marnym efektem.

[ Dodano: Sob Maj 24, 2014 12:11 ]
sknerko napisał/a:
z wałkami to (patrząc po tych blokadach) wydaje mi się że są takie same ale ustawione na kółkach są tak że zawory otwierają się deczko wcześniej i jest lepiej napełniona komora spalania. Kto wie czy nie dało by się wyrwać kilku koni ustawiając rozrząd w 177KM motorze blokadami od 190KM.

o tym pisałem Sknerko i to może mieć sens, róznica jest pewnie minimalna (1-2 stopnie) i w połączeniu z innym softem silnika i wydajniejszym dolotem (75,zt) może dać kilka KM. Z ciekawostek dodam, że dolot z 75/ZT w połączeniu z rezonatorem z ZS i przelotowym wydechem dodał sporo wigoru KV6 w ZS.
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Maj 24, 2014 12:22   

W suzuki swift starym modelu tak się robiło moc, że ustawiali lekko inaczej rozrząd i zmieniali dolot. Swoją drogą sam się przekonałem, że rezonator zabiera dużo mocy. Jak jeździłem bez niego Freelem to muł był tak straszny, że nawet moja małżonka się dziwiła czemu tak słabo jedzie i jak założyłem potem to mi sie "odrzutowiec" zrobił.

[ Dodano: Sob Maj 24, 2014 12:22 ]
A R75 2.0V6 manual ma taki sam dolot jak 2,5?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 24, 2014 14:51   

Cytat:
Kto wie czy nie dało by się wyrwać kilku koni ustawiając rozrząd w 177KM motorze blokadami od 190KM

Wałek ssący ustawisz, ale walka wydechowego juz nie. Muszą być oba z 190
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Maj 24, 2014 15:08   

rafalmis1 napisał/a:
Wałek ssący ustawisz, ale walka wydechowego juz nie. Muszą być oba z 190
Wydechowe nie maja znaczenia przy podnoszeniu mocy, czemu muszą być z 190? patrzyłeś czym się różnią od 177?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 24, 2014 15:31   

Skąd wiesz, że muszą być z190? masz takie?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 24, 2014 19:08   

nie mam ale na blokadach, a raczej w opakowaniu jest napisane "not 190" później było wybijane już na blokadach. Rozmawiałem też z SeniorA i też powiedział, że nie da się blokady założyć od 2.5 177km do 190
Mam wałki z 2.0 i 2.5 i też są "identyczne", ale jak na nich rozrząd złożyłem, to już blokady 2.5 nie założyłem, i na odwrót na 2.5 nie założysz blokady z 2.0 więc bez powodu nie jest zaznaczone na blokadach aby nie używać w 190.
Mało tego samochód na wałkach jeździł, beż żadnych oznak. Jedynie doił 20l
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Maj 24, 2014 19:31   

a co jak ustawić 177 blokadami z 190? bo po tym jak piszesz że palił jak smok to moja teoria o wcześniejszym otwarciu zaworów jest możliwa bo resztę czyli ustalenie dawki paliwa robi mapa w kompie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 24, 2014 19:51   

sknerko napisał/a:
a co jak ustawić 177 blokadami z 190?

też nie ustawisz
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Maj 24, 2014 19:54   

Ale że co? nie da sie założyć? czy jak ustawisz to nie będzie jechał?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 24, 2014 20:16   

ustawiasz najpierw wałek wydechowy na blokadzie. Ten wałek zawsze ustawisz, nie ważne jaki silnik, nie ważne czy użyjesz blokady z 2.0, 2.5, 190. Po prostu jak ustawisz na złej blokadzie wałek ssący, to nie złapiesz później wałka wydechowego względem ssącego
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Maj 24, 2014 20:45   

Jak widziałem zmianę paska na filmiku to tam nie było ustawiane ssący względem wydechowego tylko każdy wałek miał swoją blokadę i jak ustawiłeś na obu założyłeś pasek i napinacz to powinno chodzić, nawet na filmiku kół na znaki nie ustawiał tylko blokował przyrządem i tyle. ale ja się nie znam i nie umiem tego, tylko tak na chłopski rozum dywaguję bo wiem ze w swiftach tak moc podnosili
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 24, 2014 21:37   

sknerko, oglądałem film 15 razy i myślałem, że wiem o co chodzi, a jak się dobralem do silnika to czekałem na kolesze aby mi wytłumaczył, bo przez telefon to już w ogóle mam młyn w głowie.
Na filmie ustawia pas główny. Pasek krótki jak jest założony to reguluje się razem. Ale jego też trzeba zmienić i jak go zdemontujesz, to walek wydechowy się przestawia i juz go nie założysz jak pomyślisz blokadę na pasie głównym.
A właśnie film przedstawia chyba pierwsza konstrukcje V6,teraz blokada na pasek krótki jest inna i koła są inne niż te na filmie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Maj 27, 2014 11:25   

czegoś tutaj nie rozumiem, ja z kuzynem składałem bez żadnych blokad i jest ok
Ustawialiśmy na znaki
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Maj 27, 2014 12:49   

Kozik napisał/a:
składałem bez żadnych blokad i jest ok
czy jest ok, to się okazuje po próbie założenia blokad ,bo niewielkie przestawienie jest niezauważalne przez kierowcę ale odbija się to już na silniku. Znam kilka takich przypadków.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 20:17
Ramzes120
Brak nowych postów [MG ZT]Brak mocy
Mat_Dob Rover serii 75, MG ZT 26 Sro Sty 18, 2017 15:07
Mat_Dob
Brak nowych postów [R75] Brak mocy
cucho Rover serii 75, MG ZT 26 Pon Mar 02, 2015 18:25
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] brak mocy
vonglass Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Gru 11, 2012 20:52
apples
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Brak mocy
plonex25 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Paź 02, 2012 17:34
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink