Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200SDI] Gehenny ciag dalszy... | Sa postepy!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200SDI] Gehenny ciag dalszy... | Sa postepy!!

Prawie wszystko naprawione :)
Autor Wiadomość
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 17:45   

w R200 jest linka
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 17:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 20:56   

Brt napisał/a:
nie ma różnicy wiec to nie przepływka .... jaki masz kąt wtrysku Czy turbina daje prawidłowe ciśnienie (nie ma nieszczelności w wężach czasem)

Turbina chyba daje prawidlowe cisnienie bo okolo 1 bara (choć chcę to zwiększyć) i nieszczelności na pewno nie ma bo wszystko sprawdziłem. Przy ustawieniu pompy też grzebałem. Przyspieszanie i opoźnianie też nic nie daje, powodoje tylko głośniejszą lub cichszą pracę silnika.
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 20:58   

sprawdź pomiar czasowy 60-100 km/h na IV biegu jeśli ci wyniesie 7-8 s to wszystko w normie :) to nie Evo X :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 21:18   

Raptile napisał/a:
to nie Evo X

Ale chcę żeby tak jechało hihi :twisted:
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 17:23   

witajcie!

- poszukuje ale nie moge znalesc, potrzebny mi symbol czujnika temp paliwa i czujnika temp cieczy chlodzacej (ale ten na desce pokazuje ok - wiec to ten drugi?)

- co do problemow to klima nie dziala, jest nabita poprawnie, po zalaczeniu guzikiem obroty wzrastaja ale nie leci zimne powietrze - jego temperatura jest jednakowa z temperatura zimnego nawiewu bez klimy. temp na zewnatrz okolo 15C. sprawdzalem obieg zamkniety, otwarty, z przewiewaniem wnetrza i bez...

pozdr.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 18:30   

nicco_nuwai napisał/a:
potrzebny mi symbol czujnika temp paliwa
Trzeba kupić czujnik do pompy wtryskowej VP37. Jest nawet artykuł na stronie klubowej o wymianie tegoż.
nicco_nuwai napisał/a:
czujnika temp cieczy chlodzacej
http://motohurt.info/skle...oducts_id=49112
nicco_nuwai napisał/a:
poszukuje ale nie moge znalesc
Słabo szukasz, bo wystarczy albo przeszukać forum, albo chociażby EPC ściągnąć ;)
nicco_nuwai napisał/a:
co do problemow to klima nie dziala, jest nabita poprawnie, po zalaczeniu guzikiem obroty wzrastaja ale nie leci zimne powietrze - jego temperatura jest jednakowa z temperatura zimnego nawiewu bez klimy. temp na zewnatrz okolo 15C. sprawdzalem obieg zamkniety, otwarty, z przewiewaniem wnetrza i bez...
O klimie też jest obszerny artykuł co należy sprawdzać po kolei, zresztą w rave jest procedura sprawdzania klimy ;)
Ostatnio zmieniony przez thef Sro Kwi 08, 2009 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 19:12   

nicco_nuwai napisał/a:
Brt napisał/a:
ja bym narazie obserwował po prostu .... patrzył, czy i jak se zachowuje auto, czy nie ma ubytkow płynu, dziwnego dymienia (na biało) i jakie będzie ciśnienie w układzie chłodzenia :ok: ...


no i mam odpowiedz:)

w swojej niewiedzy ocenilem to jako "bulgotanie i bomblowanie" a okazuje sie ze jak dodam gazu, to chlodziwo jest zasysane z dolu zbiorniczka a waraca rurka w prawym gornym jego rogu, i ten "wytrysk" pod cisnieniem burzy zawartosc zbiornika dajac efekt jakby bomblowania :) wiec uszczelka i te klimaty to moja nadinterpretacja - ehhh czlowiek uczy sie cale zycie :) :rotfl: :rotfl: :rotfl:

na jutro zamowilem nowe amorki gaziaki bilstein b4 i rure do IC (Tx to tomateam) i mam nadzieje ze zrobia mi porzadek z nurkujacym zawieszeniem z przodu.

puki co efektow szarpania wciaz nie widac - wiec chyba naprawili na dobre :)

pozdr



Już zamontowałeś kolego amorki ? Bo u mnie też przód dość mocno nurkuje, ale na diagnostyce niby amorki są dobre.

Daj znać, czy na nowych auto przestało nurkować :)
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 19:27   

Bordos napisał/a:


Już zamontowałeś kolego amorki ? Bo u mnie też przód dość mocno nurkuje, ale na diagnostyce niby amorki są dobre.

Daj znać, czy na nowych auto przestało nurkować :)


bilstein b4 - gazowe

polecam zakup tomateam :ok: :ok: :ok:

jasne dam znac jak tylko bede mial okazje sprawdzic :) orginalne byly delphi z lutego 96r :)

pozdr

[ Dodano: Sro Kwi 08, 2009 19:31 ]
thef napisał/a:
http://motohurt.info/sklep/product_info.php?products_id=49112


niebieski jest pod pokrywa silnika kolo rozrzadu, a czarny? bo ten ktory jest po lewej stronie chlodnicy (patrzac z przodu auta) byl niepodlaczony i ma czarny koniec...


thef napisał/a:
Słabo szukasz, bo wystarczy albo przeszukać forum, albo chociażby EPC ściągnąć ;)


o poszukam dziekuje :) EPC juz sciagam :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 22:14   

nicco_nuwai napisał/a:
niebieski jest pod pokrywa silnika kolo rozrzadu, a czarny? bo ten ktory jest po lewej stronie chlodnicy (patrzac z przodu auta) byl niepodlaczony i ma czarny koniec...
Pytałeś o czujnik temperatury płynu więc podałem Ci oznaczenia tegoż. Na chłodnicy są włączniki termiczne wentylatorów, ale akurat w 200ce chyba nie są wykorzystywane.
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 22:31   

jak to nie? oczywiscie, ze jeden jest wykorzystywany.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 22:36   

Cytat:
jak to nie? oczywiscie, ze jeden jest wykorzystywany.

zależy chyba od rocznika ;) w niektorych są pominięte o ile kojarzę ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 08:45   

witam!

dobra, dzieki info powyzej - dogadalem sie z pompiarzem, czujnik temp 50zl, wymiana 20zl. diagnoza pompy, dawki paliwa, nastawnika itp 50zl. takze do przelkniecia. podjade tam jutro...

jutro wizyta u elektryka bo cuda na kiju, aku po 2 dniach w warsztacie sie rozladowalo, kontrolki na desce migaja dyskoteka, w silniku cos cyka, puka - nie mogli zapalic nawet ze startera (miga kontrolka oleju) - jakby jakies przebicie gdzies... nikt nic nie ruszal, auto stalo i sie cos stalo nagle. wczesniej problemow nie bylo z aku i ladowaniem zadnych... zagadka...

wracajac do pompy, rozrzad ustawiony na 2,5, swiece ok (mam wersje 3 swiecowa), grzeja, przekaznik ok, a jeszcze zdarza mi sie pilowac rano 2x po 7-10s zeby zapalic (pompowanie gruszka nic nie zmienia), czy moze to byc wina tego czujnika temp paliwa (-200C) ? a moze pompa zalewa go? bo po takim pilowaniu wywala smierdzaca chmure - potem nie kopci, jak odrazu zgasze i za chwle chce zapalic - zapala po 1-2sek krecenia czyli odreki. moze na cos zwrocic jeszcze uwage?

pozdr.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 09:10   

może to być wina kąta wtrysku ... u mnie na 2 stopniach ciezko palił rano nawet latem ... zmiana na 4 stopnie i problemy z odpalaniem jak ręką odjął :ok:
Cytat:
jutro wizyta u elektryka bo cuda na kiju, aku po 2 dniach w warsztacie sie rozladowalo, kontrolki na desce migaja dyskoteka, w silniku cos cyka, puka - nie mogli zapalic nawet ze startera (miga kontrolka oleju) - jakby jakies przebicie gdzies... nikt nic nie ruszal, auto stalo i sie cos stalo nagle. wczesniej problemow nie bylo z aku i ladowaniem zadnych... zagadka...

Wiązka klapy standardowo do przejrzenia, ale przede wszystkim posprawdzaj masę od aku i silnika :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 14:59   

Bordos napisał/a:
Już zamontowałeś kolego amorki ? Bo u mnie też przód dość mocno nurkuje, ale na diagnostyce niby amorki są dobre.

Daj znać, czy na nowych auto przestało nurkować :)


daje znac :) przod beton, napompowalem opony do 3,0 na rozgrzanej oponie (wiec bedzie mniej na zimnej) poniewaz z braku innych jezdze jeszcze na zimowkach a przod mam z wyjatkowo miekkiej gumy i siada tez na oponach, i wszedzie tam gdzie zachaczalem np podjazd - przejedzam teraz bez najmniejszego problemu, hamowanie ze 160 do 70 - zero tarcia czy rycia przodem - pelna kontrola nad autem. o ile przed wymiana moglem swoja watla 60kg waga posadzic auto na glebie i bujac nim, o tyle teraz pomimo checi i zapierania sie calym cialem auto ledwo sie ugina na amorku. polecam wymiane :ok: :ok: :ok:

[ Dodano: Czw Kwi 09, 2009 21:58 ]
Brt napisał/a:
może to być wina kąta wtrysku ... u mnie na 2 stopniach ciezko palił rano nawet latem ... zmiana na 4 stopnie i problemy z odpalaniem jak ręką odjął :ok:


jeszcze raz zasiadlem do kts bosha - kat na zimnym silniku jest 3,5 i waha sie w dol tej wartosci az do stabilizacji przy rozgrzanym silniku do okolo 2,5-3,0.

Brt napisał/a:

Wiązka klapy standardowo do przejrzenia, ale przede wszystkim posprawdzaj masę od aku i silnika :ok:


:ok: :ok: :ok:
ukrecil sie kabel laczacy mase z minusem aku - przykrecono nowy - aku naladowany - kreci jak nowka. niemniej jednak jutro jade do elektryka zeby mi klime uruchomil bo cos jest nie tak, i sprawdzil czy cos pradu nie kradnie - tak dla pewnosci.


chcialem sie wybrac jeszcze do pompiarza na wymiane tego czujnika temp, ale jak sie okazalo KTS Bosh pokazuje prawidlowe wartosci, od samego poczatku pracy zimnego silnika zarowno temp paliwa jak i temp wody jest normalnie pokazywana, a ze pompiarz tez uzywa KTS Bosh, to nie widze sensu placenia kolejnych 50zl za diagnostyke i jechania 30km w 1str... moze elektryk ma bledy w oprogramowaniu swojego komputera ze mu sypie ujemnie?

generalnie wszystko mozna powiedziec naprawione, auto nie szarpie, weze wymienione od IC, IC przedmuchany sporo z niego wylecialo badziewia, juz nie buja przodem, zapala jakotako, jeszce dam znac co z klima wymyslili i co elektryk powiedzial :)

dziekuje serdecznie za pomoc - i oby zawarta w tym poscie wiedza przydala sie kolejnym klubowiczom:)

pozdr


Dodano: Pt Kwi 17, 2009 15:15
edycja:

no to ciag dalszy :)

elektryk mnie olal - wiec zakasalem rekawy i sam naprawilem

1) w tylej klapie zamek, odgieta byla blaszka - wyczyscilem, dogielem - wskaznik na desce juz dziala, swiatelko w bagarzniku tez :ok: :ok:

2) ubytek pradu to 0,05a wiec tyle co pobiera zegarek/komputer/centralka - jest ok :ok: :ok:

3) pseudo alarm klaksonem tez dziala - wszystkie krancowki sprawne. :ok: :ok:

4) co do klimy to regeneracja sprezarki klimatyzacji - czy to sie wogole naprawia? okazuje sie ze ucieka mi caly czynnik po zalaczeniiu klimy, przeowdy nie robia sie zimne/cieple, znacznik UV widac wszedzie naokolo sprezarki. uklad bez zalaczania sprezarki jest szczelny. po zalaczeniu klimy guzikiem, zalaczaja sie oba wentylatory i klimatyzacji i chlodnicy, wzrastaja obroty ale nie slychac klikniecia sprezarki. jesli znacie jakies warsztaty w okolicach trojmiasta woj. pomorskie - lub macie uwagi co do w/w problemu to prosze o rady.

pojawil sie inny problem...
leze teraz na chorobowym i auto stalo od poniedzialku, dzis musialem je przestawic i co? aku kreci jak oszalale, na dworzu +10 a ja pilowalem 2x po okolo 10 sek po czym wywalilem wielka bialo/siwa chmure... auto popracowalo moze z 5min, zgasilem, zapalil od dotyku... co jest grane? podejrzewam jeszcze gruszke - moze paliwo sie cofa? gruszka jest zawsze tak samo miekka, czy na pracujacycm silniku, czy na dopiero co wylaczonym, czy tez po nocy. co jeszcze moze powodowac takie zachowanie - toc tam juz wszystko jest wymienione/sprawdzone/naprawione...


pozdr
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 15:27   

nicco_nuwai napisał/a:
regeneracja sprezarki klimatyzacji - czy to sie wogole naprawia?

tak .. to sie naprawia, poszukaj w okolicy, jakieś autogiełdy, google itp. Znajomy regenerował - tzn dokładnei to wymieniał uszczelniacz, ale w okolicy poznania gdzieś.

nicco_nuwai napisał/a:
aku kreci jak oszalale, na dworzu +10 a ja pilowalem 2x po okolo 10 sek po czym wywalilem wielka bialo/siwa chmure... auto popracowalo moze z 5min, zgasilem, zapalil od dotyku... co jest grane?

nicco_nuwai napisał/a:
kat na zimnym silniku jest 3,5 i waha sie w dol tej wartosci az do stabilizacji przy rozgrzanym silniku do okolo 2,5-3,0.

tu widzę przyczynę ... ustaw kąt na rozgrzanym aucie na 4 - 4,5 stopnia i zobacz czy się poprawi :ok: Miałem identyczne objawy przy kącie ustawionym na 2 stopnie ... przestawienie na 4 i jak ręką odjął :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 15:27   

nicco_nuwai napisał/a:
regeneracja sprezarki klimatyzacji - czy to sie wogole naprawia?

tak .. to sie naprawia, poszukaj w okolicy, jakieś autogiełdy, google itp. Znajomy regenerował - tzn dokładnei to wymieniał uszczelniacz, ale w okolicy poznania gdzieś.

nicco_nuwai napisał/a:
aku kreci jak oszalale, na dworzu +10 a ja pilowalem 2x po okolo 10 sek po czym wywalilem wielka bialo/siwa chmure... auto popracowalo moze z 5min, zgasilem, zapalil od dotyku... co jest grane?

nicco_nuwai napisał/a:
kat na zimnym silniku jest 3,5 i waha sie w dol tej wartosci az do stabilizacji przy rozgrzanym silniku do okolo 2,5-3,0.

tu widzę przyczynę ... ustaw kąt na rozgrzanym aucie na 4 - 4,5 stopnia i zobacz czy się poprawi :ok: Miałem identyczne objawy przy kącie ustawionym na 2 stopnie ... przestawienie na 4 i jak ręką odjął :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 14:08   

Brt napisał/a:
tu widzę przyczynę ... ustaw kąt na rozgrzanym aucie na 4 - 4,5 stopnia i zobacz czy się poprawi :ok: Miałem identyczne objawy przy kącie ustawionym na 2
stopnie ... przestawienie na 4 i jak ręką odjął :ok:


witaj!

- kat przestawiony na 4,5 stopnia na cieplym silniku
- 3x nowe swiece ngk d-power (mam wersje 3 swiecowa)
- swiece dostaja 10,58V
- przekaznik ten kolo zoltego przy skrzynce z bezpiecznikami - wyczyszczony
- opor swiec 1,2ohm bez mostkow
- miachanie grucha nic nie daje

i dalej nie zapala! wciaz terzeba pilowac po 10-15sek przewaznie 2x, czesto pomaga dodanie gazu - i w efekcie bialo - siwa chmura (ale na mniejsza skale niz przed przestawieniem zaplonu z poprzednich wartosci).

zamontuje jeszce dodaktowy filterek paliwa ala fiat 126p - miedzy gruszka a filtrem orginalnym - bede widzial czy paliwo sie cofa - chociaz pompowanie gruszka przez proba zaplonu nic nie zmienia...

myslalem czy to nie kwestia wtryskiwaczy - pompy wtryskiwaczy? - ale auto pali 7/100 bez wzgledu na to czy jezdze po miescie, czy paluje 180-190 po autostradzie, ostatnio poszedl na autostradzie 205/h (wedlug licznika), odejscie i dynamike ma, problemy sa tylko z zapalaniem. ewentualnie delikatne takie poszarpywanie wyczuwalnie w trakcie jazdy jak by faktycznie zle sikaly wtryski ale bardzo bardzo delikatne i wyczuwam je tylko prowadzac - jadac na siedzeniu pasarzera nie odczuwalne... zastanawiam sie nad zalaniem przy kolejnym tankowaniu STP do czyszczenia wtryskiwaczy... bo wykozystalem wszystkie opcje z forum, i staje sie juz monotematyczny z moim tematem/problemem...

pozdr...
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 15:28   

Podjedź i niech ktoś sprawdzi Ci wtryski na menzurkach bo jak leją to szkoda tłoki poupalać.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
teresa 



Dołączyła: 15 Kwi 2009
Posty: 16
Skąd: wieś



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 16:28   

Po dłuższym postoju trzeba długo kręcić rozrusznikiem żeby zaskoczył mój rowerek 2,0tDi,
co może być tego przyczyną?
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 16:41   

teresa napisał/a:
Po dłuższym postoju trzeba długo kręcić rozrusznikiem żeby zaskoczył mój rowerek 2,0tDi,
co może być tego przyczyną?


Tereso, a przeczytałaś cały ten wątek? Bo większość odpowiedzi jest właśnie w nim.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r214] hgf ciąg dalszy
rdgz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Lut 05, 2013 08:40
rdgz
Brak nowych postów [R220 Sdi 97'] odpalanie ciag dalszy
a jednak to nie czujnik polozenia walu
sokol8811 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Maj 12, 2008 15:29
Ukasz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200Sdi]
bart10001 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Maj 21, 2014 23:18
Raptile
Brak nowych postów [r200sdi] problem z turbiną
mario4133 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Kwi 06, 2011 09:12
Krzysi3k
Brak nowych postów [R200sdi]jak wyjąć dmuchawe
mario4133 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Kwi 03, 2011 17:18
kasjopea



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink