Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Regeneracja pompy sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Regeneracja pompy sprzęgła
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lis 01, 2011 22:18   

Tak. Mam oryginał pompkę, ale na pewno jeszcze nie wywaliłem LPR'a :)
Nie mam kiedy się za to wziąć to po pierwsze, po drugie mimo, że pompa wygląda na sprawną, wolałbym ją oddać Bonckiemu i wtedy założyć. Ponad to, będę musiał albo przewiercić podstawę mocowania pompki sprzęgła, albo kupić używkę. Niestety na skutek ciągłych walk z pompami na początku uszkodziłem (przekręciłem) gwint i teraz pompa trzyma się na jednej śrubie, a druga służy tylko jak wspornik. Przez co niestety słychać złowieszcze skrzeczenie przy naciskaniu pedału sprzęgła.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 01, 2011 22:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 01, 2011 23:28   

ja bym ją założył i sprawdził czy jest sprawna, może się okazać, że jest i wysprzęglik ocalisz, a przecież trudno się go zmienia :)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lis 01, 2011 23:45   

Cytat:
ja bym ją założył i sprawdził czy jest sprawna, może się okazać, że jest i wysprzęglik ocalisz, a przecież trudno się go zmienia :)

E tam trudno... bułka z masłem ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Lis 02, 2011 10:30   

MaReK, dziwne to... U mnie tyle czasu i wysprzęglik nie padł... No i nie tylko ja jeżdżę na tej pompce inni też jeżdżą i nie zanotowali takich problemów...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 02, 2011 22:54   

no właśnie, Marek, nie dawno wysprzęglik masz zmieniony, a już cieknie, coś tu jest na rzeczy, ciekawe tylko co, no bo jak kilka osób ma taką pompkę jak Ty i im nic się nie dzieje, to może przyczyny szukać gdzie indziej?
może trafił się wadliwy wysprzęglik lub może coś z dwumasą znów i atakuje wysprzęglik
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lis 03, 2011 00:06   

Nie wiem ;) Wierzę jednak, że jeśli ktoś to zmierzył i poparł rysunkiem i obliczeniami, to chyba wiedział co pisze ;) Wysprzęglik jest zawsze ten sam, tej samej firmy i brany ze sprawdzonego źródła. Wszystko inne oprócz pompy jest oryginalne, a przed wymianą na LPR'a nie miałem takich problemów. Miałem dość walki z pompką, więc zamieniłem na LPR'a. Połączenia u mnie są zrobione na gwint, więc nie ma prawa nic uciekać, może u innych ciśnienie nie trzyma na np. blaszce :) Wycieka sobie powolutku w wykładzinę przez co oszczędza wysprzęglik ;) ? Oczywiście to tylko hipoteza nieprawdopodobna. Gdyby tak się działo, pewnie układ sprzęgła nie działałby prawidłowo.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lis 03, 2011 12:47   

Zgadza się z tym,że jest to mało prawdopodobne. U mnie od prawie trzech lat poziom płynu jest identyczny, nic nie cieknie (płyn nie był wymieniany) więc wiem jaki był i jest stan. Pozdrawiam.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lis 03, 2011 12:53   

MaReK, może warto by było w Twoim przypadku pomyślec zamiast nad zmiana pompki nad ograniczeniem skoku sprzęgła, tak aby ograniczyć ilość płynu wypychanego przez pompkę. Najlepiej byłoby to mierzyć, ale najprościej będzie po prostu sprawdzać w którym momencie dochodzi do wysprzeglenia i w tym momencie zastosować ogranicznik. :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lis 03, 2011 14:19   

A robiłem to już :)
Tylko, że to jest tak, że rano inaczej łapie, wieczorem inaczej, a po południu jeszcze inaczej.
Różnica nie jest wielka, ale jak zastosowałem gumowy klocek, to go tak ścinałem, ścinałem aż w końcu wyszło na to samo jakby go nie było ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 03, 2011 15:45   

nonie wiem, ale zawsze może trafić się sztuka fabrycznie gorszej jakości w partii lub uszkodzona nawet

[ Dodano: Czw Lis 03, 2011 15:45 ]
dlatego właśnie ktoś wymyślił reklamację ;)
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lis 03, 2011 17:30   

No to nie mam pojęcia. U mnie tak jak już kiedyś pisałem, wysprzęglik "za kadencji" pompy BMW wymieniony był raz przy wymianie dwumasu, bo w starym łożysko okropnie szumiało, wyglądąło, jakby dwumas go rozwalił. czyli jakieś w tym momencie 25 tys km temu :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lis 03, 2011 17:39   

kris-tofer napisał/a:
dlatego właśnie ktoś wymyślił reklamację ;)

Pewnie jak przy wymianie pompy, będą żądali faktur z warsztatów, a takich im nie dostarczę.
Będą chcieli niemal autoryzacji marki w tym warsztacie. Poza tym nawet jeśli wymienią na nowy, to mam rok czasu na to, a nie chcę zmieniać i mieć to samo za chwilę. Muszę wyeliminować tę przyczynę, a to będzie jak sądzę pompka. Wysprzęgliki ta pompka rozwaliła już 2 a z tym to i 3 ;) Nie wierzę w zrządzenie losu, że trafiłem na bubla z partii :)

Rowan napisał/a:
czyli jakieś w tym momencie 25 tys km temu :wink:

Być może zależy to także od intensywności wciskania pedału sprzęgła.
U mnie biedak pracuje pod obciążeniem 90% jazdy. Korki, półsprzęgło, rzadko jeździ w trasie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 03, 2011 20:18   

ja znalazłem lepsze rozwiązanie, 100% skuteczności, zero problemów ze sprzęgłem !! !

Sprzedałem auto :mrgreen: jest mi lepiej. :twisted:
_________________
Pamparampam
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lis 03, 2011 20:21   

Boncky, do tego kroku mało który użytkownik tego forum chyba jest w tym momencie zdolny :mrgreen: Chociaż te auta potrafią przysporzyć sporo problemów to i tak je się kocha... :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 03, 2011 21:18   

MaReK napisał/a:
Pewnie jak przy wymianie pompy, będą żądali faktur z warsztatów, a takich im nie dostarczę.

ja Ci wystawię fakturę :)
Wiesz ja mam zawsze oryginalną pompę i trafiłem na jakiś kiepski wysprzęglik, że po pół roku mi się rozwalił, zwrot kasy wywalczyłem, ale to już długa historia była. Teraz przy tej samej pompie wysprzęglik już dwa lata i hula jak zły :)
A za gwarancję producent, a nie sklep zawsze zwraca kapuchę jak coś
 
 
 
PawelSki99 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 146
Skąd: Aalsmeer-Holandia

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 04, 2011 16:31   

no i moja pompka też nawala tylko mam jakiś dziwny objaw pedał nie tyle co został w podłodze tylko jakby się blokuje i dopiero po sekundzie odbija. Jak narazie wycieków nie zobaczyłem lecz dopiero dziś tak dokładniej zerknę. Pierwszy raz było tak po wymianie wysprzęglika tarczy i docisku jakieś 2 miechy temu wtedy mechanik odpowietrzył coś tam na tej pompce przesmarował i do tej pory było dobrze a wczoraj znów te objawy wróciły.
Jak myślicie pompka do wymiany czy jak płyn nie ubywa to wystarczy odpowietrzenie??
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 05, 2011 08:41   

to ja tylko zdam realcje ..ze moja pompka wciąż działa .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PawelSki99 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 146
Skąd: Aalsmeer-Holandia

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 06, 2011 10:41   

wyciek zlokalizowany delikatnie sączy się z tyłu pompki (nie od tej gdzie ta harmonijkowa gumka) wyciek jest bardzo mały nawet go nie widać czuć dopiero po przejechaniu w tym miejscu palcem. Czy pompka w takim stanie jak moja nadaje się do regeneracji?? I jak poradzić sobie z odkręceniem tego korka żeby dolać płynu???
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 06, 2011 11:21   

PawelSki99 napisał/a:
I jak poradzić sobie z odkręceniem tego korka żeby dolać płynu???
wymontować włącznik swiateł... i przez ten otwór wcisnąć rękę w miarę dobre dojscie... dolać strzykawką z wężykiem
_________________
75 Red Edition
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 06, 2011 12:33   

maryba napisał/a:
to ja tylko zdam realcje ..ze moja pompka wciąż działa .


Ty dalej swoje... zrozum że Twoja pompka nie była "nie sprawna" wymiana uszczelki dała Ci efektem ubocznym nowy płyn, wypłukała układ z "osadu" i odpowietrzyła. Ten osad zatykał zawór. Jeżeli Twoja pompka będzie nie sprawna to uszczelką możesz sobie kran w domu zatkać. Zrozum to w końcu... Pompka będzie Ci tak długo śmigała aż zawór się rozszczelni albo odkształci uszczelka plastikowa górna.
_________________
Pamparampam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] Pompa sprzęgła - regeneracja
art034 Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Paź 30, 2015 14:00
cabal
Brak nowych postów [R75] - Pompa sprzęgła - regeneracja za 15zł
Pieta Rover serii 75, MG ZT 134 Wto Lis 27, 2018 21:27
marcin.misek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Regeneracja pompki sprzegła-Wrocław
darekkojak1 Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Sty 06, 2013 23:13
apples
Brak nowych postów [R75] Zawleczka pompy sprzęgła.
jesse Rover serii 75, MG ZT 16 Sro Maj 26, 2010 21:26
Boncky
Brak nowych postów [R75] uszczelka grodziowa pompy sprzęgła
hribsatan Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Lis 11, 2013 22:37
kerbi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink