Najprościej i chyba najlepszą sprawność ogrzewania uzyskamy; odłączając wejściwoy przewód od nagrzewnicy i wpinając go w tą "chłodnicę" dokupujemy ok 40 cm przewodu takiego jak wypieliśmy i drugie wejście(górne) podłączamy tam gdzie opieliśmy w nagrzewnicy. nie trzeba wtedy żadnych trójników po prostu przed wejściem do nagrzewnicy dogrzwa nam sie płyn.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 17, 2010 20:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 17 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 292 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Paź 17, 2010 20:25
Dzisiaj dorwałem Rave (ten ze strony klubowej jest uszkodzony). Rozwiązanie podane przez Chestera jest wg rysunków tam zamieczonych najbardziej właściwe. Potwierdza to, że bezpośrednie wpięcie chłodnicy EGR w mały obieg może spowodować gotawanie się płynu w niej przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 292 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Paź 17, 2010 21:51
Ściągnąłem torrenta. Wklej w google
Kod:
Rover 25 45 75 Tourer - MG ZR ZT ZTT ZS MG TF - Owners handbook & All Manuals ISO
. Źródła są, ssało jakieś 3h.
@martens zorientowałem się przy próbie uruchomienia zamontowanego obrazu i myślałem, że mnie coś trafi, bo Windowsa mam tylko na wirtualnej maszynie i co 2s uaktualniał sobie datę
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Paź 17, 2010 21:58
kasjopea napisał/a:
mcjg, czyli jednak jest ok?
[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 22:55 ]
Chłopaki powiem Wam, że mój mąż jakoś odpala rave na linuxie.
Nie jest ok. Zmiana daty byla potrzebna do EPC a nie do Rave. Tutaj zmiana daty nic nie daje, bo cos jest z plikiem ISO nie tak.
Ja nie mam linuxa, lecz maca
sorki - ale przy RAVE do 25 (2002) zmiana daty jest potrzebna jak przy EPC (chyba przed 2004 trzeba zmienic).
Ja pobieralam jeszcze przed przebudowa strony i dzialalo...
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Paź 17, 2010 22:17
martens napisał/a:
sorki - ale przy RAVE do 25 (2002) zmiana daty jest potrzebna jak przy EPC (chyba przed 2004 trzeba zmienic).
Ja pobieralam jeszcze przed przebudowa strony i dzialalo...
No nie wiem. Moj Rave do R200 dziala bez problemu. Teraz sciagnalem inny z torrentow polecany przez kolege wyzej do R25 i dziala. Tylko ten ze strony klubowej nie bangla.
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon Paź 18, 2010 07:00
mcjg napisał/a:
Przy bezpośrednim wpięciu w mały obieg płyn dość szybko rozgrzeje silnik, ale przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy będzie stał i zacznie się w chłodnicy gotować. W przypadku zrobienia tak jak Chester "III obiegu" to większość pary pójdzie w gwizdek bo płyn dość kiepsko będzie płynął przez to.
tak jak pisałem w iTD jest inaczej rozwiązany układ chłodzenia chodzi o węże ... natomiast mcjg, nie zgodzę się z Tobą ze większość pójdzie w gwizdek jeśli wepniesz tak jak ja to płyn będzi przepływał przez chłodnice z takim ciśnieniem jak przez nagrzewnicę... Poprostu moje rozwiązanie jest najmniej inwazyjne w układ chłodzenia..... można by się bawic w zrobienie układu jak w iTD ale to jest za dużo roboty... trzeba zaślepić króciec z tyłu silnika i wstawić rurke którą płyn będzie płynął do nagrzewnicy i chłodnicy EGR.... przyglądałem się temu(obok siebie R 25 i R220) przez 1h i myślałem jak to zrobić. i wydaje się mi ze to jest najlepsze rozwiązanie ...
Przy pierwszych przymrozkach (-4st) widać jak i czuć szybsze nagrzwanie silnia a co za tym idzie szybciej ciepło w środku, wskazówka jeszcze leży a ja mam letnie powietrze z kratek
Pomógł: 17 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 292 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Paź 18, 2010 09:18
Chester napisał/a:
i wydaje się mi ze to jest najlepsze rozwiązanie ...
bo jest. Zaślepianie otworu z tyłu silnika i dorabianie nowego węża nie ma sensu. Wg schematów chłodnica EGR to taki III obieg lub "skrót" pomijający nagrzewnicę w małym obiegu.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Paź 18, 2010 15:59, w całości zmieniany 1 raz
Kupiłem takie ustrojstwo do dogrzewania płynu (od renault) i chcę to założyć przed nagrzewnicą a dokładnie przed "zaworkiem co otwiera" dopływ ciepłego płynu do nagrzewnicy i zrobić jakiś włącznik w kabinie by mieć nad tym kontrole
-czy to dobre miejsce na wpięcie tego w obieg czy może dać to gdzie indziej?? (głownie chodzi aby w środku było szybciej ciepło ,ahh te nasze diesle)
-ktoś może ma coś podobnego u Siebie?
-jakieś sugestie, uwagi
dzieki
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum