Forum Klubu ROVERki.pl :: [R diesel] Dogrzewacz płynu chlodzącego,Chłodnica spalin.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 09:07
[R diesel] Dogrzewacz płynu chlodzącego,Chłodnica spalin.
Autor Wiadomość
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 18:49   [R diesel] Dogrzewacz płynu chlodzącego,Chłodnica spalin.

Co to jest? Wygląda jak dokrzewacz płynu chłodzącego poprzez spaliny i jednocześnie chłodnica spalin wracajacych przez EGR do kolektora ssącego.
http://moto.allegro.pl/it...rka_czesci.html


W moim silniku tego nie ma, a na zime bardzo sie to by przydało. Po minucie leciałoby cieple powietrze. ale wygląda, ze to nie do R400, a silniki są takie same jak w R600 i R200.
Czy posiadacze 200 i 600 mają takie coś. Czy daloby sie to zaadoptowac.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 10, 2010 18:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 10, 2010 20:01   

Jest to chłodnica spalin, montowana w autach ze skrzynią automatyczna.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 10, 2010 20:04   

mi_sza1, Do Rovera 45 czy 25 maja takie coś jest to przed EGR i ma to chłodzić spaliny które lecą przez EGR i tyle jest to zbędne bo służy tylko do EGR. Najlepiej zaślepić i mieć spokój :wink: Tylko kolektor ten EGR zasyfia i tyle.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 20:09   

Remi55 napisał/a:
i tyle jest to zbędne bo służy tylko do EGR

nie tylko do EGR służy. te wejścia na puszce są na plyn chłodzący który ogrzewaja spaliny. A zima u nas zimno i bardzoby sie to przydało. Egr u mnie pracuje poprawnie ale jest połączony z kolektorem zwykla rurą. nie ma takiego ustrojstwa.
Jak przestanie dzialac Egr to moze zaslepie.

Pieta
'Jest to chłodnica spalin, montowana w autach ze skrzynią automatyczna'
były diesle z automatem??[/b]
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 10, 2010 20:21   

mi_sza1,

Na początku na pewno tez i ogrzewa trochę płyn chłodnicy ale nie wiem mi się mój Diesel rozgrzewa po 5km nie całych i EGR ma zaślepione a mrozy były po -15 przecież :wink:

Ja się stałem wrogiem EGR jak zobaczyłem jak po 150.00km zarosła ściana mojego kolektora wlotowego. :evil:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 10, 2010 20:25   

Tak były automaty, przynajmniej w R75
W katalogu części dla R75 jest notatka, że chłodnica jest tylko w modelach z automatem.
Generalnie ten wymiennik służy tylko do chłodzenia (takie jest jego zadanie) a że przy okazji grzeje płyn chłodniczy, to jest skutek. Najczęściej chłodnicę spalin stosowano w dieslach ponieważ dopuszcza się większą dawkę spalin w układzie dolotowym (nawet 50% , w benzynie jakieś 20%). Powietrze dolotowe nie może być za gorące, dlatego w dieslach częściej stosuje się chłodnicę spalin.
Dlaczego w R75 montowano chłodnicę spalin w modelach ze skrzynią automatyczną, nie wiem.
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 20:37   

No dzwoniłem do gościa. Nie wie z jakiego to dokladnie samochodu jest. Wie tylko ze z diesla 2.0 litry i z jakiegoś Rovera. Więc moze i 75 chociaż w ogloszeniu co innego jest napisane.
Ale skoro Remi55 twierdzisz , ze gra nie jest warta świeczki to sobie odpuszcze w końcu idzie do wiosny, i lepiej w klime zainwestować. A mrozy to u mnie były do
-30 przez tydzień, do -15 to teraz w nocy spada od 2 tygodni.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 10, 2010 20:57   

mi_sza1, Klima to najlepsza inwestycja :razz: Oraz Webasto :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 00:39   

mam takowe ustrojstwo w R 25 i powiem tylko tyle że w zimie szybciej sie robi ciepło w aucie :)) wskazówka od tem jeszcze "śpi", a z kratek leci już ciepłe powietrze :))
 
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 11:29   

Bardzo fajna rzecz i gdybym nie miał webasta to chyba bym sie zainteresował bo cena przystępna, Kwestia tylko sprawdzenia czy pasuje bez problemu w miejsce rury zwykłej.
Jak wiadomo wydech robi się gorący prawie natychmiast po odpaleniu auta w przeciwieństwie do płynu więc ogrzanie go przed nagrzewnicą napewno umiliło by jazdę
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 11, 2010 12:34   

W sumie fakt to chyba idzie tylko wężem do do nagrzewnicy i wygląda tak w stanie zamontowanym, i jednak musi być EGr do tego sprawne ale :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 09:21   

witam!

odkopuje :)

jestem zainteresowany zalozeniem takiej chlodnicy egr - w celu uzyskania w/w efektu ubocznego - dogrzania auta zanim silnik zlapie temp.

termostat mam sprawny - w w zeszlym roku to juz cuda tworzylem, wlacznie z zaslonieciem calkiwicie gornych wlotow chlodnicy w celu mniejszego przewiewania komory silnika (termostat ok - chlodnica caly czas zimna - a silnik baaaardzo bardzo dlugo lapal temp) - a ze dojezdzam do pracy 10km - to nigdy mi sie nie nagrzewa na tyle zeby cos w kabinie ogrzac....

czy ktos sie orientuje jak to podlaczyc? w sensie gdzie poprowadzic weze wodne (zasilanie i odplyw) - i czy wiaze sie to z dodatkowymi przerobkami, trojnikami itp? jak wyglada odpowietrzenie ukladu? oczywiscie dolac trzeba troche wiecej plynu - ale czy uklad sam sie odpowietrzy? no i jak wyglada kwestia jezdzenia latem - wiadomo ze wtedy plyn bedzie jeszce szybciej dogrzany - nie bedzie to wplywalo negatywnie na temeprature silnika?

pozdrawiam!
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 11:18   

nicco_nuwai, jak w/w podłączyłem to u siebie ... aczkolwiek nie tak jak jest to w silnikach iDT bo tam jest troche inaczej rozwiązane zasilanie nagrzewnicy... potrzebowałem 2 trójniki i trochę(ok 50cm) węża o średnicy 16mm i 8 nowych opasek, było troche rzeźby w weżach ale wydaję sie mi ze zrobiłem to najszybszym i najmniej inwazyjnym sposobem...

Odpowietrzenie całości tak jak przy wymianie płynu samoczynne, latem to raczej nie będzie miało wpływu na temp. skoro w iDT jest i się sprawdza....
 
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 12:53   

Chester napisał/a:
nicco_nuwai, jak w/w podłączyłem to u siebie ... aczkolwiek nie tak jak jest to w silnikach iDT bo tam jest troche inaczej rozwiązane zasilanie nagrzewnicy... potrzebowałem 2 trójniki i trochę(ok 50cm) węża o średnicy 16mm i 8 nowych opasek, było troche rzeźby w weżach ale wydaję sie mi ze zrobiłem to najszybszym i najmniej inwazyjnym sposobem...

Odpowietrzenie całości tak jak przy wymianie płynu samoczynne, latem to raczej nie będzie miało wpływu na temp. skoro w iDT jest i się sprawdza....


ok, ale w ktorym miejscu te trojniki powpinales? jesli by sie dalo jakies fotki zrobic - bardzo ulatwilo by mi to "zrozumienie" podlaczen :)

generalnie chyba gra warta swieczki dla ogrzania sie na krotkich dystansach?

pozdrawiam :)
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 13:41   

widze ze remi pisze ze mu sie zagrzewa po 5km u mnie raczej po 10 i egr jeszcze nie zaslepione (znow cos nie tak z autem?!)
i czy w kazdym idt byl ten dogrzewacz??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 15:18   

nicco_nuwai, fotki we wtorek w rzuce bo w pon od rana do nocy w pracy siedze...
 
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 15:25   

Chester napisał/a:
nicco_nuwai, fotki we wtorek w rzuce bo w pon od rana do nocy w pracy siedze...


ok czekam :)

[ Dodano: Nie Paź 10, 2010 16:25 ]
borek88 napisał/a:
widze ze remi pisze ze mu sie zagrzewa po 5km u mnie raczej po 10 i egr jeszcze nie zaslepione (znow cos nie tak z autem?!)
i czy w kazdym idt byl ten dogrzewacz??



coprawda sdi a nie itd - ale mi teraz przy temp okolo 5C rano - wzkazowka podnosi sie i cieple zaczyna leciec po okolo 4-5km. ale przy temp ponizej zera - a tymbardziej przy takich mrozach jak w zeszla zime - to pomimo cudow na kiju wlacznie z zaslanianiem wlotow (w celu nie wychladzania komory silnika - bo termostat ok) to 10-15km i nic.

pozdr
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Paź 12, 2010 12:14   

jak pisałem tak wstawiam :)

 
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Paź 14, 2010 18:17   

Właśnie przyszło mi to ustrojstwo. Pytanie mam tylko do posiadających to zamontowanie oryginalnie. Węże wody podłączyć tak jak pokazał Chester czy jak napisał Remi55 bezpośrednio do nagrzewnicy wpięte w mały obieg? Do obu rozwiązań mam pewne ale. Przy bezpośrednim wpięciu w mały obieg płyn dość szybko rozgrzeje silnik, ale przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy będzie stał i zacznie się w chłodnicy gotować. W przypadku zrobienia tak jak Chester "III obiegu" to większość pary pójdzie w gwizdek bo płyn dość kiepsko będzie płynął przez to.
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 19:53   

A jest rave do Roverow 25idt? Moze tam byloby pokazane jak to ma byc podpiete i do ktorego obiegu.
Czy ta rurka bedzie pasowac bez kombinowania do 220sdi?
Ostatniej zimy strasznie dlugo trwalo u mnie nagrzewanie i chcialbym jakos temu zaradzic.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R ALL] Analiza spalin
BoloSr Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Wto Lip 26, 2011 17:04
Gość
Brak nowych postów [seria-K] Jaka norma spalin??
EURO - X
Viniu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Nie Sty 20, 2008 18:59
przemo285
Brak nowych postów [L-series] Podciśnienie i chłodnica EGR
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Sro Sty 19, 2011 13:27
Remigiusz
Brak nowych postów [620Ti] Chłodnica - czy z 620 pasuje do 620 TURBO ?
Marshall7 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Pią Lut 08, 2013 20:56
greg-si
Brak nowych postów [benzyna] Tania nowa chłodnica, czy oryginalna używana
pgrad Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Pon Paź 03, 2011 17:55
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink