Forum Klubu ROVERki.pl :: [2.0t] Ile waży 2.0t, które hamulce wybrać i inne.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[2.0t] Ile waży 2.0t, które hamulce wybrać i inne.
Autor Wiadomość
Kasia93 



Dołączyła: 13 Lis 2015
Posty: 3



Wysłany: Pią Lis 13, 2015 13:00   [2.0t] Ile waży 2.0t, które hamulce wybrać i inne.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: < 1993

Cześć, to mój pierwszy post i od razu mam poważne pytania (powiało grozą).

Baza, to Honda Concerto.

Po pierwsze, ile waży silnik 2.0 turbo. Jest to o tyle ważne, że lubię gdy auto się prowadzi, a cięzki kloc na pewno nie pomaga. Masa plus kaprys zaważą o wyborze między b18c6 z ITR, a 2.0t z Tomcata.
O możliwościach podniesienia mocy w 2.0t już co nieco wiem, znam też możliwości b18c6, więc nad tym na razie nie będę się rozwodzić.
Kolejną sprawą są hamulce.
Jak na razie znam 3 sensowne opcje, czyli Tomcat, Preluda i ZR160/ZS180.
Chodzi mi o komplet, czyli przód i tył. Co doradzicie?
Do którego najłatwiej kupię tarcze nacinane i nawiercane na przód i tył, które są najskuteczniejsze, jaki rozmiar felg, i jak z porównaniem cen?

Na koniec zawieszenie. Jakie występują dedykowane zawieszenia do tych aut i które polecacie?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam, Kasia.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 13, 2015 13:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 13, 2015 13:11   

2.0t z kolem zamachowym ale bez osprzetu wazy ok 140kg, sam blok bez szapki ok 80kg. Jesli chodzi o prowadzenie to raczej sie nie zawiedziesz, z fabryczna szpera daje rade ;)

Hample p&p z zs/zr bym pakowal z dobrymi tarczami, klockami i przewodami w oplocie ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 13, 2015 13:14   

tarcze zr 160 maja przod 282 i tył 260
podejdą bez problemu
felga min. 15" wtedy

brak dedykowanych zawieszeń sportowych
Przód pasuje od concerto rovera 200/25/zr
tył pasuje od concerto rovera 400, honda civic ma/mb ( liftback)

więc jakiś mix możesz zrobić
 
 
 
Kasia93 



Dołączyła: 13 Lis 2015
Posty: 3



Wysłany: Pią Lis 13, 2015 14:05   

Czyli nie jest źle, bo b18c6 też waży około 140. A szpera jest też w skrzyni od b18, więc żadna różnica.
Odnośnie hamulców podejrzewałam, że właśnie ten zestaw zostanie polecony. Chyba najmniej kombinowania , największa popularność i przyzwoita skuteczność. No i z felgami nie problem, bo są 15 i 16 :mrgreen:
Co do zawiasu, to w którymś temacie o tomcacie (sama nie czuje kiedy rymuje) było coś o dedykowanym za około 2.5k plus sprężyny.

A orientujecie się co sypie się w skrzyniach od tomcat, jak z dostępnością bebechów i jakie koszty?
Tak samo w kwestii silnika 2.0t co najczęściej wymaga interwencji i jaki koszt przygotowania silnika do dalszej eksploatacji?

Pozdrawiam, Kasia.

Edit: B18 waży ok 140 z osprzętem.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 13, 2015 16:27   

Kasia93 napisał/a:
A orientujecie się co sypie się w skrzyniach od tomcat, jak z dostępnością bebechów i jakie koszty?

łożyska, koszt na całą skrzynie ok 1000zł, jednak ciężko to pg1 zabić wbrew pozorom ;) a używke kupisz za 2-3 stówy jak poszukasz, ale bez szpery.

Kasia93 napisał/a:
Tak samo w kwestii silnika 2.0t co najczęściej wymaga interwencji i jaki koszt przygotowania silnika do dalszej eksploatacji?

Jak w każdym motorze z 20 latami na karku ;) generalnie często gumki na zaworach, czasem pierścienie. Jesli cylindry są ok a tłoki nie popękały to koszt dobrych części do tego motoru to ok 1000zł. Rozrząd to tylko pasek i napinacz, pompa wody osobno w osprzęcie siedzi, więc sprawy groszowe, świece, kopułka itp też taniocha.

No i często klęka turbo, jednak to nic dziwnego, w końcu ma troche lat. Można samemu zregenrować, to sprawa się zamknie w -/+ 100zł.

Kasia93 napisał/a:
B18 waży ok 140 z osprzętem.

to tu pewnie z 30kg trzeba na osprzęt doliczyć.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 15, 2015 14:31   

Silnik Hondy (itr) i Rover'a to dwa inne światy, Roverkowy wydaje się duuużo tańszy, ale sporo pracy będzie wymagało dostosowanie go jak i skrzyni oraz modyfikacja wiązki w Hondzie Concerto.

Tutaj jest coś pięknego - https://www.youtube.com/watch?v=sfng1aC6CW4 - jdm'owa kwintesencja zamknięta w sleeperowym kancie :)
_________________
Roverlution
 
 
 
Kasia93 



Dołączyła: 13 Lis 2015
Posty: 3



Wysłany: Pon Lis 16, 2015 14:38   

Jednak ITR . A dwa inne światy, to wiadomo. No i stęskniłam się już za B serią. Kiedyś był Rover 216 GTI z b16a1, tylko dach mu się trochę zdefasonował i skończyła się zabawa.

A w jakim sensie dostosowanie silnika i skrzyni do Concerto? Rover 220 turbo miał inną komorę silnika?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 16, 2015 15:41   

Kasia93 napisał/a:
Rover 220 turbo miał inną komorę silnika?

jeśli bazą jest d16 to masz cały motor w drugą strone ze skrzynią, mocowania itp inne + lekkie podklepanie podłuznicy, żeby pg1 wlazło.

Szkoda, że nie t16 ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lis 16, 2015 17:59   

IMHO Turbas w kancie zacniej siada :D Wiertarka jest dobra do civa, do rovera nie pasi :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lis 18, 2015 08:13   

Co do hebli to ja mam u siebie tarczę z Renault Scenic 300mm i zacisk od hondy civic typeR 7gen. Trzeba tylko delikatnie roztoczyc otwór centralny w tarczy i stoczyc deliktanie piaste, ale gra warta swieczki. Auto przy tej masie hamuje baaaardzo dobrze i zmiesci sie to wszystko w felge 16"
_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
Rhos 




Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 201
Skąd: Warszawa

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lis 27, 2015 01:20   

dwa inne swiaty bo jak Slax pisze - ITR to wiertarka, Tomat ciagnie z dolu jak...jezdzilem kumpla ITR type R i zdecydowanie wole swojego Tomcia na doladowaniu 1bar:)bezposredniego porownania nie robilismy,ale nie sądzę,żeby dał radę:)

heble 282 od hondy,tylko najlepiej wrzucic jeszcze zacisk 2 tloczkowy wsadzic.mi sie udalo kupic za grosze,teraz pogielo z cenami chyba niektorych.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 414sI] Głupie pytania na które nie mam odpowiedzi.
borsi Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Nie Mar 15, 2009 15:53
borsi
Brak nowych postów SOLVED [416 Si 1.6 16v '95] ktorego haynesa wybrac?
alfa28 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
7 Pią Sty 04, 2008 12:09
giewu
Brak nowych postów [416 SI 1.6 16V '95] Immo i inne problemy nowicjusza
alfa28 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
7 Sro Sty 02, 2008 23:09
PHJOWI
Brak nowych postów [R214SEi 95r] Temperatura płynu chłodzącego, spalanie i inne
wyprowadzanie auta na prostą po zakupie
Demmo Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
20 Czw Paź 31, 2013 08:46
KingKongNX
Brak nowych postów [rover 214 1997 r 1.4 ] hamulce przód
liukas26 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
9 Czw Lip 10, 2014 16:01
liukas26



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink