Do TD4 jeżeli chcesz zrobić to naprawdę porządnie potrzebujesz 7L płynu chłodniczego.
Spuszczasz dolnym wężem przy chłodnicy.
Dobrze jest podać delikatne ciśnienie w zbiorniczek wyrównawczy by wyleciało wszystko.
Tylko delikatne- Ja używam kompresora na niskim ciśnieniu.
Warto też przez zlaniem starego płynu wlać do niego płukankę a potem przepłukać układ wodą.
Ja robię to tak:
- Stary płyn zalewam płukanką
- Grzeję silnik
- Zlewam płyn
- Zalewam silnik ciepłą przegotowaną wodą
- Grzeje silnik
- Spuszczam wodę
- Zalewam nowym płynem i odpowietrzam
Jak tak zrobisz będzie elegancko
Co do płynów
Polecam Prestone albo koncentrat Red Cool
Gdzie znajduje się termostat w freelander td4 silnik M47. No i czy dojdzie się do niego z góry? pytam ponieważ przy wymianie płynu chłodniczego chcę od razu wymienić termostat.
SyntaX po raz kolejny wielkie, ale to wielkie dzięki za chęć POMOCY
Jutro postaram się za to zabrać, oraz za te błędy na zegarach o których rozmawialiśmy.
Do termostatu to lepiej zabrać się od dołu, czy od góry będzie łatwiej?
Chłodnica ma jakiś korek spustowy czy zlewanie odbywa się poprzez odłączenie przewodu od chłodnicy?
Odpowietrzać w jaki sposób najlepiej? Gdzieś umiejscowione są odpowietrzniki?
Do termostatu to lepiej zabrać się od dołu, czy od góry będzie łatwiej?
Najlepiej to podnieś sobie trochę przód auta na kobyłkach.
Do jedej ze śrub dostęp jest z dołu ale spokojnie dasz radę bez kanału.
Po prostu podnieś cały przód na dwóch kobyłkach
Chłodnica ma jakiś korek spustowy czy zlewanie odbywa się poprzez odłączenie przewodu od chłodnicy?
Jak chcesz to zrobić porządnie to odłącz wąż od chłodnicy.
Podstaw miskę i dmuchaj w zbiorniczek wyrównawczy aby wypchnąć płyn bo samoczynnie nie zawsze wszystko chce zlecieć.
Można też użyć kompresora ale na bardzo małym ciśnieniu na wylocie
Bezpieczniej po prostu dmuchać w zbiorniczek.
Odpowietrzać w jaki sposób najlepiej? Gdzieś umiejscowione są odpowietrzniki?
Po prostu założyć węże wlać płyn i ugniatać dolny wąż od chłodnicy.
Następnie odkręcić odpowietrznik który znajduje się na przewodach przy grodzi biegnących do nagrzewnicy.
Przy grodzi na górnym wężu będzie taki grzybek z wkręcaną śrubką.
Bardzo powoli wlewasz płyn i obserwujesz czy tam poleci.
Jak poleci zakręcasz go i odpalasz auto.
Ustawiasz nawiewy na max i obserwujesz płyn w razie potrzeby dolewając i co jakiś czas puszczając odpowietrznik.
Ma się całkowicie zagrzać do otwarcia termostatu.
Możesz też przesłonić chłodnicę bo zagrzał się szybciej.
Co do płynów to zalecam Prestone - Ale czerwony - Trudno dostać w marketach najczęściej są albo zielone albo żółte - Może być ten żółty.
Koncentrat Red Cool do dostatnia w Auchan - Mieszasz w proporcach pół na pół.
Ja robię tak że zanim wleję nowy płyn przelewam układ zwykłą przegotowaną wodą 2 razy oczywiście za każdym razem dmuchając w zbiorniczek by przepchało płyn.
Jak zacznie lecieć idealnie czysta woda zalewam nowym.
Aha ważne.
Zamawiając termostat koniecznie upewnij się czy w zestawie są nowe uszczelki.
Warto też profilaktycznie dać nowe opaski.
Zmierz sobie średnice suwmiarka bo nie pamiętam ale bodajże są tam króćce 50mm.
Przed założeniem węży n termostat dokładnie je wytrzyj i osusz.
Ja smaruję króćce wazeliną techniczną co raz ułatwia ich nałożenie a dwa dodatkowo uszczelnia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum