Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Pływa przy większej prędkości
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Pływa przy większej prędkości
Autor Wiadomość
pianim 



Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 30



Wysłany: Pią Sty 15, 2016 20:28   [Freelander] Pływa przy większej prędkości
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Jeszcze jeden problem. Jak w temacie. W mieście przy normalnej jeździe do 50-60km/h wszystko wygląda ok. Niestety po wyjechaniu na trasę już przy 60-70km/h zaczyna robić się niebezpiecznie. Auto zaczyna tańczyć z prawa na lewo nawet przy bardzo delikatnych ruchach kierownicą. Strach nim jechac po prostej drodze z 70km/h :(
O co chodzi? Co jest nie tak? Co sprawdzić?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 15, 2016 20:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Sty 15, 2016 21:24   

a wał jest na swoim miejscu? czy zdemontowany?
Jeżeli wał jest, to obstawiam sklejone Visko
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Sty 15, 2016 21:58   

Dokładnie tak jak kolega Sknerko napisał
Do weryfikacji:
- Podpory wału
- Poduszki tylnego dyferencjału
- Wiskoza - To bym obstawiał najbardziej
- Końcówki drążka (Sprawdzić luzy)
- Mocowanie maglownicy
- Kąty i zbieżność
- Tuleje zawieszenia tył - zwłaszcza drążków wzdłużnych
Ja jak miałem uszkodzoną to bardzo pływał.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Sty 16, 2016 10:28   

SyntaX napisał/a:
- Podpory wału
robią hałas w całym zakresie lub pukają - raczej nie to
SyntaX napisał/a:
- Poduszki tylnego dyferencjału
Od tego rzadko pływa raczej puka
SyntaX napisał/a:
- Końcówki drążka (Sprawdzić luzy)
Koniecznie choć jak moje były do d... to ściągał a nie pływał i był mega luz na kierze
SyntaX napisał/a:
- Mocowanie maglownicy
to by też było słychać
SyntaX napisał/a:
- Tuleje zawieszenia tył - zwłaszcza drążków wzdłużnych
Jak najbardziej do sprawdzenia przy czym jak się rozlatują to najczęściej tnie dodatkowo opony (miałem to 3 razy)
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Sob Sty 16, 2016 10:31   

Jeszcze dołożył bym mocowanie tylnego wózka - jeżeli poleciało na więcej niż jednej śrubie będzie pływać - a jak praktyka pokazuje, nie zawsze będzie stukać (np jeżeli obrobiło już materiał w zakresie ruchu śruby i bolca)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Sty 16, 2016 10:47   

Winu napisał/a:
Jeszcze dołożył bym mocowanie tylnego wózka - j
sprawdzic trzeba aleto raczej nie dzieje sie z dnia na dzień a on mówi że nagle mu sie stało. Ja sobie myślę że to przekładka na Oplu i magiel jest tu przyczyną. kumpel też tak miał, nie mogłem auta prosto utrzymać przy 90km/h
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
pianim 



Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 30



Wysłany: Sob Sty 30, 2016 20:53   

Byłem na SKP i sprawdzili mi zawieszenie. Jeden drążek był wybity. Oczywiście wymieniłem oba, reszta wszystko ok. Ustawiłem geometrię. Jest bardzo duża poprawa ale jeszcze nie jest idealnie. Zastanawiam się co dalej?

Pojawił mi sie dodatkowy problem. Przy skrętach słychać trzaski. Takie tyrkotanie, jakby coś obcierało. Przy jeździe na wprost wszystko ok ale wystarczy lekki skręt kierownicy i zaczyna być słychać te stuki. Jakieś pomysły co to może być?
Mi na myśl przychodzi tylko przegub bo drążki, przekładnia, sworznie i inne elementy zawieszenia sprawdziłem na SKP a potem na warsztacie gdzie ustawiałem zbieżność... ale mogę się mylić...
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sty 30, 2016 21:52   

Zatarte sprzęgło wiskozowe albo uszkodzona przekładnia kątowa mogą dawać takie objawy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Pływa na drodze
maiden Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 5 Sob Lip 16, 2011 11:45
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Pływa po drodze
axll27 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Wto Maj 31, 2011 09:53
axll27



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink