Wysłany: Pią Cze 10, 2011 09:47 [R75] Duże spalanie, sonda lambda, katalizator, świece
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich forumowiczów
Mam ogromny problem ze spalaniem, mam r75, silnik 20 v6 150km. autko kupiłem miesiąc temu... spalanie mieściło się w normie, tzn 8l trasa, 12-13l miasto... wymieniłem olej, filtry... Słyszałem w trakcie jazdy brzęczenie, mechanik powiedział że ten katalizator od spodu jest pokruszony i mam go odspawać a w jego miejsce dać zwykłą rurkę, podjechałem do innego zakłądu i tak zrobiłem. brzęczenie ustało, w tym samym dniu odłączyłem akumulator a jak go podłączyłem poszła iskra... od tych dwóch wydarzeń spalanie w mieście mam na poziomie 20-21l!!!!!!!!! podjechałem na komputer i wykazało mi 3 błędy, na sondzie lambdzie i w 2 innych miejscach... podobno komputer naprawił te błędy, ale dalej mam duże spalanie. dzisiaj byłem u innego mechanika, podłączył pod komputer auto i powiedział że wykryło coś na garze, więc w pierwszym miejscu trzeba wymienić świece ( platynowe komplet 300zł + wymiana 100zł) a na drugim miejscu 1 sonde lambda bo zapodaje za bogatą mieszankę. a następnie 2 sondę i katalizator wstawić.
pytanie:
1. czy mechanik dobrze zdiagnozował przyczyne, bo każdy mówi coś innego?
2. Czy ktoś sam wymieniał świece w aucie, bo widziałem że do 3 dojdę od góry ale co z tymi tylnymi?
3. Czy muszę kupować oryginalną sondę lambdę bosha za 300zł, a może używany czy może być zamiennik i czy ktoś sam ma zamiennik i jak się sprawuje?
Bardzo proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Cze 10, 2011 12:38, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 10, 2011 09:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam. Sondy lambda sa 3- 2 przed katalizatorem 1 za.
Wycinanie katalizatora to był zły pomysł- sonda za katalizatorem cały czas bedzie odczytywala zły skład mieszanki- i dlatego pokazuje błąd sondy (tak mysle) jesli sonda bedzie uszkodzona to nie powinna sie nawet włączac. Iskra na akumulatorze to normalka i tym bym sie wcale nie przejmował
co do cen... świece boscha elektroda platynowo- irydowa +38 PLUS 38 FR7KPP33U+ nr katalogowy 0 242 236 544 cena 20 zł za sztuke
mam tez zalozone 2 sondy lambda uniwersalne z magneti marelli okolo 120 zł za sztuke wszystko dziala bez problemu
świece znajdziesz tańsze, kata się nie wycina, kup uniwersalny i zamontuj, chyba że chcesz sprawną używkę to napisz mi na PRV, pierw wymień katalizator, za nim kupisz Sonde lambdę bo może być sprawna a jedynie przez kata masz zły sygnał
I może zbiegiem okoliczności oprócz braku kata i głupiejącej lambdy VIS jeszcze ci sie wykrzaczył i dlatego tyle pali.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
jeśli chodzi o katalizator, to lepiej kupić używany, czy jakiś uniwersalny( sa różne wymiary i są dedykowane do różnych aut) ?
A jeśli używany, to czy mógłby być do mojego benzyniaka kat od diesla 2.0? pytam, ponieważ mam na miejscu w bardzo dobrym stanie i w dobrej cenie...
[ Dodano: Pią Cze 10, 2011 21:43 ]
A co to w ogóle znaczy że VIS mógłby się wykrzaczyć?
uniwersalny katalizator dobiera się po wymiarach (średnica rury) i pojemności silnika...
katalizator z diesla chyba nie podejdzie... benzyna/diesel inny rodzaj spalin to i pewnie wymagania katalizatora inne...
Dziękuję Wam za pomoc. Byłem dzisiaj w serwisie boscha w Bydgoszczy i kupiłem uniwersalny katalizator firmy Bosal za 220zł ( nie było aż tak źle) i pojechałem odrazu wspawać katalizator na swoje miejsce... Odziwo tego co mówił mechanik że to nie pomoże, to pomogło spalanie znacznie zmalało, dokładnie nie wiem o ile, ale sprawdze to w przeciągu kilku dni... co do sond, to mam tylko dwie przed katalizatorem... dzięki za pomoc teraz już tylko zmienie profilaktycznie świece i będę po wszystkich wymianach... Czy po wymianie kata powinienem pojechać na komputer, żeby wszystko zresetowali?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Cze 11, 2011 16:29
davido019 napisał/a:
Czy po wymianie kata powinienem pojechać na komputer, żeby wszystko zresetowali?
Skasować możesz jedynie błędy zapisane w komputerze samochodu jednak one nie mają już wpływu na prawidłową pracę silnika o ile faktycznie wina leży po stronie katalizatora.
Chyba się pośpieszyłem ze stwierdzeniem że znacznie mniej mi pali ....Po dwóch dniach jazdy z katalizatorem zauważyłem że spalanie zmalało z 20l do 17l.. ale nadal pali mi za dużo... palił 12l... zamówiłem dzisiaj 2 używane sondy jutro je wymieniam, chyba że to rzeczywiście świece albo układ VIS...
nasza v6tka nie ma 3 sondy, jest na nią miejsce, ale zaślepione. Na kompie zero błędów, auto chodzi ok, spala ok 13-14l lpg, wiec albo ktoś ją wyciął i usunął z softu, ale jej nie ma od początku, bo katalizator i reszta jest
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
a więc tak, wymieniłem oby dwie sondy, tak jak napisał kolega Markzo są tylko 2 sondy... Natomiast zdziwiło mnie oznaczenie, gdyż na oby dwóch starych miałem MHK100722 z dopiskiem poniżej 8K19(w miejscu gdzie jest miejsce na klucz) a te oby dwie, które kupiłem miały oznaczenie MHK100722 ale z dopiskiem poniżej 8K22, czy jest w nich jakaś różnica?
Jeżeli chodzi o spalanie to nadal jest na poziomie 17l/100km Może powinienem teraz pojechać na komputer aby zresetować błędy?
P.S.
Dziękuję kolegom za wyrozumiałość i odpowiedzi
licze to wg zatankowanego paliwa, tzn od momentu zapalenia sie lampki tankuję za 40 zł i sprawdzam ile przejadę do kolejnego zapalenia się kontrolki... nie mam komputera więc w ten sposób sprawdzam... Rzeczywiście powinienem zrobić z 200km żeby sprawdzić czy to pomogło?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Cze 14, 2011 20:50
davido019 napisał/a:
licze to wg zatankowanego paliwa, tzn od momentu zapalenia sie lampki tankuję za 40 zł i sprawdzam ile przejadę do kolejnego zapalenia się kontrolki
takie sprawdzanie jest obarczone bardzo dużym błędem (ze względu na sposób działania lampki).Tylko zbiornik do pełna , zrobić co najmniej 100 km i dolać do pełna (najlepiej na tym samym dystrybutorze).
licze to wg zatankowanego paliwa, tzn od momentu zapalenia sie lampki tankuję za 40 zł i sprawdzam ile przejadę do kolejnego zapalenia się kontrolki... nie mam komputera więc w ten sposób sprawdzam... Rzeczywiście powinienem zrobić z 200km żeby sprawdzić czy to pomogło?
to jest bez sensu. R75 nie włącza na sztywno rezerwy, ale zależnie od aktualnego zużycie określa zasięg pozostały na zawartości. Wiec moment włączenia jest bardzo różny zależny od warunków. Jedyny w miarę miarodajny sposób to zastosować metodę podaną przez SeniorA,
a tak mi teraz do głowy przyszło Czy w tym małym ukrytym komputerku nie ma czasem ilości paliwa w baku w litrach podanej? to już by bliższy obraz zużycia dało.
Jest, nawet średnie jest.
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
davido019, Poszukaj w "Workshop Manual" diagnostykę komputera pokładowego i będziesz miał ubogą wersja kompa w aucie.
.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Rzeczywiście mam komputer pokładowy w tej uboższej wersji Sknerko ma racje, punkt dla Ciebie ... sprawdziłem po powrocie z pracy jakie jest zużycie paliwa i wszedłem w dział 5.0 i spalanie mam na poziomie 11,8l w mieście i to w korkach z tego wynika że wczorajsza wymiana sond lambda pomogła... dzisiaj jadę w delegację do łodzi, więc będę miał okazje sprawdzić jak to wygląda na trasie po powrocie w sobotę dam znać
dziękuję wszystkim i pozdrawiam
[ Dodano: Sro Cze 15, 2011 17:47 ]
jeżeli chodzi o dział 14.0-14.4 to wykryło mi parę błędów:
C18417
F88400
C38800
C7811A
F48400
Wziąłem również zrestartowałem kompa, ciekawe czy to pomoże...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum