Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
witam. mam problem z abs
mialem padniety prawy przod,
zamowilem z allegro zamiennik,wymieniłem po podłaczeniu do kompa bład -brak napiecia. tak 2 dni jezdzilem i kontrolki pogasly - pojeżdził tak 5 dni i bylo wporzadku ale zapomnialem włozyc go w ucho od amortyzatora i wyrwało kable przy samym czujniku - ale dobra zamowiłem nastepny i dupa to samo.
miernikiem sprawdzane ohmy rosły , sie wpienilem zamowiłem kolejny już lepszy i to samo - (mam teraz 2)
Wszystko PRAWY PRZÓD ,prędkościomierz działa na jednym i na drugim , juz rozbierałem półoś żeby tam poczyścić , kable przedzwoniłem od wtyczki do absu
wtyczka nie zaśniedziała przy pompie
napięcie jest na niej ale jak był na kompie wyskoczyło brak napiecia
już ja walcze 2 tyg i zaraz chyba ten samochód podpale już mam ku....sko dość
jakieś pomysly?????
Wtyczek nie mam ,mam lutowane czujniki
Ostatnio zmieniony przez longer86 Sob Sty 28, 2017 12:19, w całości zmieniany 5 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 27, 2017 15:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1) Popraw temat
2) Napisz jeszcze raz o co chodzi, bo przez brak spacji, polskich liter i 'rozmieszczenia' tekstu powiem szczerze, że nie do końca rozumiem co piszesz.
Co proponuje to sprawdź czy dobrze są wtyczki włożone (ciężko się je wpycha i czasami mimo, że się wydaje, że jest ok to nie styka).
Diagnoza: Padnięty prawy czujnik ABS, po wymianie czujnika na 5dni problem zniknął (brak sygnalizacji błędów, prawidłowe wskazania prędkościomierza) ale w związku z niestarannym montażem w uchwycie kabel się przetarł?
Po zakupie i montażu kolejnego czujnika wskazania prędkościomierza są OK natomiast coś nie działa? Pierścień magnetyczny został starannie wyczyszczony.
Czy tak należy rozumieć Twoją wypowiedź?
kielek499 spróbuj mimo wszystko sprawdzić/poprawić wtyczkę czujnika ABS:
rozłączenie, psiknięcie środkiem do czyszczenia styków staranne wciśnięcie do oporu. Zerknij też na kabel dalej już za wtyczką czy gdzieś nie jest przetarty/uszkodzony.
Właściwie jakie nieprawidłowości obserwujesz po wymianie czujnika ABS?
Aaa i popraw temat bo się nasz ADMIN wścieknie i Twój temat odeśle w wieczną niepamięć
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
wsszystko sie zgadza,kable mam lutowane i poprawnie w tych miejscach,wszystko przedzwonilem bo juz myslalem ze po drodze jest przerwa ale w porzadku,od czujnika do kostki przy pompie ale prawa strone.z lewa nie bylo problemow bo nie dawno wymienialem czujnik i kontrolki pogasly.Prawa strona wyczyszczona juz z nerwow rozebralem lewa tam jest syf ale wyczyszcze juz jutro,z rana jade znowu na kompa napisze co i jak
a i raz na jakis czas reczny sie zapala, jak zgasze i odpale w czasie jazdy:)gasnie
Wez mi jeszcze powiedz jak poprawic temat:)
Świeci się ciągle ABS i kontrola trakcji. jutro jadę znowu na kompa.
dam znać
[ Dodano: Sob Sty 28, 2017 09:18 ]
ABS TCS -Diagnostyka na styku 8 (3 kody
36 -Magistrala CAN błedy informacji
42 -Magistrala CAN nieprawidłowa informacja o obrotach silnika
4 -Nieznany kod usterki
po wykasowaniu kontrolki zgasły ruszylem i ba są:)
sprawdzałem przewody bo inaczej prędkościomierz nie działa jak kable odwróce
pytanie: jak rozpoznać czy łożysko magnetyczne się rozpadło?? Czy możliwe że jak padło to prękościomierz działa?
i czy jak kabel od czujnika został przedłużony o 10 cm to takie cyrki mogą sie dziać bo gdzieś przeczytałem że ma znaczenie
TO Żeś pomógł??? kable posprawdzane tak jak w opisie https://forum.roverki.eu/printview.php?t=
nie bardzo podoba mi sie lewa piasta bo wskazania były dziwne, a jak czyściłem to smaru od groma jak by puszczało, o dziwne że wyjeżdzałem spod sklepu to zgasły na chwile-po ruszeniu 2metrów znowu to samo.
Jutro jade po kabel do kompa bo już szkoda kasy na podłaczanie (kumpel ma) tylko jaki program najlepszy???
w poniedziałek bede sprawdzał piasty metodą kartka papieru i opiłki juz mi pomysłów brak
TO Żeś pomógł??? kable posprawdzane tak jak w opisie
Dobrze napisał, w jakim celu przedłużasz przewody? Jeśli przewody zgniły, podarły się odetnij jest w zdrowym miejscu i połącz zgodnie ze sztuką oraz poprowadź w miarę tę samą trasą. Staraj się też zachować taki sam typ przewodu.
kielek499 napisał/a:
Jutro jade po kabel do kompa bo już szkoda kasy na podłaczanie (kumpel ma) tylko jaki program najlepszy???
Najlepsze pewnie T4 Omitec. Tylko dobry kabel musisz kupić
A jak już przeanalizujesz wątki z pierwszej strony na forum, to odpowiedz sobie sam na swoje pytanie. Wtedy skasuj błędy w sterowniku, przejedź się 200m i sprawdź jakie powróciły. Potem sprawdź sobie Live Data dla wszystkich czujników, ze wszystkich kół. Jedź powoli max. 10-12 km/h i sprawdzaj jak się czujniki zachowują.
Jeśli wyeliminujesz problemy instalacyjne-kabelkowe, to zostaje Ci:
- czujnik
- piasta
- sterownik pompy
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Sty 28, 2017 16:49
kielek499 napisał/a:
jak rozpoznać czy łożysko magnetyczne się rozpadło??
jeśli kontrolka ABS zapala się po włączeniu zapłonu i zaraz gaśnie (sprawdzanie układu ABS) i ponownie zaświeci podczas jazdy z V > 7 km\h lub włącza się ABS przy delikatnym hamowaniu to jest podejrzenie ,że jest uszkodzone łożysko .
kielek499 napisał/a:
a i raz na jakis czas reczny sie zapala,
niesprawność EBD , opony na obu osiach są jednakowe wymiarowo ?.
opony jednakowe no juz nie róbmy jaj.
kabel przedłużany o 10cm żeby nie było w nadkolu a nad w grodzi silnika żeby łatwe dojście było , bo teraz łatwiej mi czujniki sprawdzić -lewar i obracasz kołem reką i masz miernik
[ Dodano: Sob Sty 28, 2017 18:35 ]
ogólnie dzięki za wszystkie rady i porady oraz pomysły bo naprawde juz wszystko patrze, bedzie trzeba to i kabel doprowadze do orginału ,narazie miernik dobrze pokazuje -ma dojscie 12v i obracając kołem wahania sie zmieniają (prawa strona) i predkościomierz działa. Zostaje tył x2 i lewa która dziwne skoki ma wiec stad te podejrzenie
ale wezme jak kolega mówi podlacze kompa i zobacze podczas jazdy jakie koło co i jak
-kabel raczej spoko na Audi VV SEAT nie ma problemu tylko oprogramowanie dobre i jazda
powoli mam DOŚĆ jak dojde co za problem to opisze bo to jakies dziwne jest
pompy juz patrzyłem od 40-150, piasta cała do 80
bede sie bawił z piastami podejrzewam (tylko przód bo tylna mam )na przekładke innego wyjścia nie widze
To wcale nie są żarty. Za mało tu jesteś żeby wiedzieć jakie ludzie mają pomysły... są tacy co pytają o problemy z diagnostyką auta, ale kluczyki zostawili w domu i nie chce im się po nie iść z garażu...
kielek499 napisał/a:
kabel raczej spoko na Audi VV SEAT nie ma problemu
Dla diagnostyki sterownika silnika lub ABS będzie działać. Z innymi należałoby połączyć piny 8 i 7 ze sobą w interfejsie. Co do oprogramowania zainteresuj się oprogramowaniem TOAF.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
witam , problem mam nadal ,po podlączenia wyszło ze brak sygnału z lewego koła
lp-19km
pp-19
lt-2km
pt-19km
wymieniłem cały wahacz od drugiego rovera z łozyskiem i czujnikiem i dalej takie same wskazania
czy padniety czujnik czy pompa? ide kable przedzwaniać
pompa łatwo wychodzi??
[ Dodano: Pią Lut 03, 2017 12:44 ]
jeszcze dodam ze próbowałem wyjąc czujnik i trochę go popukałem ale odpusciłem wiec stąd wymiana całego wahacza
[ Dodano: Pią Lut 03, 2017 16:49 ]
zamówiłem czujnik lewy tylny i zobaczę co dalej,
pytanie mam ściągnałem program Autocom ale na kablu od kolegi nie da rady się połączyc, jaki interfejs polecacie żeby program ruszył?? bo są rózne nawet i na bluetooth i nie mam pojecia co z czym
[ Dodano: Pią Lut 03, 2017 16:56 ]
Toaf łączył się tylko z srs a reszta to jakieś same hiroglify na absie
chyba że ten kabel lipa
[ Dodano: Sob Lut 11, 2017 08:08 ]
zrobione:) ale się na....w......:) w efekcie mam cały wahacz,3 piasty,3 nowe czujniki i dwa w zapasie:) wyszło lewy tylny, dziwi mnie tylko ze nie pokazał komp tylko nieznana usterka
nie mechanik tylko ja sam na mechanika bym od h.... kasy wydał, ale problem dalej jest, sie nacieszyłem 1 dzień:) świruje mi to wszystko raz gasną po chwili znowu , masakra mało kireownicy nie rozje ...bałem,z nerwów, zmówiłem interfejs http://allegro.pl/tsc-vci...6714624637.html
no taki i sam zobacze co jest bo pomysłów brak ile mozna wymieniać? do wyboru zostało mi kupic dwa czujniki-jeden przód drugi-tył i metodą prób i błedów czyli 8 razy rozbierać i sprawdzać po koleji, masakra ,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum