Wysłany: Pon Maj 01, 2017 19:27 [620SDI] Rover zgasł i nie odpala
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, wczoraj mój roverek zgasł i nie chce odpalić, słychać dziwne jednorazowe puknięcie (chyba automat rozrusznika) lub charszczenie, błysnąłem i wykazało mi uszkodzony czujnik wału (CKP), dziś wymieniłem i nadal to samo, dodatkowo wybłyskało mi kod 31 czujnik położenia pedału gazu APP , słychać też żę pompa wtryskowa pracuje, zobacze jeszcze przewody do rozrusznika. Dodaję filmik żeby przybliżyć co sie dzieje. http://www7.zippyshare.com/v/5BEvT8xI/file.html
[ Dodano: Pon Maj 01, 2017 20:27 ]
Rozwiązałem kwestie tego że nie kręci rozrusznik, nie da sie dalej ruszyć wałem można go cofnąć o jakieś 3/4 pełnego obrotu, możliwe że przeskoczył mi pasek na rozrządzie i zawór o tłok blokuje albo dzieją się złe rzeczy w wale korbowym
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 01, 2017 19:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
cofnąć wał? zanim zacząłeś wymieniać części sprawdziłeś je? najprostsza sprawa odpalenia ci umknęła bierzesz auto na hol i odpalasz albo jak Żaba spuszczasz ze skarpy (o ile ten rozrząd ci działa) Co oznacza że pompa wtryskowa działa?? skąd to wiesz?
CKP chyba bez odpalonego silnika zawsze będzie ci błąd pokazywał.
Ja bym sprawdził rozrusznik bo łatwo wyciągnąć i łatwo zdiagnozować (na biegu auto ci pojechało przy odpalaniu?)
mówisz że coś z rozrządem masz nie tak? ściągasz osłonę i sprawdzasz jest kreska na godzinie 5 jak będzie kreska w kreskę to od strony koła zamachowego masz otwór na wiertło chyba fi 10 albo 8, a już całkiem pro będzie jak w pompie będzie można też zablokować otwór
Rozrusznik sprawdzałem, nawet go wymieniłem na taki co na 100% działa, rozrządu ustawić nie moge bo wał obraca sie tylko w 1/3, dziś zacząłem go rozbierać i do wieczora chce mu chociaż skrzynie wymontować bo możliwe jest że coś z niej sie rozsypało i wpadło do koła zamachowego blokując je.
Możesz sie śmiać ale wydaje mi sie że to możliwe że coś zablokowało koło zamachowe, ale to raczej coś z wewnątrz, czynniki zewnętrzne, koty, sarny odpadają
[ Dodano: Czw Maj 04, 2017 21:29 ]
Mam dobrą okazje żeby nagrać jakiegoś tutoriala bo robie roverka od podstaw, wystarczy tylko napisać i nagram jakiś filmik np. jak ustawić rozrząd, pompe, montaż skrzyni, silnika jak i również wymiana wiązki elektrycznej w całym aucie
wini69 [Usunięty]
Wysłany: Sob Maj 06, 2017 13:28
pewnie że video z tut urialem się przyda. coraz mniej jest na forum mimo wszystko tym bardziej jeśli chodzi o 600 ki w ropniaku. sam chciałem zrobić igłę a teraz chronię od żyletek
Przyczyną była kolizja zaworów z tłokami, dwie szklaneczki stłuczone, ale przynajmniej mam wymówke żeby zrobić remoncik o jakim marzyłem, teraz stoi praktycznie sama buda i słupek w niej, elektryka z auta wybebeszona, wymieniam motor bo został mi jeden kozacki który sam składałem, skrzynia też do podmianki, czekam na nowe sprzęgło i dockisk. Mam pytanko, nie wiecie może jak zdjąć cały pas przedni bo dużo by mi to pomogło przy wymianie motoru.
Przeskoczył pasek o kilka zębów za dużo, wcale nie musi być poszarpany i źle wyglądać, tak więc róbcie rozrządy
[ Dodano: Pon Maj 15, 2017 21:58 ]
Posiada ktoś moze przewód do alternatora, chodzi mi glównie o samą końcówke która sie wkręca w alternator, zaznaczona jest na zdjeciu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum