Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Posiadam standardowego MGFa 118KM, od 3 lat stoi w garażu, silnik do wymiany,pęknięty blok. Mam do kupienia MG ZR 160 anglika po dobrych pieniądzach, całego. Czy jest w ogóle możliwe przełożyć to do MGFa? Jakie części trzeba przełożyć? Silnik, wiązkę, komputer, co jeszcze? Nie znam się totalnie, przed chwilą dostałem ofertę na tego ZRa, ile by kosztowało takie przełożenie? Można to w ogóle wycenić? Czy lepiej się w to nie bawić i zrobić tak jak było? Z góry dzięki za wszelkie opinie.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 23, 2017 22:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przerzucasz sam silnik + kolektor wydechowy, ssacy, przepustnica, wiazka, komputer. Jakas lekka zabawa moze byc przy podpinaniu wiazki, mozesz poszukac wiazki od mgf/tf vvc. A i wyjscie z kolektora wydechowego do tlumika bedziesz musial przerobic pod nowy kolektor. Na sam koniec wywaic immo ze sterownika vvc. Ogolnie raczej lajtowo
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Dokladnie jak pisze Markzo.Mi również lazila po glowie zmiana silnika,lecz na dobrych wiatrach czyli dolocie i wydechu mam to samo co 160:-)
Mysl
[ Dodano: Pią Lis 24, 2017 22:56 ]
zjalo mi kawalek posta,mysle ze to będzie mila droga do zrobienia dobrego mgf-a,sam miałem na walkach piper crosa i dobrze wspominam,z seri mi wypluło na hamowni 128 kucy
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
.Rover 75 w kolorku Cev
silnik bedzie miał taka sama konstrukcje wiec przekładka tylko łap co do skrzyni to do zr raczej nie podejdzie najlepiej tez tłumik kupic ori od vvc bo twoj bedzie miał miejsza średnice i bedzie osłabiał jak bedziesz miał całe auto myśle ze warto troche pracy i fajne bedzie autko z napędem na tył co z praktycznych rzeczy proponuje kruciec co jest przy silniku z czujnikami załozyc od 1.8turbo jest podobny ale czujniki sa inaczej zamontowane co chroni przed podniesieniem głowicy
zdrowe i ładne dzieciątko, poród przebiegł bez zakłóceń, sam odebrałem
MGF został uruchomiony jakieś 2 tyg temu, także czas na małe fotostory
rozbieram dawce, silnik wylatuje:
W tym miejscu miało nastąpić szybkie przerzucenie silnika i osprzętu jednak... tak, te 3 magiczne literki HGF
Ktoś wcześniej majstrował przy silniku, głowica na stary napinacz, śruby głowicy odkręciły się bardzo lekko, wyciek spod uszczelki dookoła głowicy i rozrządu
Głowica pojechała do zrobienia, tutaj też wyszło małe kuku - sklepane zawory, niestety nie nadające się do ponownego założenia. Wleciało 16 nowych zaworów + kompletna obróbka głowicy
Składamy motoraaaa
czapka:
uszczelka starego typu, wzmocniona:
hyc, głowica siedzi:
rozebrałem i wyczyściłem popychacze:
lecimy dalej:
nowe uszczelniacze i rozrząd:
Silnik gotowy, więc czas wytargać 1,8 z MGF:
Btw całkiem sprytnie rozwiązane jest to w MGF, kilka śrubek i cały zestaw ląduje na ziemi myślałem, że cięzko to będzie ogarnąć samemu, a wychodzi na to, że jedna osoba robi to na lajcie bez podnośnika
nowy silnik już czeka:
iiiii już czeka na odpalenie:
teraz moja ulubiona część, kabelkologia:
Tutaj było trochę problemów, bo MGF to rocznik 1999 z memsem 1,9, jednak udało się pożenić wszystko z instalacją auta a efekt był taki:
https://youtu.be/6Zc2UQJwgGI
Potem już z górki Teściu ogarnął wydech z ZR, bo nie chciał pasować na to poszedł bandaż:
Oczywiście musiały wyjść małe choroby wieku dziecięcego... miejsce, gdzie wchodzi kruciec termostatu było pęknięte i lał się płyn... proste rozwiązanie
i lekka zmota ori dolotu, który ciągnął ciepłe powietrze prosto znad wydechu :
Teraz ciągnie z bocznego wlotu
I ostatnie zdjęcia u mnie, zaraz przed przyjazdem Marcina
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
tommasino, jak chciałbyś pomóc to może następnym razem, przydałoby się jeszcze turbo, Markzo, stwierdził, że nie będzie żadnego problemu, aby to zrobić, tylko pierwsze musi przetestować to u siebie.
MGF dzisiaj pojechał do mechanika, zawieszenie trzeba zrobić i kilka innych rzeczy. W sobotę auto dostało 4 nowe opony Hankook Ventus V12 evo2. Do malowania pojechał tylny zderzak oraz dokładka zderzaka przód, trophy. Gdzieś z UK idzie do mnie obudowa filtra powietrza od MG TF 160, jest jeszcze idea przerobienia lamp przednich, na trophy, kierunki będą białe. Po zrobieniu tych detali wrzucę jakieś zdjęcia. Oczywiście auto pierwsze zobaczy ojciec chrzestny Markzo. Musi zatwierdzić wszystkie prace.
U siebie zalozylem puszke od 160 na dwie sikawki.W oryginale tylna lapala powietrze (cieple) z miejsca przy zderzaku tylnym a druga wlasnie w bocznym wlocie.Tato tez zalozyl taka puszke do swojego MGF-a dodatkowo przepustnice 52mm oraz wydech daytona super sport,jest bardzo zadowolony.Autko wyraźnie lepiej się zbiera
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
.Rover 75 w kolorku Cev
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum