Wysłany: Czw Paź 11, 2018 11:16 Rover 75 V6 2.5 LPG - Opinia i czy warto? Laik pyta eksperta
Witam,
Po sprzedaży swojego rovera 25, zacząłem rozglądać się za czymś innym ale moje oczy i serce znów zwróciło się ku roverom. Za 75ką jeżdzę już drugi albo trzeci miesiąc i jak na razie spotykają mnie same niewypały i rozczarowania. Ostatnio (trzy dni temu) niedaleko mojego miejsca zamieszkania pojawił się ku mojemu zdziwnieniu egzemplarz taki jakbym chciał. Czarny Rover 75 z LPG wyposażony w 2.5 litrowy silnik z automatyczną skrznią biegów. Samochód możecie obadać w linku poniżej:
Czy ktoś go wcześniej widział albo poznaje go po charakterystycznych felgach? Tak pytam bo może ktoś wie o nim więcej?
Czy silniki 2.5 przy tej skrzyni (automat) to dobra opcja? Po rozmowie z jednym 'specem' wywnioskowałem żeby unikać 2.5 litrówek a szukać 2 litrowego który jest trwalszy itp. Prawda to?
Odnośnie opisywanego samochodu. Byłem na oględzinach i niby wszystko fajnie, nic nie skrzypi, puka i takie tam ale... ( zaznaczam że jestem mechanicznym laikiem)
Pierwsze pytaniie. Po 2 może 3 minutowej przejażdżce w środku czuć było jakby przypalony olej. Nie bardzo drażniący ale jednak czuć było że coś przedostaje się do środka. Sprzedający powiedział że przykleiła mu się siatka sklepowa od doły do wydechu dlatego tak czuć. Co mam o tym myśleć?
Drugie pytanie. Po odpaleniu z rury cały czas leciał biały dym. Po przejażdzce trochę mniej ale potem obserwując jak sprzedający odjeżdza po dodaniu przez niego gazu dym pojawił się ponownie. Po lektuze forum wywnioskowałem że może to być uszczelka pod głowicą. Czy może jednak coś innego?
Trzecie pytanie. Zaglądając od spodu zauważyłem też lekki wyciek ze skrzyni biegów tzw lekka zapocka. Nie cieknie non stop ale wyciek jakiś tam był. Czy to normalne przy v6?
Czwarte pytanie. Sprzedający powiedział że przez zdjęcie i założenie klemy na komputerze między wskznikami predkosci a obrotami wyświetlał mu się czasami błąd Err. Z forum dowiedziałem się że może mieć to przełożenie na niezgodność przebiegu. Czy jest jakaś inna opcja tłumacząca ten błąd? Obecenie błąd został skasowany komputerowo.
Piąte i ostatnie. Sprzedawca co napisał w ogłoszeniu sugeruję wymianę wentylatorów chłodnicy. Koszt rzeczywiście 300 na allegro. Oglądając samochód stuknął w niego śrubokrętem i zaczął chodzić. Stwierdził że również przez to samochód w korkach czasami łapie maksymalna temperaturę. Po trasie natomiast można śmigać i nic się nie dzieje.
To chyba tyle. Moje pytanie jest takie, czy kupić i oddać go do mechaniora żeby go zrobić czy wszystkie te zauważone przez laika usterki to tylko wierzchołek góry lodowej i odpuścić?
Zaznaczam że sprzedawca niczego nie ukrywał i wydaje się być uczciwym gościem.
Pozdrawiam i dzięki!
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 11, 2018 11:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2016 Posty: 170 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Paź 12, 2018 13:17
Żaden wyciek ze skrzyni biegów automatycznej nie jest normalny.
Uszkodzenie uszczelki pod głowicą w V6 jest bardzo rzadkie. Biały dym leci często w dużych silnikach - bardzo dużo pary wodnej skroplonej w całym wydechu. Kup test na CO2 w układzie i sprawdz swoje podejrzenia. Możesz zaglądnąć pod korek wlewu oleju/zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzić czyn ie ma tam mazi o kawowym kolorze.
Błąd ERR wyświetla się, gdy przebieg pojazdu jest cofnięty, a nie zmieniony w modułach. Weź komputer, wtyczkę INPA, program TOAF i sprawdź VIN w modułach(jak się nie zgadza, to po prostu zmienił moduł i nie zmienił VINU i przebiegu), jak VIN się zgadza, to sprawdź przebiegi w modułach.
Nie mam pojęcia w czym 2.0 jest lepsze od 2.5, ale widać nie jestem specem. Skrzynia aut najlepsza jest przy 2.5, bo nie brakuje mocy. Sam automat jest toporny i zabiera troche kucy.
CO do smrodu oleju - patrzyłeś na silnik czy się nie poci? Zdarza się bardzo często, że uszczelka na pokrywie zaworów nie domaga, i jak kapie z tylnej części, to akurat na kolektor wydechowy - stąd ten smród.
Co do uszczelki - jak łapie mu maksymalną temperature w korkach - to raczej szykowalbym się na uszczelkę jednak. Skoro doprowadzał silnik do maks temperatury, to nie wiadomo, czy skonczyłoby się tylko na uszczelce.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Paź 13, 2018 11:02
YOBACK napisał/a:
Uszkodzenie uszczelki pod głowicą w V6 jest bardzo rzadkie.
ale nie w R75 , jest tak samo częste jak w innych silnikach , a jazda z uszkodzonym wentylatorem jest prostą drogą do jej padnięcia.
YOBACK napisał/a:
Kup test na CO2 w układzie i sprawdz swoje podejrzenia. Możesz zaglądnąć pod korek wlewu oleju/zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzić czyn ie ma tam mazi o kawowym kolorze.
jedno i drugie nie daje gwarancji , że jest OK . Bardziej miarodajny jest pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia.
YOBACK napisał/a:
Skrzynia aut najlepsza jest przy 2.5, bo nie brakuje mocy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum