Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005
Witam wszustkich.
Moj problem to dziwny dziek z silnika (klekotanie [kle- kle]) dzieje sie tak nie zawsze ale coraz czesciej na zimnym silniku (raz odpala i pracuje jak powinienem a raz klekocze) lecz gdy samochod sie nagrzeje to wszystko cichnie i jest ok Czy to popychacze czy moze VVC ?
Jeżdżę ma motulu 10w40 olej wymieniany jest regularnie autko nie palowane obecnie ma 105 tys przebiegu a mam go od przebiegu 70 tys. Do tej pory bylo wszystko cichutko.
Czytałem duzo na forum i nie mam odpowiedzi na moj problem.
Prosze o.jakies rady,
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 05, 2018 21:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeżeli chodzi o miejsce gdzie klekocze to wyglada to na popychacze bo słychać to tak jakby z pod pokrywy i perfidnie tak jakby to byl ten jeden popychacz ktorys na ssacych po prawej stronie.
Dziś z ciekawości rozebralem popychacz który kiedys tam wyjołem z Rovera 200 i rozebralem go z czystej ciekawości i po oględzinach stwierdzam ze w tych popychaczach zbiera sie dużo brudu i że w moim przypadku gdy odpalam silnik nagrzewa sie olej robi cisnienie napełnia popychacz i jest ok lecz gdy zgasze silnik syf z popychacza osiadzie na tym zaworku kuleczkowym w popychaczu i gdy jeszcze krzywki sie tak ustawia ze go wciskają to wyciskaja z niego olej i popychacz hydraulik jest pusty i dlatego rano klekocze do czasu kiedy znów go nie napompuje A nie klekocze mi zawsze poniewaz zalezy jak przy zatrzymaniu silnika ustawia sie krzywki (czy naciskaja na ten popychacz ktory nie trzyma)
[ Dodano: Czw Gru 06, 2018 22:05 ]
Tak ja sobie to tłumaczę Jeżeli zle to poprawcie mnie . A co by dało zalanie oleju 10W60 jakiegos tam do sportow np Vavoline
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Nie Gru 09, 2018 23:32
Klekocze Ci mechanizm od zmiennych faz, prawdopodobnie tylny. Typowa sprawa w tych silnikach. Dopóki nie drażni Cię to strasznie to nie ma sensu tego dotykać. Szczególnie, że nie mając drugiego na części lub możliwości dorobienia części nie ma szans go uciszyć. Zużywają się tarcze mimośrodowe i kostki napędzajace wałki rozrządu, przez co pojawia się luz. Zdejmij pokrywę, kręć silnikiem tak by krzywki wałków ssących ustawiały się do góry. Wtedy w rękawicy złap za krzywkę i spróbuj kręcić do przodu/do tyłu. Gwarantuję, że jest luz. Drugie źródło hałasu to łożyska w mechanizmach, ale na to nie ma rady bo łożysko to custom robiony przez SKF dla MGRovera.
10W60 absolutnie. Ten silnik musi pracować na 10W40.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum