Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover Streetwise 1.4] przegrzewanie się w korku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover Streetwise 1.4] przegrzewanie się w korku
Autor Wiadomość
Gonso123 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 14



Wysłany: Sro Cze 05, 2019 17:59   [Rover Streetwise 1.4] przegrzewanie się w korku
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2005

Ostatnio zauważyłem pewien problem z przegrzewaniem się silnika, temperatura płynu dochodzi wtedy prawie do czerwonego pola. Włączenie ogrzewania i nadmuchu powoduje powrót do właściwej temperatury. Efekt występuje tylko w gorący dzień stojąc w korku, poprzedza go głośny chrobot z okolic silnika. Przytrafiło mi się to po raz drugi. Poziom płynu ok, układ odpowietrzony, korek ok, wentylator chłodnicy pracuje. Czy przyczyną może być wadliwy termostat? Może coś innego?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 05, 2019 17:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 05, 2019 18:25   

Wygląda na nieotwierający się do końca termostat. Chyba, że coś innego dławi przepływ płynu przez chłodnicę, albo pompa wody siada i nie daje rady na niskich obrotach.
 
 
klapouszek4 



Dołączył: 03 Cze 2019
Posty: 5



Wysłany: Sro Cze 05, 2019 18:46   

Przyznam się, że taka dość nie typowa sytuacja, gdzie pracuje wentylator chłodnicy, a silnik się przegrzewa. Generalnie wentylator ma wymusić obieg powietrza przez chłodnicę stojącemu autu w korku gdzie powietrze przestało wpadać do grila i na chłodnicę, może chłodnica jest zapchana jakimś pyłem albo wentylator jest sterowany z innego czujnika niż przy chłodnicy, a chłodnica jest zimna albo nie na tyle ciepła co silnik. Sam miałem kiedyś problem z obiegiem płynu chłodzącego, a powodem była uszczelka pod głowicą. Jeździłem tak ok roku czasu, gdzie dopiero inspekcja kamerą w cylindrze pokazała problem. uszczelka miała mikropęknięcie do układu chłodzenia, co zaburzało obieg przepływu płynu chłodzącego. Przy remoncie musiałem wymienić także pierścienie, bo z powyższego powodu się przegrzały i silnik zaczął brać olej. Ale to już chyba ekstremalny scenariusz bardziej bym się skupił na ustaleniu powyższych objawów.
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 06, 2019 13:57   

klapouszek4 napisał/a:
albo wentylator jest sterowany z innego czujnika niż przy chłodnicy


Oczywiście, że tak. Czujnik, z którego sygnał uruchamia wentylator to ten sam czujnik, który daje sygnał do ECU i jest nie przy chłodnicy, a przy wyjściu płynu z silnika.

Pomiar temperatury chłodnicy gdy silnik się przegrzewa trochę rozjaśnił by sytuację, bo pewnie nie ma nawet 100 stopni jeśli płyn nie płynie swobodnie.

Jeśli płyn jest czysty i trzyma poziom to chyba nie ma innej opcji jak go spuścić, wyjąć termostat, może wyjąć chłodnicę i sprawdzić jej drożność, przepłukać układ i poskładać z powrotem. Termostat można ugotować, by sprawdzić czy działa, ale ja chyba wymieniłbym profilaktycznie, bo dostęp u nas jest słaby.
 
 
Gonso123 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 14



Wysłany: Czw Cze 06, 2019 20:25   

Temperatura wzrasta nawet do 120 stopni, tak pokazuje torq. Zdażyło mi się to już 2x. Wymienię termostat, to chyba najbardziej prawdopodobne. Dziękuję za odpowiedzi i chęć pomocy. Pozdrawiam!
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 07, 2019 12:51   

120 to przy czujniku i to wiadomo z góry, bo czerwone pole to jakoś właśnie te okolice. Jaka i jak się rozkłada temperatura na chłodnicy to bez pirometru się nie zobaczy.
Jak już bedziesz miał spuszczony płyn to ja bym chłodnice zdjął i sprawdził drożność chociażby wodą z węża. Wyjęcie chłodnicy jest bardzo proste.
 
 
Gonso123 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 14



Wysłany: Sro Lip 17, 2019 19:04   

Ok, dziękuję za radę

[ Dodano: Sro Lip 17, 2019 19:10 ]
Wymieniłem termostat i korek zbiorniczka, problem nadal nie rozwiązany. Układ ewidentnie się zapowietrza, ciepły płyn nie przechodzi dolnym wężem chłodnicy a w tym czasie wentylator pracuje. Silnik grzeje się, ale tylko na wolnych obrotach, jak jadę dynamicznie, trzymam te 3-4 tys obr. to nie ma mowy o grzaniu się. Torq pokazuje 90-94 stopni. Jakby problem leżał w pompie cieczy, ale jest prawie nowa, czy to możliwe, żeby była uskodzona?
Btw, test na uszczelkę nie wskazał spalin w układzie cieczy chłodzącej.

[ Dodano: Sro Lip 17, 2019 20:04 ]
Chłodnica, przepłukana, drożna
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 214Si] Zaworek w korku zbiorniczka wyrównawczego
poziom1989 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Paź 18, 2013 10:18
robsson78
Brak nowych postów [214i] Nietypowe przegrzewanie Rover
marlon89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Kwi 29, 2015 08:12
marlon89
Brak nowych postów [R25 benzyna +LPG] silnik grzeje sie w korku
Violka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 34 Wto Cze 05, 2012 07:07
sobrus
Brak nowych postów [214 si] stanie w korku a temperatura wzrost?
sew87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 30 Wto Maj 15, 2012 22:43
machi12



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink