Wysłany: Wto Sie 20, 2019 01:19 [Freelander 1] Nowa mapa
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2006
Mam do was forumowicze pytanko na temat mapy. Czy moge sobie wgrac nowa mape z marszu czy raczej powinienem jakos silnik przygotowac do tego? Mam na mysli jakies czyszczenie egr, kolektora. Jesli tak to poinstruujcie mnie prosze krok po kroku co powinienem zrobic przed wgraniem nowej mapy. Mapa miala by podniesc troche moc i moment, a jak do tego spadnie spalanie to juz bedzie bonus bo teraz auto calkiem nieduzo pali. Z gory dzieki
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 20, 2019 01:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Należałoby sprawdzić kondycję slinka poprzez zalogowanie podstawowych parametrów takich jak: ciśnienie paliwa, dołodowanie, korekcję wtryskiwaczy, przepływu powietrza. Idealnym byłoby zrobienie pomiaru serii na hamowni. Czyszczenie przepustnicy, EGR, kolektora dolotowego oraz uszczelenienie układu IC można zorbić bez modfyikacji sterownika silnika dla samego jego dobra.
Co znaczy wgranie nowej mapy z marszu? Skąd mapa? Odradzam chomiki. Jeśli mapa jest robiona na bazie innej modycikacji ale na Twoim oryginale - jak najbardziej, możesz ją wgrać. Warunek, że pochodzi ze sprawdzonego źródła. W innym wypadku możesz wrzucić coś, co było efektem badań, a takich modów pełno w necie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Z marszu znaczy jade do warsztatu ktory sie secjaizuje w tuningu i po dobraniu odpowiedniej mapy wgrywaja. Chomiki i inne niezbadane zrodla odpadaja ze wzgledow oczywistych. Juz nie pamietam gdzie czytalem, ale gdzies na jakims angielskim forum ze przed przemapowaniem wskazane jest wyczyszczenie dolotu i egr-a bo tam podobno nagaru az grubo moze byc. Poza tym pisali cos o dwoch zaworkach: od turbo, ktore ma zmienna geometrie, i czegos jeszcze, w tych zaworkach jakies malenkie filterki sa ktore sie czysci, kurcze nie moge znalezc tego a dokladnie nie pamietam. Nie moge sobie przypomniec co tam wszytko zalecali sprawdzic i wyczyscic jak potrzeba. Stad moje pytanie
Z marszu znaczy jade do warsztatu ktory sie secjaizuje w tuningu i po dobraniu odpowiedniej mapy wgrywaja.
Szanująca się firma powinna przed modyfikacją sprawdzić Twoją serię. Jeśli seria znacząco nie domaga, powinni zasugerować sprawdzenie jednostki w warsztacie. Po znalezieniu "usterki", wracasz na hamownię i robią pomiar po raz kolejny. Jeśli seria została osiągnięta mogą przystąpić do wrzucenia programu. Zwykle programy stage 1 i stage 2 są już gotowe. Niektórzy wrzucają gotową mapę na podstawie numeru sterownika inni robią modyfikację na podstawie Twojego odczytu. Jeśli chcesz osiągnąć więcej niż pokazał program 1 lub 2, wtedy już muszą popracować lub domówić u osoby, która robi im programy poprawkę.
DonGelardo napisał/a:
Juz nie pamietam gdzie czytalem, ale gdzies na jakims angielskim forum ze przed przemapowaniem wskazane jest wyczyszczenie dolotu i egr-a bo tam podobno nagaru az grubo moze byc.
Zrób to i bez względu na podniesienie mocy. Takie SPA zawsze pozytywnie wpływa na osiągi nawet samej serii.
DonGelardo napisał/a:
Poza tym pisali cos o dwoch zaworkach: od turbo, ktore ma zmienna geometrie,
Też nie wiem, dlatego niech ktoś kto miał do czynienia z turbo od frelka się wypowie.
DonGelardo napisał/a:
i czegos jeszcze, w tych zaworkach jakies malenkie filterki sa ktore sie czysci
Może chodziło o zawór regulujący ciśnienie w pompie common rail. Ten zawór ma w sobie siteczko spełniające rolę filtra, ale żeby go czyścić przed modyfikacją nie słyszałem więc może jednak nie o to chodzi.
Myślę, że po zrobieniu serwisu filtrów i płynów ustrojowych śmiało możesz udać się na sprawdzenie seryjnej mocy w Twoim aucie. Zrzucenie kolektora wraz z egr to jest kilka minut roboty, więc przy okazji wymiany fitra powietrza i odmy możesz to zlecić. Mogą też sprawdzić czy nie ma oleju w intercoolerze i jeśli IC jest zasyfiony, także go oczyścić.
Późniejsze wgranie programu +40KM i te 50-60Nm na pewno nie wpłynie negatywnie na Twój silnik. Bardziej bym się zastanawiał nad układem przeniesienia napędu. Ale to już pytanie do znawców FL
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Zbyt drastycznie podniesiony moment może wpłynąć negatywnie na sprzęgło, skrzynie. Czy ta dalej na redutkor i wał? Tego nie wiem, bo jak napisałem wyżej to pytanie do ludzi, którzy z FL mają do czynienia na codzień.
Wspominam o tym dlatego, że coraz więcej ludzi decyduje się na zabieg tuningu aut, które powinny najpierw przejść całą ścieżkę serwisową. Ty dopytujesz, sprawdzasz i pewnie zrobisz wszystko na tip top przed zabiegiem. Niestety wielu osobom szkoda na to kasy, ważne jest żeby auto zapieprzało i spalanie było niższe (bo przeczytali na forach, że to tak działa i poniekąd tak jest). W efekcie takiego zabiegu, coś się poddaje i potem jest ogromna pretensja do osób/serwisu, które zabieg podniesienia mocy wykonały, że soft zły, że źle pomiar zrobiony. Czasami trafiają się osoby, które spalony żarnik próbują podciągnąć pod winę zabiegu podniesienia mocy
Nie wiem czego oczekujesz po zabiegu podniesienia mocy. Oczywiście w granicach rozsądku jest to zabieg to polecenia o ile masz już pewność, że w aucie wsio gra.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie wiem czego oczekujesz po zabiegu podniesienia mocy.
Tego co wszyscy tylko w granicach rozsadku. Nie mam cisnienia zeby zrobic z tego auta wyscigowke, ale zwyczajnie przydaloby mu sie troche wiecej mocy. Jak to bedzie wzrost o okolo 30-40 koni i ~50Nm wiecej to chyba bedzie wystarczajaco duzo i jednoczesnie bezpiecznie dla zywotnosci silnika i innych podzespolow. Szkoda ze nie ma tu nikogo kto ma takiego frelka po przemapowaniu zeby mogl powiedziec jak to wyglada "na zywo"
Apetyt rośnie w miarę jedzenia Więc po stage 1, będzie ciągnęło do stage 2.
DonGelardo napisał/a:
Nie mam cisnienia zeby zrobic z tego auta wyscigowke, ale zwyczajnie przydaloby mu sie troche wiecej mocy.
Zdecydowanie. Z tego co pamiętam on ma chyba w domyśle 112 czy 114 KM, czyli prawie tyle ile miał Rover 75 CDT. Taki ciężki okręt przy takiej mocy, może na drodze irytować, chociaż w terenie pewnie rekompensuje częściowo ten brak mocy.
DonGelardo napisał/a:
Szkoda ze nie ma tu nikogo kto ma takiego frelka po przemapowaniu zeby mogl powiedziec jak to wyglada "na zywo"
Jako użytkownik tego motoru z inną turbiną i bez napędu 4x4 mogę Ci powiedzieć, że przyrost mocy do 150KM jest całkiem miły i nie robi mu krzywdy. Chociaż obecnie, po założeniu automatycznej skrzyni biegów, jeżdżę serią, bo nie mam czasu wrzucić modyfikacji i te 131KM też dają radę. A może po prostu już co raz mniej nim jeżdżę z racji drugiego auta w domu.
Orientowałeś się jaki jest koszt zrobienia pomiaru serii, modyfikacji i pomiaru po modyfikacji tam gdzie mieszkasz? Czy będziesz to robił w Polsce?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Raczej bede to robil tutaj na miejscu. Chociazby z tego powodu ze jak cos bedzie z mapa nie tak to nie jestem zwiazany czasowo ze musze sie zmiescic na przyklad w 2 tygodniach. Tutaj mam kilka warsztatow co sie tym zajmuja, moj znajomy mechanik u jednych 3 auta zrobil i lataja jak szalone. Wiec mam gdzie. A co do kosztow to jeszcze nie robilem rozeznania
Chociazby z tego powodu ze jak cos bedzie z mapa nie tak to nie jestem zwiazany czasowo ze musze sie zmiescic na przyklad w 2 tygodniach.
W przypadku Twojego auta sam odczyt i zapis mapy w sterowniku to ok. 10 min. Jeśli mapa będzie pochodziła ze sprawdzonego źródła, to będzie na pewno ok. A jeśli zrobisz rzetelny przegląd przed zabiegiem chipowania, to nic złego się nie stanie.
Właściwie jeśli czułbyś się na siłach sam mógłbyś tego dokonać. Oczywiście bez pomiarów.
Mógłbyś sobie sam w każdej chwili wahlować mapami seria/modyfikacja w zależności od humoru Zastosowany w Twoim aucie sterownik Boscha jest naprawdę tolerancyjny jeśli chodzi o zabawę z "mapami" i ciężko go uceglić. Choć nie mówię, że się nie da
Profesjonalnie możesz pojechać do firmy zajmującej się tunigniem, zrobić pomiar przed i po zabiegu o czym pisaliśmy wcześniej. Ewentualnie zastosować wersję budżetową z w/w przewodem, odczytem mapki, wysłaniem do obróbki, wrzuceniem do sterownika. Przy tym rozwiązaniu odczyt i zapis robisz sam, a wsad wysyłasz do modyfikacji. Po wszystkim zostajesz bohaterem w swoim garażu
W sumie jakby się tak skoncentrować, można przy pomocy marcin.misek zrobić obsługę Twojego sterownika silnka w programie TOAF
Jednak zanim na cokolwiek się zdecydujesz zrób serwis bieżący auta oraz to, co napisałem w pierwszym swoim poście tutaj. Jeśli masz zaprzyjaźnionego mechanika, który rozumie co to chiptuning i nie boi się tego jak diabeł wody święconej, to działaj.
Każdy dodatkowy koń to większy uśmiech na twarzy podczas jazdy
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jest trochę pozmieniane.
Wtryskiwacze ma od automatu (mimo że jest manualem). Ma 5 barową pompę paliwa, zmodyfikowaną turbosprężarkę, Aluminiowy dolot 74/52 mm, przepływkę Pierburga zamiast Boscha, W pełni aluminiowe chłodnice wody i powietrza. Przy bucie w podłodze dmucha sobie 25-30 psi.
Nie ma EGRu (zamiast ma sondę EGT w kolektorze, w miejscu zaworu pomiar ciśnienia doładowania)
Intercooler standard vs mój
Oczywiście oprócz tego jest jeszcze kilkadziesiąt innych modyfikacji - zawieszenie, hamulce itd.
Cytat:
Porównywałeś go z tym od wgrywaczy?
Pierwszy był od kreatora mocy z pierwszego wykresu. Wgrywają każdemu FL. Jak zapytałem czy go poprawią, bo wóz ma jednak inne komponenty to stwierdzili że nie, bo nie mają doświadczenia
Potem został poprawiony pod Turbinię/IC/ i rezultat widać na wykresie drugim. Jest dostrojony do przełożeń skrzyni biegów i pod kierowcę.
Oczywiscie po kupnie to auto było zwykłym "dziadem" z rynku wtórnego. Łatane czym popadnie, naprawiane po kosztach itd. Z tamtego stanu została tylko buda i gumowe dywaniki
Tuningowanie aut bez remontu to droga do nikąd. Auto musi być sprawne, trzymać fabryczną moc itd. Dopiero wtedy można się zabrać za modyfikację.
Od razu mówię - nie jest to tanie. Nie jest to 500, 1000 ani nawet 2000 zł.
Winu, Ty jesteś "świrem" w pozytwynym tego słowa znaczeniu
Kolega DonGelardo chce tylko troszkę podciągnąć moc z tego co tu napisał. Chociaż nie wiadomo... może jak się wkręci w tuning, to mu kilka szczegółów zdradzisz
Winu napisał/a:
Samochód ma dwie wersje mocy, przełączane z kabiny.
Na jakiej zasadzie jest to rozwiązane? Dodatkowy przełącznik, kombinacja z pedałami?
To są mapy seria, mod? Czy mod i mod+? Masz pod układ CR podłączony jakiś box?
Winu napisał/a:
Pierwszy był od kreatora mocy z pierwszego wykresu. Wgrywają każdemu FL. Jak zapytałem czy go poprawią, bo wóz ma jednak inne komponenty to stwierdzili że nie, bo nie mają doświadczenia
Oni działają jak większość tego typu firm. Zlecają program zewnętrznej osobie lub korzystają już z wcześniej przygotowanych. Pewnie gdybyś zostawił auto na dzień, dwa zrobiliby te poprawki. Od jakiegoś czasu działają na zasadzie hurtu. Zdarza im się też zrobić modyfikację na sofcie uprzednio źle zmodyfikowanym, ale kto nie popełnia błędów?
Szkoda, że w Warszawie nie ma już spotów cotygodniowych
Byś wpadł na chwilę, byśmy się pościgali
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Winu, Ty jesteś "świrem" w pozytwynym tego słowa znaczeniu
jestem, mam trzy
Cytat:
Na jakiej zasadzie jest to rozwiązane? Dodatkowy przełącznik, kombinacja z pedałami?
To są mapy seria, mod? Czy mod i mod+? Masz pod układ CR podłączony jakiś box?
Naciskasz przełącznik, puszczasz gaz, wciskasz znowu i się zmienia. Przepina między 150 koni a ok 120 i zrzuca moment obrotowy. Przydatne na zimę.
Doczepiony jest piggyback do Pierburga od Synergy i digibooster do Turbosprężarki (nie chciałem doładowania zaszyć na sztywno w programie)
Cytat:
Pewnie gdybyś zostawił auto na dzień, dwa zrobiliby te poprawki.
Naciskasz przełącznik, puszczasz gaz, wciskasz znowu i się zmienia. Przepina między 150 koni a ok 120 i zrzuca moment obrotowy. Przydatne na zimę.
Sprytne. To też w VTG rozwiązali czy gdzieś indziej robione?
Winu napisał/a:
Nie, nie chcieli się podjąć wcale.
Czyli to "masówka" jak wcześniej pisałem. Wjedź, wyjedź i nie zawracaj gitary.
A napisz proszę, czy wtedy kiedy to robiłeś, któraś z w/w firm dała Ci do podpisania papier informujący o ryzyku jakie niesie za sobą wykonanie pomiaru?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No.1 L-seria z 99 z wyciągarką na dziobie, z klatką bezpieczeństwa i osprzętem Safety Devices G4/Camel trophy
No.2 AC Schnitzer, obniżany na 18' z relingiem w czerwonym chromie , i dużo chromu
No3.Td4 '02 Van Oklejony Landhelp Design
Cytat:
Sprytne. To też w VTG rozwiązali czy gdzieś indziej robione?
Nie ,to moje wykorzystanie funkcji piggybacka do Pierburga
Cytat:
A napisz proszę, czy wtedy kiedy to robiłeś, któraś z w/w firm dała Ci do podpisania papier informujący o ryzyku jakie niesie za sobą wykonanie pomiaru?
Kolega DonGelardo chce tylko troszkę podciągnąć moc z tego co tu napisał. Chociaż nie wiadomo... może jak się wkręci w tuning, to mu kilka szczegółów zdradzisz
Wiadomo, moge z czasem nabrac checi na wiecej. Nie mowie ze nie. Na poczatek jednak troche mi wystarczy. Tyle ile mozna bez modyfikacji. Malymi kroczkami. Chce to zrobic z glowa, wiecej sie dowiem, naucze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum