Wysłany: Wto Cze 16, 2020 06:35 [R75] Czy w Toaf jest live data do poziomowania xenonow ?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam
Czy w programie toaf jest opcja żeby sprawdzić procentowo działanie czujników od poziomowania lamp xenon(jak np w vag'ach)? Nigdy tego co prawda nie widziałem ale może po prostu nie trafiłem.
niestety nie ma, przynajmniej ja nic nie znalazłem w toafie, podobno jest jakaś możliwość podglądu przez programy z bmw, ale mnie się nie udało połączyć auta z takimi programami.
Wybacz ale nie wiem, wydaje mnie się że gdzieś na anglojęzycznym forum mg-rover gdzieś to wyczytałem, ale jak piszę, u mnie programy nie działały i odpuściłem temat.. bo u mnie po założeniu xenonów wszystko działa jak trzeba z poziomowaniem (mam lcm 0200 i dwa czujniki) z tym że u mnie reakcja na korekcje to jakieś 20 sekund, a u innych z tego co wiem to około 5 i tylko dlatego chciałem coś pogrzebać w innych programach.
u mnie reakcje jest ok 12sekund, szukam wszystkiego co dotyczy poziomowania bo montuje teraz taki system w MG zr i przydało by się miec podgląd do czujników.
Czyli zmieniałeś lampy zwykle na xenon? Rozbierałeś zwykle? Interesuje mnie czy silniczki od poziomowania w lampach xenon sa te same co w zwykłych lampach?
Niestety swoich zwykłych lamp z rovera nie rozbierałem i nie mam pojęcia czy silniki poziomowania są takie same.
Widzę po zdjęciach, że w lampach z bmw e39 z xenonem, miałem taki sam silniczek poziomowania jak w tych moich z xenonach w roverze, ale to tylko z wyglądu, czy numery seryjne były takie same to nie wiem.
a tutaj podrzucam fotkę jak wygląda silniczek w moich xenonach z r75
[ Dodano: Sro Cze 17, 2020 08:33 ]
Poszperałem dla ciebie i widzę że w zwykłych lampach od r75 silniczki są niestety inne niż w xenonowych.
Znalazłem tylko słabe zdjęcia na forum mg rover, ale przedstawiają one środek klasycznej lampy od r75.
Dziś kupiłem zwykle lampy z Anglika z szarą obudową, jak przyjdą to zobaczymy czy silniczki podejdą. Z wyglądu na fot widać że w zwykłej lampie też jest krokowiec więc nie powinno być problemu.
marcin.misek,
Coś takiego https://youtu.be/GPJ3DESMH-w
Zgłębiłem temat i jeśli chodzi o czujniki to w środku są zwykle hallotrony, więc na wyjściu napięcia powinno się zmieniać z ruchem dźwigni. Dziś postaram się to sprawdzić miernikiem jak to wygląda w rzeczywistości
[ Dodano: Sro Cze 17, 2020 20:00 ]
Temat rozpykałem - czujniki BMW od poziomowania można dokładnie sprawdzić multimetrem
Wygląda to tak: Czujniki są zasilane napięciem 5V. Wyjście sygnałowe w zależności od ustawienia sztangi daje od 0,5-4,5V. W środku jest hallotron liniowy, można taki kupić za 3zl
Piny:
5 - VCC 5V,
1 - masa
4- sygnał
[ Dodano: Sro Cze 17, 2020 22:07 ] Brat, sprawdź sobie czy dzialaja ci oba czujniki, u mnie tył nie działa - na wyjściu jest caly czas ok4,5V, przód działa bezbłędnie. Xenony poziomują sie(bledow nie ma) ale slabo, jest reakcja na zmianę pochylenia auta, ale wydaje mi sie ze powinno to trochę lepiej działać. Dowiedziałem sie ze czujnik w przodzie bierze udział w ustawianiu lamp, ale w niewielkim stopniu, najważniejszy jest tył. Dlatego w niektorych autach z przodu nie ma w ogóle czujnika, w niektorych roverach 75 tez tak było - tylko na tyle
Kupiłem 3 różne najtańsze czujniki poziomowania z BMW, wszystkie działające i współpracują z roverem. Pomierzylem i napięcia przy tym samym ruchu sztangą są podobne, jedynie ten okrągły wygląda jak by miał trochę węższy zakres ruchu dźwigni- może jest przewidziany do aut o sztywnym zawieszeniu - tak sobie gdybam. Generalnie teraz wejście do bagażnika powoduje opuszczenie lekkie świateł, wyjście podwyższenie i wszystko gra. Później wrzucę foto czujników z numerami
No to pewnie coś podobnego jak teraz u mnie. Zauważyłem ze ważne jest tez by dźwignia na przegubach(ta łącząca wahacz z czujnikiem nie miała luzów, nawet małych. U mnie z przodu mam dość spory luz, a z tylu nie było żadnego, ale profilaktycznie wyciągnąłem te sworznie z ramion żeby je oczyścić z rdzy i przesmarować i po złożeniu okazało się ze mały luz jest. Bede musiał to jakoś skasować.
Wszystkie działały, wydaje sie ze na tym okrągłym reakcja świateł była by bardziej widoczna, bo mniejszy ruch dźwignia powoduje większe zmiany napięcia na wyjściu. Ale nie sprawdzałem tego czy rzeczywiście przy mniejszym obciążeniu bagażnika lampy zjada bardziej w dół. Zostawiłem go do montażu w MG ZR gdzie zawieszenie jest sztywniejsze i pewnie odchyłki wahacza względem budy będę mniejsze niż w r75
[ Dodano: Pią Lip 17, 2020 07:08 ]
mały update.
LSM działa autonomicznie, można go wykorzystać do poziomowania lamp w dowolnym aucie. Silniczki w zwykłych i xenonowych lampach różnią sie głowni obudowa i tym ze w xenon silniczek ma wtyczkę na kable a w zwykłych kabelki sa na stale, oraz trzpieniem wysuwającym. W xenon silniczek jest z oznaczeniem BMW a w zwykłych lampach ROVER. Generalnie pewnie dało by sie je zastosować zamiennie.
Filmik z działania:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum