Wysłany: Wto Gru 28, 2021 17:32 Mems2j Chiptuning zrób to sam
Witam serdeczie.
Mimo że odnosze wrażenie że to forum umarło/umiera śmiercią naturalną, to opisze tu moje boje i sukces w chipowaniu Mems2j
Co bedzie nam potrzebne :
Sterownik Mems2j albo mems1.9
Komputer z sprawną przeglądarka internetową najlepiej w miarę świerzą
Stacja lutownicza z hotairem
Gniazdo PLCC44 smd(wsumie nie musi być ale tak łatwiej pamięc podmieniać)
I albo czyste kości AT27C1024 albo Flash AT49F1025
Flash wystarczy nam 1 bo można go wielokrotnie zapisywać, EPROM AT27C1024 iest
jednokrotnego zapisu.
No i oczywiście programator ja używam Xgecu tl866II Plus.
+ 2 przejściówki jedną PLCC44 na DIP40 i dróga taką samą z tym że specialnie
zrobiona przez firma ELIPTOR pod 49F1024.
I zaczynamy zabawe:
Wyciągamy sterownik z auta, Pamiętając żeby odlaczyć akumulator.
rozkręcamy obudowe 4X T25 z dziurką , i odrywamy aluminiowa pokrywe.
Pojawi nam sie odsłonięta płyta zalana żelem , naszczęście żelu jest cięko.
Wylutowujemy Pamięć AT27C1024 która znajduje sie zaraz obok procesora motoroli.
wystarczy oskrobac dlekiktnie z żelu nóżki i leko powoli podgrzewać hotairem.
jak zdejmiemy pamięc wrzucamy ja na programator i robimy zrzut pamięci.
I teraz jeżeli ktoś uzyje xgecu nalezy zrobić bit swap innym programem bo program który czyta mapy musi miec odwrócone bity.
Ja uzywam programu GQ usb prog. Ładuje do niego bin i w zakładce command mamy "buffer byte swap" klikamy i zapisujemy jako plik bin , najlepiej podpisac żeby sie nie pomylił że to swap.
Następnie przechodzimy do modyfikacji map
Wchodzac na strone rovermems.com
Link prosto do programu: Rom editor
W programie jest ogarnięte Zapłon , Paliwo, Target lambda, Wolne obroty,
Odcinka vvc, Mapowanie mapsensora na TPS, Kąty vvc przy MAP,
I czas reakcji vvc(to gdyby ktos chciał testowac inny olej i pod niego ustawiać ecu , duzo zachodu i pracy )
Pewnie coś jeszcz eo czym nie pamiętam .
Do mems1.9 niewiem które mapy sa opisane .
Do sterowników mems2j
MKC103720 jest wszystko co wyżej bez czasu reakcji vvc
MKC104001 jest to co opisałem wyżej.
Wchodzimy w zakładke remap i Wchodzimy w "file editor and obd/diagnostic cable remapping".
nastepnie ładujemy nasz plik (ten z bit swapem).
Pieknie nam sie wszystko ładuje , wprowadzamy zmiany i zapisujemy.
Nastepnie trzeba znowu zrobic byte swap i zaprogramować pamięć.
Analogicznie to samo co zrobilismy tylko w drugą strone.
Powiem tak , oryginalna mapa zapłonu to jakiś misz-masz, a paliwo na oryginalnej mapie przy WOT mi wychodziło w okolicach 14 więc strasznie ubogo to sie nie dziwie ze te tłoki w vvc padały przy pałowaniu.
Po mapowaniu przybyło mi pare koni i treoche niutów a najlepsze jest to że podniosłem odcinke do 7400 i moc dalej rośnie niby saws podnosi do 7500 zobaczymy może ja też tak zrobię narazie dopieszczam mape w swoim silniku.
Jeżeli chodzi o MAP sensor przy mems2j i jego skalowanie, to mapsensor
najprawdopodobniej nie posiada tabeli skalowania okazało sie że
jest liczony na bierząco z wzoru
Mapsensor jest ten sam co w td5 landrovera i musze sprawdzić czy mems2j
widzi w parametrach nadciśnienie, jeżeli tak to wtedy nalezy tlko zmienić wartości mapy na powyżej 1 atmosfery i wpisać odpowiednie wartości.
Niestety nie znaleźiona jeszcze jest komórka z przepustowością wtryskiwaczy
co by sie przydało do turbo bo standardowe kremowe mają tylko 210cc
Pozdrawiam , mam nadzieje że kogos zainteresuje temat.
szkoda ze takie tematy juz sie na forum nie pojawiają - marka która zanika i coraz mniej pasjonatów. Nawet znajomi namawiają mnie żebym pozbył sie rovera - ale ja mam odpowiedz jak mignie mi 2mil km to się może pozbędę
I dla mnie to jest wielki plus, bo te auta juz sa unikatowe, jeszcze nie sa klasykami więc ich nie szkoda, części maja tanie i wmiare dostepne, więc bez strachu można w nich grzebać i to jest odpowiedni na to moment.
porównanie sterowników MKC103720 i MKC104001 , dla mnie identyczne tylko mniej żelu
Ciekawy temat no niestety forum umiera i tych aut coraz mniej. Mnie już też tyle ludzi namawia żeby się pozbyć 45/25 oraz aerodrecka ale jakoś części dostępne są więc eksploatacja tania i moc zadowalająca
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Obecnie doszła możliwość wyłaczenia immobilaizera z mems2j na amen ,
Pierwszy mems2j w którym można to zrobić to MKC104001.
Jeszcze nie miałem chwili sprawdzić z tym mapsensorem , ale dzięki wyłaczeniu immo jak by ktos chciał to moge mu taki sterownik sklecic , ewentualnie wsadzić eprom taki jak oryginalny z poprawionym gotowcem bez możliwości ingerencji.
Mape moge wgrać ztestowana u siebie, mój silnik jest w standardowej konfiguracji
prawie. Albo przerobić strownik żeby można było wyciągać pamięć i kupic sobie programator i samemu modyfikować.
Fajnie by było jak by więcej osób co maja głowe na karku sie tym zainteresowało,
może uda sie opisac reszte map.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum