Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam serdecznie
Mam pytanie do szanownych kolegów odnośnie ustawienia pompy wtr. VP37 na początek wtrysku za pomocą czujnika zegarowego.
Wiem jak tę czynność wykonać, mam czujnik ale nie znam wartości jaką ma wskazywać.
Gdzieś wyczytałem, że 0.55 powinno być, gdzie indziej znowu podpowiadali sobie 0.32.
Danych odnośnie tego silnika nie mogę znaleźć, albo nie potrafię dlatego zwracam się do kolegów, może ma ktoś doświadczenie w tym temacie i mi doradzi.
Wszelkie sugestie, porady, posty mile widziane .
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 25, 2023 08:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
0.55mm jest kat dla Pomp rovera z 2.0 l series. Bosch esi to tobie poda jedynie po nr pompy. Stąd te informacja. Bez zegara też się da ustawić jak na jednym filmiku pokazywałem.
Kat 0.55mm masz dokładnie jak na trzpieniu pompy wycięcie pod klina masz dokładnie na środku znaku nabitego na korpusie pompy.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Bardzo dziękuję Remigiusz, o to mi chodziło, ustawie 0.55 i zobaczę ale myślę, że będzie ok skoro tak piszesz, ufam Twojej wiedzy,..... zresztą nie por raz pierwszy mi doradzasz i zawsze dobrze.
O tym, że żłobek na klina powinien być na znak nabity na korpusie też nie wiedziałem (koło zębate zdjęte z ośki pompy?).
Filmiku też niestety chyba nie oglądałem.
A może orientujesz się, albo któryś z kolegów, czy za pomocą interfejsu diagnostycznego (np. elm 327) da się połączyć z moim Roverkiem. Chodzi mi o sprawdzenie i ewentualną korektę dawki paliwa na nastawniku ( 0.35 - 0.55 ?).
Wiem, że to nie jest urządzenie profesjonalne, raczej zabawka, ale orientacyjnie w/g jego wskazań byłoby lepiej jak na " czuja "
Jedyne wiarygodne urządzenie robił kolega sail z forum. Tym się dało wszystko odczytać. Elm327 się ni da nic odczytać z tego sterownika. Już nie pamiętam ale chyba nawet autocom noe potrafił.katu pokazać ale mogę się mylić.
No co do pompy to tak trzeba ściągnąć koło zębate z pompy ale ono ma w sobie blokadę więc się założy jak się pompę zblokuje na 0.55mm w prawidlowa pozycje. A to odkryłem kiedyś jak pompy ustawiałem ze jest nabite i się to zawsze z środkiem na klina pokrywa. Nie jest to takie dokładne jak na zegar ale bardzo blisko można dojechać do tej wartości beż zegara.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Znajomy, kiedyś łączył się z moim Roverkiem za pomocą interfejsu, wyglądał jak ELM327, taki pomarańczowo - czarny, ale teraz nie chce zdradzić jaki to był model a wtedy zbytnio mnie to nie interesowało, wazne bylo że się połączył.
Najważniejsze, ze znam wartość na czujniku zegarowym do ust. kąta wtrysku za co jeszcze raz Wielkie Dzięki
[ Dodano: Sob Sie 26, 2023 22:48 ]
Dziękuję za zainteresowanie i posty, jestem bardzo wdzięczny i proszę o jeszcze.
Poczytam opis delphi i napiszę.
[ Dodano: Pon Sie 28, 2023 08:11 ]
Witam ponownie
Zapoznalem się opisem interfejsu Delphi z którego wynika, że teoretycznie powinien się połączyć z Roverem, ale...... dla pewnosci przydalaby się opinia kogoś kto stosował go w praktyce do tego modelu.
Jeżeli jest ktoś, któryś z kolegów kto ma wiedzę praktyczną w tym zakresie to serdecznie proszę o posty.
[ Dodano: Pon Sie 28, 2023 20:30 ]
witam ponownie
Właśnie jestem po ustawieniu kąta wtrysku na czujnik zegarowy, mialem male problemy z adapterem czujnika, ale dalem radę (dorobiłem) i sukces. Silnik inaczej pracuje, lepiej, ciszej i wogóle ok.
Jeszcze tylko ta dawka paliwa, obecnie na słuch ustawiona, muszę pomyśleć nad tym interfejsem Delphi, gdybym miał pewność że się połączy z moim Roverkiem to zamówił bym, tymbardziej że przydałby się również w pracy do SOR - a, tylko adapter z OBD-2 na 30 pin potrzebny.
W opisie jest, ze czyta Iveco a SOR to właśnie Iveco.
Dzieki za posty i proszę o więcej odnośnie interfejsu Delphi, albo innego który połączy się z roverem.
[ Dodano: Pon Sie 28, 2023 20:35 ]
aaa, jeszcze jedo, zapomniałem dodać, że kąt przed ustawianiem sprawdziłem i był..... 0.95
Delphi czy autocom to jeden i to samo się połączy. Tylko janjuz nie pamiętam czy kat pokazuje. Ale chyba pokazuje bo może mi się to myli z vp30 tam tej opcji nie ma tylko trzeba wejść w eobd mode .
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Bardzo dziękuję
Postaram się o Delphi i napiszę jak mi poszło, tylko to trochę potrwa, w kazdym razie juz samo ustawienie kąta na czujnik zegarowy dużo pomogło, calkiem inaczej się sprawuje, kulturalniej pracuje, fajniej się zbiera, ogolnie ok.
A ewentualnie prawidlowa dawka paliwa to w granicach 3.5 - 5.5 mg ?, przy czym w stronę niższej wartości dawka większa a w stronę większej dawka mniejsza?
Sory za być może banalne pytania dla Was pewnie odpowiedzi oczywiste ale moja wiedza w tych kwestiach raczej w powijakach, interfejsy, systemy operacyjne itp. coś kapuję ale.... nie wszystko, dlatego szukam pomocy na forum za którą dziękuję. Staram sie sam sobie radzić bo do warsztatów nie mam zaufania, zresztą w mojej okolicy nie ma ich za wiele i raczej do napraw mechaniki a nie diagnostyki komputerowej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum