Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 11:52 Silnik 2.0 Gsi Turbo do R400 z 1996 roku.
Witam, poszukuje informacji na temat swap'u silnika 1.6 na 2.0 Turbo. Wiem, ze latwo napewno nie bedzie, ale widzialem takie przerobki w Anglii (konkretnie widzialem 2.0 Turbo w R200) ale niestety nie mam juz kontaktu z wlascicielem. Bede wdzieczny za wszelkie informacje i kontakty.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 11:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Myslę, że łatwiej by było przerabiać R420Si. W niej jest taki sam silnik, tyle, że w wersji bez turbo. Tak więc odpada kombinowanie z mocowaniem silnika, wymianą skrzyni, półosiami, itp, itd. Ponadto warto kupić nie tylko silnik ale i skrzynię, ponieważ w standardzie przy 2.0 turbo jest torsen w skrzyni. A bardzo się przy tym silniku przydaje
Niestety jestem szczesliwym posiadaczem 416 Si... chcialem sprzedac i kupic 220 Turbo ale z moja 400 mam setki wspanialych wspomnien i nie zamierzam sie jej pozbywac. A jest ciut za wolna (nie bedzie mnie tatus katowal punto HGT ). O skrzyni juz wiem. Ogolnie to planuje kupic cale 220 Turbo i wtedy przymierzac sie do przekladki, wydaje mi sie ze bedzie o wiele prosciej majac dwa cale jezdzace auta. Z doswiadczenia znajomych tez wiem ze warto kupic cale auto bo przy zakupie samego silnika okazuje sie ze brakuje kilku pozornie malo waznych pierdolek ktore jak przyjdzie co do czego sa drogie albo trudno dostepne. Najbardziej na dzien dzisiejszy boje sie polosi (kumpel jest w trakcie wkladania TDi do Corrado i ma problem z za dluga polosia - nikt we Wroclawiu nie chce jej skrocic).
Brt po twoim poscie wnosze, ze 420 ma inaczej mocowany silnik wiec moja jedna z opcji (wlozenie 2.0 i uturbienie wlasnie odpadla). 1.6 tez chyba nie ma sensu dlubac ze wzgledu na duze koszty i brak dostepnych klutych gratow do silnika.
Moze we Wroclawiu i okolicach ma 220 Turbo i bylby tak pomocny i dal namowic sie na maly przegladzik na kanale - porownanie lap, poduszek, i zawieszenia ?
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Nie wiem jak wygląda mocowanie silnika serii K i T, ale podejrzewam, że są różne. Tyle, że skoro silnik 2.0 benzyna był wkładany do R420 to ja bym szukał zawieszenia silnika i skrzyni własnie od tego modelu. Ponadto ZTCP to konstrukcja silnika serii T i L jest zbliżona (pod względem ułożenia osprzętu silnika), więc moze i od 420SDi też mocowania by podeszły.
Co do porównania i oglądnięcia Tomcia to chyba tylko u Gawina, ale nie wiem, czy jest na chodzie. Kontaktu poszukaj w archiwum pod hasłem Gawin
Tymek, ja na Twoim miejscu nie pakowalbym sie w takiego swapa. Nie zastanawiales sie nad wsadzeniem VVC. Bedziesz mial 160 kucy z lekkiej serii K. Bez problemu go podwiesisz na standardowe mocowania od 1.6. Wsadzisz PG1 i bedziesz sie cieszyl konkretnym butem. Druga opcja jest 1.8 Turbo. Sprawa podobna do tego co wyzej.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 22:25
Najłatwiej chyba będzie przerobić 420SDi... Półosie, chłodnica z intecooler'em, większość poduszek i podobne zawieszenie.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2002 Posty: 226 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 23:22
Tymek napisał/a:
Moze we Wroclawiu i okolicach ma 220 Turbo i bylby tak pomocny i dal namowic sie na maly przegladzik na kanale - porownanie lap, poduszek, i zawieszenia ?
Witaj - z Warszawy daleko, więc nie pokażę spodu ale różnice są na 100%.
Jak rozumiem mówisz o nowszej 400-ce.
Pewnie brakuje jej jednego ucha w karoserii z przodu silnika na dole...
W kanciakach jest takie i wykorzystuje się je tylko w 2.0 serii T. Silnik jest do niego przykręcony poprzez długą łapę na styku silnika i skrzyni.
_________________ "Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
Wiem, ze latwo nie bedzie... ale tez i nie ma byc (skoro mozna wlozyc oplowskiego LET'a do starej Corsy A to tu tez da sie zrobic).
Dzis bede ogladal dokladnie 220 i 400 od spodu na podnosniku tak wiec pewnie tez podejme juz jakies decyzje o czym was oczywiscie poinformuje. Silnik 1.8 vvc jest bardzo dynamiczny, az bylem w szoku prowadzac kiedys MG F. Ale z tego co szukam to ciezko znalezc taki silnik nie mowiac tu o jakis w miare rozsadnych pieniadzach, jesli ktos ma taki dostepny to poprosze o kontakt, moze skoro pasuje na lapy to najpierw pobawie sie takim silniczkiem
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Szkoda ze sie nie dogadalismy wczesniej bo niedawno sprzedalem taki. Mial wyladowac w polonezie, ale wkoncu zrezygnowalem w obawie przed konsekwencjami w postaci cotygodniowej wymiany skrzyni i mostu Ja jezdzilem 200Vi i jest masakra w pozytywnym tego slowa znaczeniu Turbo na pewno bedzie silniejszy, ale jest ciezszy. Jak masz czas i miejsce to mozesz sie bawic. A jak chcesz to zrobic szybko bez problemow to pozostaje VVC lub 1.8 Turbo
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Powiedz mi za ile sprzedales ten silnik ? Warto najpierw jezdzic na skrzyni ktora mam czy wymieniac odrazu szukac skrzyni PG1 ? Czy w ogole R65 bedzie pasowala do 1.8 ?
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Silnik z calym osprzetem, wiazka silnika, komputerem, stacyjka z kluczykiem za 2900 Tanio kupilem, tanio sprzedalem. Teraz troche zaluje, ale co ma wisiec nie utonie. Moze kiedys jeszcze wsadze takiego potwora do poloneza. Na razie musze sie zadowolic zwyklym 1.8 Skrzynia fizycznie powinna podejsc, ale pewnie szybko siadzie, a poza tym moga wyjsc rozne kwiatki po drodze. W silnikach od 1.8 w gore Rover stosowal juz PG1. Przy moim swapie z 1.4 na 1.8 na przyklad musialem dorabiac tulejke do walu korbowego zeby odpowiednie lozysko walka sprzeglowego osadzic. W 1.8 otwor w wale jest wiekszy. Nie wiem jaki masz w roverku wieloklin na walku sprzeglowym bo powinienes zastosowac sprzeglo 215mm, a ono ma 18 zebow.
Widzisz ja jak na razie spialem silnik 1.8 ze skrzynia FSO na sprzegle 185mm i jak na razie hula, ale jak dlugo tego najstarsi indianie nie wiedza.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum