Forum Klubu ROVERki.pl :: R600 SDi vs Volvo V40 Di
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
R600 SDi vs Volvo V40 Di

Wyniki :]
Autor Wiadomość
Zientas 




Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 11:48   R600 SDi vs Volvo V40 Di

Witajcie. Żonka przejęła ode mnie ostatnio V40 Di z 99 roku, ja jak wiecie jeżdżę teraz R600 w dieslu z 98 roku. Oba auta mają podobne przebiegi.

Jechaliśmy sobie ostatnio z żonką z Wrześni do Swarzędza dwupasmówką i zaproponowałem porównanie elastyczności na 5 biegu (łącząc się przez CB). Jechaliśmy koło siebie jakieś 70 - 80 km/h i na 3-4-ry start i.. dostałem po dupie! W ogóle to myślałem, że żona wsadziła 4...

Fakt, volvo ma trochę "krótsze" biegi, ale R ma 10 KM więcej, myślę, że wagwo też są porównywalne. Przyczyna tkwi w przełożeniach czy mam coś nie teges z samochodem?
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 22, 2007 11:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 22, 2007 12:29   

O silnikach diesla w V40:

1.Silnik D4192T (96-99r) wtrysk pośredni Stopień sprężania 20,5:1 moc 60 kW (90KM)
moment 176Nm obroty mocy 4250 obroty momentu 2250.

2.Silnik D4192T2 (99-00r) wtrysk bezpośredni Stopień sprężania 19:1 moc 70kW(95KM
moment 190Nm obroty mocy 4000 obroty momentu 2000.

3.Silnik D4192T4(00-01r) zasilanie typu Common rail stopień sprężania 19:1
moc 75kW (102KM) moment 215Nm obroty mocy 4000 obroty momentu 1700

4.Silnik D4192T3 (00-04r) zasilanie Common rail stopień sprężania 19:1 moc 85kW (115KM) moment 265Nm obroty mocy 4000 obroty momentu 1750.

model 102KM ma turbo z normalnymi łopatkami...
model 116KM ma zmienną geometrię łopatek.

6 i 7 cyferka to kod silnika, 70 = D4192T3 = 115KM, 78 = D4192T4 = 102KM

Oznaczenia diesli na klapie były tylko takie:

Od 1996 - 1999 silnik 90KM - oznaczenie na klapie TD
Od 1999 - 2004 silniki 95, 102 i 115/116KM - oznaczenie na klapie D.

Innych oznaczeń na klapie nie było. W dokumentach oprócz TD może istnieć jeszcze zapis Di - 95KM lub dCi - 102 i 115/116KM.

Ile waży 600-ka, a ile V40. Znasz przełożenia skrzyni w V40?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
llygas 




Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 296
Skąd: Zamość/Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Cze 22, 2007 13:44   

piter34 napisał/a:
Ile waży 600-ka, a ile V40


R 600 - 1360KG
V 40 - 1250 KG
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Zientas 




Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 14:36   

Silnik w V40 to ten drugi czyli 95 KM (pisałem przecież, że 10 KM mniej od Rovera :razz: ).

Ile do setki ma fabrycznie 600 SDi? 11.6 tak? V40 z mocnijeszym niż mój bo 102 KM silnikiem ma jakieś 12,2 KM (ile do setki ma mój nie wiem - nie znalazłem :neutral: )

Czyli generalnie powininiem wygrać, a jednak... chyba jednak to kwestia przełożeń.
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
llygas 




Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 296
Skąd: Zamość/Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Cze 22, 2007 14:44   

Zientas napisał/a:
Czyli generalnie powininiem wygrać,


nie pomoże koni kupa gdy kierowca du... :mrgreen:

oczywiście żartuję :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Zientas 




Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 14:48   

hehe

Cały "wyścig" do poprostu pedał w podłogę i patrzymy co się dzieje za oknem :grin: Więc wielkiej filozofii nie było :)
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
UncleAllEvil 




Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Sob Cze 23, 2007 11:44   

Na 5 biegu startując od 70-80km/h nie szukaj przyśpieszenia w Roverze...
 
 
 
Zientas 




Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Sob Cze 23, 2007 17:26   

Celowo wybrałem ten zakres prędkości, żeby porównać elastyczność.
W ogóle coś jest chyba nie tak z tym roverem, jakoś na np. 1 biegu nie czuję tubiny po przekroczeniu 2000 obr., ale to już inna bajka...
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
pawciu87 




Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 265
Skąd: Wieluń



Wysłany: Sob Cze 23, 2007 17:37   

moze nie czujesz dlatego ze ten bieg jest bardzo krotki i w sumie, nie czuc tego az tak...
_________________
"Tylko auta z duszą..."
 
 
 
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 28, 2007 10:35   

Zientas napisał/a:
Cały "wyścig" do poprostu pedał w podłogę i patrzymy co się dzieje za oknem :grin: Więc wielkiej filozofii nie było

Przy takiej filozofii przyspieszania wyniki mogą znacznie odbiegać od tych "optymalnych".
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Zientas 




Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Czw Cze 28, 2007 11:54   

piter34 napisał/a:
Przy takiej filozofii przyspieszania wyniki mogą znacznie odbiegać od tych "optymalnych".


Więc napisz mi jak najlepiej przyspieszyć na 5 begu od 70 km/h żeby było optymalnie.
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 28, 2007 14:58   

Zientas napisał/a:
piter34 napisał/a:
Przy takiej filozofii przyspieszania wyniki mogą znacznie odbiegać od tych "optymalnych".


Więc napisz mi jak najlepiej przyspieszyć na 5 begu od 70 km/h żeby było optymalnie.

Źle się zrozumieliśmy. Myślałem, że piszesz o sprincie. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Volvo V50
opinie, uwagi, rady, spostrzeżenia
Marian_K Offtopic 3 Czw Lis 27, 2008 11:36
kolin
Brak nowych postów Kup Pan Volvo...
Viniu Offtopic 17 Sob Paź 31, 2009 12:37
Tempest
Brak nowych postów Volvo kombi na podwoziu ciężarówki, z silnikiem autobusu :)
Mayson Offtopic 6 Nie Lis 15, 2009 10:43
magneto
Brak nowych postów [R600] Fotele przednie z R200 Coupe do R600
tomii620si Offtopic 7 Wto Sie 30, 2016 19:40
tomii620si
Brak nowych postów R600 - co to jest?
foto
Mayson Offtopic 8 Wto Mar 10, 2009 12:01
Wojtek88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink