Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Nie Maj 13, 2007 17:20 [R416] Skrzynia - wlew oleju.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
dzis chcialem ocenic poziom oleju w skrzyni i jakos nie moglem znalezc gdzie sie go sprawdza i ewentualnie wlewa, bo jak sie domyslam jest to ten sam otwor---- tylko gdzie on jest? A chce go sprwadzic poniewaz moj roverek przy rozpedzaniu i przy wiekszej predkosci wydaje jakies dziwne odglosy jakby sie gdzies powietrze kotlowalo (filtr) lub skrzynia na sucho chodzila. Slyszalem ze te silniki do najcichszych nie naleza, ale zeby okolo 100km/h bylo juz glosno w budzie? Prosze wlascicieli R416 o wypowiedzenie sie co do komfortu akustycznego (pomijam szeroko opisywany szum lusterek), taka buda powinna sie dostojnie toczyc przy 120km/h a nie dawac efekt jakby juz byla strasznie wysilona i katowana, jakby chciala jeszcze miec wbity wyzszy bieg
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 25, 2010 23:21, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 13, 2007 17:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
co do halasu - ten typ tak ma
co do wlewu - jest sruba imbusowa z boku skrzyni (od strony przegrody z tego co pamietam ; dostep tylko z kanalu albo podnsnika) > olej powinien byc nalany do jej poziomu
dzis chcialem ocenic poziom oleju w skrzyni i jakos nie moglem znalezc gdzie sie go sprawdza i ewentualnie wlewa, bo jak sie domyslam jest to ten sam otwor---- tylko gdzie on jest?
Tak, to ten sam otwór. Znajduje się z lewej strony skrzyni, śruba chyba 17. Dostęp z kanału. Są tam właściwie 2 takie śruby: ta u dołu skrzyni służy do spuszczania oleju, ta położona wyżej - do kontroli poziomu i wlewania oleju. Olej możesz wlać też przez odpowietrznik, jest nawet wygodniej, bo nie trzeba używać strzykawki, jak w przypadku otworu zamykanego śrubą. Odpowietrznik znajdziesz po otworzeniu maski. Następnie szukasz czarnego, dosyć dużego korka na górnej powierzchni obudowy skrzyni, z wytłoczoną strzałką skierowaną do wnętrza samochodu (w stronę kierowcy). Niestety, tędy możesz tylko uzupełnić olej, nie sprawdzisz jego poziomu.
Ja na twoim miejscu zastosowałby najprostszy z możliwych i najwygodnieszy sposób sprawdzenia stanu oleju i ewentualnie jego uzupełnienia bądź wymiany:
wchodzisz do kanału, lokalizujesz śrubę spustową (dostęp bajecznie prosty), spuszczasz cały olej ze skrzyni (najlepiej rozgrzanej - ale trzeba uważać na gorące elementy silnika i tłumika) do jakiegoś pojemnika, następnie mierzysz jego objętość - powinno być 1,8 l, następnie wlewasz go z powrotem poprzez otwór odpowietrząjacy - bardzo powoli, za pomocą lejka, bo olej "odbija". Nie musisz wtedy bawić się w odkręcanie śruby wlewowej, do której podejście kluczem jest utrudnione, śrubę okropnie ciężko odkręcić (nie wiadomo dlaczego, dolna "idzie" o wiele lepiej - może dlatego, że w przeciwieństwie do górnej ma stale kontakt z olejem?), czytałem (i doświadczyłem niestety tego osobiście) o wielu przypadkach jej zerwania.
W sumie roboty na 10-15 minut. Miłej zabawy
Odnośnie, jak to określasz, komfortu akustycznego: jest to pojęcie bardzo względne, to, że twoje auto wydaje ci się za głośne może być spowodowane różnymi czynnikami. Szumy/wycie mogą pochodzić np. z rozrządu, skrzyni, sprzęgła, łożysk, przegubów, itp. albo kilka na raz może się sumować, stąd takie wrażenie. Musisz po kolei eliminować źródła. Zacznij właśnie od skrzyni. U mnie, po wymianie oleju w skrzyni zrobiło się o wiele ciszej, a gdy wymieniłem następnie "padnięte" łożysko i przegub, rozrząd (bo przyszedł jego czas) i zużyte do zera sprzęgło, auto (a raczej odgłosy w kabinie) jest nie do poznania, mogę spokojnie jeżdzić bez zagłuszania radiem szumów i wystawiania swoich (i innych) nerwów na próbę
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 10:52
krzych1 napisał/a:
Odpowietrznik znajdziesz po otworzeniu maski. Następnie szukasz czarnego, dosyć dużego korka na górnej powierzchni obudowy skrzyni, z wytłoczoną strzałką skierowaną do wnętrza samochodu
jak ten odpowietrznik odkrecic aby nic nie ulamac?
I jaki olej powinien tam byc, czytalem ze 85W90, bo jesli juz to lepiej wymienic calosc niz mieszac dolewajac inny.
jak ten odpowietrznik odkrecic aby nic nie ulamac?
nie odkręca się go, leży na nim pokrywka podnosisz i zostaje Ci w ręku, a na skrzyni pojawia Ci się skrywany pod nią lejek. jak chcesz tamtędy lać to musisz jakąś rurkę głęboko do środka włożyć, bo w przeciwnym razie będzie chlapać przez uciekające powietrze
Cytat:
I jaki olej powinien tam byc, czytalem ze 85W90,
no jak taki wlejesz to chyba żadnego biegu nie wbijesz
raczej powninien być 75w80 i to dobry tak jak zreszta stoi w technicznym faku
nie wiem może ktoś źle przepisał, jak kiedyś zalałem 75w90 to po krótkim czasie (z nastaniem niskawych temperatur) napadły mie problemy z manipulacją biegami więc dobrze radzę 75w80 i to dobry
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 11:18
sTERYD napisał/a:
nie wiem może ktoś źle przepisał
i wlasnie dlatego wole sie popytac niz z klapkami na oczach czytac wszystko co jest w ksiedze madrosci czyli technicznym FAQ
piter34 zerkam, zerkam i jakos nic
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum