Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Skrzynia - wlew oleju.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 16:53
[R416] Skrzynia - wlew oleju.
Autor Wiadomość
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Nie Maj 13, 2007 17:20   [R416] Skrzynia - wlew oleju.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

dzis chcialem ocenic poziom oleju w skrzyni i jakos nie moglem znalezc gdzie sie go sprawdza i ewentualnie wlewa, bo jak sie domyslam jest to ten sam otwor---- tylko gdzie on jest? A chce go sprwadzic poniewaz moj roverek przy rozpedzaniu i przy wiekszej predkosci wydaje jakies dziwne odglosy jakby sie gdzies powietrze kotlowalo (filtr) lub skrzynia na sucho chodzila. Slyszalem ze te silniki do najcichszych nie naleza, ale zeby okolo 100km/h bylo juz glosno w budzie? Prosze wlascicieli R416 o wypowiedzenie sie co do komfortu akustycznego (pomijam szeroko opisywany szum lusterek), taka buda powinna sie dostojnie toczyc przy 120km/h a nie dawac efekt jakby juz byla strasznie wysilona i katowana, jakby chciala jeszcze miec wbity wyzszy bieg
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 25, 2010 23:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 13, 2007 17:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Nie Maj 13, 2007 18:13   

co do halasu - ten typ tak ma ;)
co do wlewu - jest sruba imbusowa z boku skrzyni (od strony przegrody z tego co pamietam ; dostep tylko z kanalu albo podnsnika) > olej powinien byc nalany do jej poziomu
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Nie Maj 13, 2007 22:14   

Witam.
Lechos napisał/a:
dzis chcialem ocenic poziom oleju w skrzyni i jakos nie moglem znalezc gdzie sie go sprawdza i ewentualnie wlewa, bo jak sie domyslam jest to ten sam otwor---- tylko gdzie on jest?

Tak, to ten sam otwór. Znajduje się z lewej strony skrzyni, śruba chyba 17. Dostęp z kanału. Są tam właściwie 2 takie śruby: ta u dołu skrzyni służy do spuszczania oleju, ta położona wyżej - do kontroli poziomu i wlewania oleju. Olej możesz wlać też przez odpowietrznik, jest nawet wygodniej, bo nie trzeba używać strzykawki, jak w przypadku otworu zamykanego śrubą. Odpowietrznik znajdziesz po otworzeniu maski. Następnie szukasz czarnego, dosyć dużego korka na górnej powierzchni obudowy skrzyni, z wytłoczoną strzałką skierowaną do wnętrza samochodu (w stronę kierowcy). Niestety, tędy możesz tylko uzupełnić olej, nie sprawdzisz jego poziomu.
Ja na twoim miejscu zastosowałby najprostszy z możliwych i najwygodnieszy sposób sprawdzenia stanu oleju i ewentualnie jego uzupełnienia bądź wymiany:
wchodzisz do kanału, lokalizujesz śrubę spustową (dostęp bajecznie prosty), spuszczasz cały olej ze skrzyni (najlepiej rozgrzanej - ale trzeba uważać na gorące elementy silnika i tłumika) do jakiegoś pojemnika, następnie mierzysz jego objętość - powinno być 1,8 l, następnie wlewasz go z powrotem poprzez otwór odpowietrząjacy - bardzo powoli, za pomocą lejka, bo olej "odbija". Nie musisz wtedy bawić się w odkręcanie śruby wlewowej, do której podejście kluczem jest utrudnione, śrubę okropnie ciężko odkręcić (nie wiadomo dlaczego, dolna "idzie" o wiele lepiej - może dlatego, że w przeciwieństwie do górnej ma stale kontakt z olejem?), czytałem (i doświadczyłem niestety tego osobiście) o wielu przypadkach jej zerwania.
W sumie roboty na 10-15 minut. Miłej zabawy :mrgreen:

Odnośnie, jak to określasz, komfortu akustycznego: jest to pojęcie bardzo względne, to, że twoje auto wydaje ci się za głośne może być spowodowane różnymi czynnikami. Szumy/wycie mogą pochodzić np. z rozrządu, skrzyni, sprzęgła, łożysk, przegubów, itp. albo kilka na raz może się sumować, stąd takie wrażenie. Musisz po kolei eliminować źródła. Zacznij właśnie od skrzyni. U mnie, po wymianie oleju w skrzyni zrobiło się o wiele ciszej, a gdy wymieniłem następnie "padnięte" łożysko i przegub, rozrząd (bo przyszedł jego czas) i zużyte do zera sprzęgło, auto (a raczej odgłosy w kabinie) jest nie do poznania, mogę spokojnie jeżdzić bez zagłuszania radiem szumów i wystawiania swoich (i innych) nerwów na próbę :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 10:52   

krzych1 napisał/a:
Odpowietrznik znajdziesz po otworzeniu maski. Następnie szukasz czarnego, dosyć dużego korka na górnej powierzchni obudowy skrzyni, z wytłoczoną strzałką skierowaną do wnętrza samochodu

jak ten odpowietrznik odkrecic aby nic nie ulamac?
I jaki olej powinien tam byc, czytalem ze 85W90, bo jesli juz to lepiej wymienic calosc niz mieszac dolewajac inny.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 14, 2007 10:53   

Lechos napisał/a:
I jaki olej powinien tam byc, czytalem ze 85W90, bo jesli juz to lepiej wymienic calosc niz mieszac dolewajac inny.

Czytałeś techniczny FAQ...?
Tam jest przecież wszystko napisane...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 10:58   

piter34 napisał/a:
Czytałeś techniczny FAQ...?
Tam jest przecież wszystko napisane...

to moze jakis cytat bo chyba mam zacme :wink:
chyba nie chodzi Ci o to jaki olej
Ostatnio zmieniony przez Lechos Pon Maj 14, 2007 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10922
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 10:58   

Lechos napisał/a:
jak ten odpowietrznik odkrecic aby nic nie ulamac?

nie odkręca się go, leży na nim pokrywka podnosisz i zostaje Ci w ręku, a na skrzyni pojawia Ci się skrywany pod nią lejek. jak chcesz tamtędy lać to musisz jakąś rurkę głęboko do środka włożyć, bo w przeciwnym razie będzie chlapać przez uciekające powietrze ;)
Cytat:
I jaki olej powinien tam byc, czytalem ze 85W90,

:mrgreen: no jak taki wlejesz to chyba żadnego biegu nie wbijesz :roll:
raczej powninien być 75w80 i to dobry tak jak zreszta stoi w technicznym faku :cool:

[ Dodano: Pon Maj 14, 2007 11:59 am ]
cycat masz tu:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#35
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 11:04   

sTERYD napisał/a:
Cytat:
I jaki olej powinien tam byc, czytalem ze 85W90,

no jak taki wlejesz to chyba żadnego biegu nie wbijesz

ale taki jest podany tutaj
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10922
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 11:14   

nie wiem może ktoś źle przepisał, jak kiedyś zalałem 75w90 to po krótkim czasie (z nastaniem niskawych temperatur) napadły mie problemy z manipulacją biegami więc dobrze radzę 75w80 i to dobry :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 14, 2007 11:17   

Lechos napisał/a:
ale taki jest podany tutaj

Tam jest zły podany i już to poprawiłem.

Pisałem, abyś zerknął do FAQ, a nie do tabelki z danymi technicznymi modelu. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 11:18   

sTERYD napisał/a:
nie wiem może ktoś źle przepisał

i wlasnie dlatego wole sie popytac niz z klapkami na oczach czytac wszystko co jest w ksiedze madrosci czyli technicznym FAQ
piter34 zerkam, zerkam i jakos nic
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 14, 2007 11:24   

Lechos napisał/a:
piter34 zerkam, zerkam i jakos nic

sTERYD Ci podał bezpośredni link...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 11:29   

Witam.
sTERYD napisał/a:
dobrze radzę 75w80 i to dobry

U siebie wlałem SHELL SF5288 75W/80W i nie narzekam :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Wlew oleju do skrzyni biegów
adamszuniewicz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Gru 26, 2010 19:20
adamszuniewicz
Brak nowych postów [rover 416 i] skrzynia ,korek wlew?
adam26xx Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lip 17, 2012 21:04
sTERYD
Brak nowych postów [rover 416] skrzynia biegów wyciek i chyba mały stan oleju
guti8989 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Mar 26, 2015 22:28
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Skrzynia biegów
wolft1234 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Kwi 14, 2009 09:51
wolft1234
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] Skrzynia biegów 1,4/1,6/1,8 k16
cezek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Paź 25, 2013 18:44
Raptile



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink