Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Lista pytań po zakupie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Lista pytań po zakupie
Autor Wiadomość
WhoLeeGuns 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 38
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 11:42   [R600] Lista pytań po zakupie
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam wszystkich

Od tygodnia jestem właścicielem Rovera 600 Ti '97.
W związku z tym mam kilka pytań:

1. Dostałem dwa czarne grube kluczyki Valeo z immo i jeden pilot. Klucze działają wyglądają na oryginalne, ponoć powinien być jeszcze czerwony. Co zrobić z pilotem, mam od kompletu ale nie działa ... czytałem że są pewne problemy z jego zaprogramowaniem. Dostałem również karteczkę na której jest chyba napisany kod immo (po niemiecku i nie wiem na 100%)

2. Kontrolka SRS pali sie ciągle - poprzedniemu właścicielowi ktoś zaparkował delikatnie na przodzie ale nawet chłodnic nie drasną. Jak sprawdzić przyczynę świecenia sie kontrolki SRS?

3. Turbina - jest, działa (pompuje powietrze) ale trochę pluje olejem - czy to jest powód do niepokoju? czy zbliża się jej kres? nie ma tego oleju za dużo ale wiadomo jak już zaczęło puszczać to już raczej nie przestanie a będzie tylko gorzej - tak mi sie wydaje - jak to wygląda u was?

3. Ma ktoś może namiary na sklep z częściami gdzie dostanę uszczelkę miedzy blok silnika a kolektor wydechowy? Trochę mi tam puszcza a w moim mieście jest problem z częściami do tej marki

4. Czy obudowa od lusterka manualnego (ten nowszy typ, składane) będzie pasowała do lusterka elektrycznego? mam połamaną obudowę ale cały środek sprawny i potrzebuję tylko obudowę

5. Co ile wymieniać olej w tym silniku i jaki lać (semi czy syntetyk), rozrząd co 100kkm lub 5 lat?

6. Co z olejem w skrzyni biegów? wymieniać ? Jaki byście proponowali jak już.

Dalsze pytania niebawem...

Na razie jestem bardzo zadowolony z zakupu, wymieniłem już wszystkie tarcze (przód był tragiczny - spiłowane i popękane na dodatek) i właśnie regenerują mi maglownice.

dziękuję bardzo za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 09, 2011 17:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 14, 2007 11:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 14, 2007 11:54   

WhoLeeGuns napisał/a:
Dostałem dwa czarne grube kluczyki Valeo z immo i jeden pilot. Klucze działają wyglądają na oryginalne, ponoć powinien być jeszcze czerwony. Co zrobić z pilotem, mam od kompletu ale nie działa ... czytałem że są pewne problemy z jego zaprogramowaniem.

Możesz kupić komplet piloty + centralka alarmu (marcel_n jest ekspertem w tych sprawach).

WhoLeeGuns napisał/a:
Kontrolka SRS pali sie ciągle - poprzedniemu właścicielowi ktoś zaparkował delikatnie na przodzie ale nawet chłodnic nie drasną. Jak sprawdzić przyczynę świecenia sie kontrolki SRS?

Możesz wybłyskać kody błędów SRS. Trzeba zewrzeć piny w złączu diagnostycznym (tym samym co w przypadku błędów ECU.
Tabelka z kodami jest w RAVE.

WhoLeeGuns napisał/a:
a ktoś może namiary na sklep z częściami gdzie dostanę uszczelkę miedzy blok silnika a kolektor wydechowy? Trochę mi tam puszcza a w moim mieście jest problem z częściami do tej marki

www.tomateam.pl

WhoLeeGuns napisał/a:
Czy obudowa od lusterka manualnego (ten nowszy typ, składane) będzie pasowała do lusterka elektrycznego? mam połamaną obudowę ale cały środek sprawny i potrzebuję tylko obudowę

Podejrzewam, że będzie pasować.

WhoLeeGuns napisał/a:
5. Co ile wymieniać olej w tym silniku i jaki lać (semi czy syntetyk), rozrząd co 100kkm lub 5 lat?

Półsyntetyk co 10kkm, a rozrząd od razu po kupnie, a potem co 60kkm lub 4 lata (tak proponuję).

WhoLeeGuns napisał/a:
6. Co z olejem w skrzyni biegów? wymieniać ? Jaki byście proponowali jak już.

Wymienić na Texaco MTF94
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 11:56   

WhoLeeGuns napisał/a:
Turbina - jest, działa (pompuje powietrze) ale trochę pluje olejem - czy to jest powód do niepokoju? czy zbliża się jej kres? nie ma tego oleju za dużo ale wiadomo jak już zaczęło puszczać to już raczej nie przestanie a będzie tylko gorzej - tak mi sie wydaje - jak to wygląda u was?

Pluje na zewnątrz, czy w wąż idacy do IC. Czy zostawiasz za sobą niebieską zasłone dymną??
Cytat:
. Co z olejem w skrzyni biegów? wymieniać ? Jaki byście proponowali jak już.

Masz skrzynię PG1, i w technicznym FAQ znajdziesz jaki olej do niej przychodzi. I czasem żadnego innego nie lej ;)

PS. Co to znaczy, że regenerują maglownicę :roll: tzn. co dokładnie w niej robią??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
WhoLeeGuns 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 38
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 12:10   

Brt napisał/a:
Co to znaczy, że regenerują maglownicę :roll: tzn. co dokładnie w niej robią??


Prostują listwę a następnie ją szlifują. Po wymianie uszczelniaczy jest praktycznie jak nowa (tak mi zapewniał gościu, który tym się zajmuje.

A turbina pluje do IC. Z wydechu wydobywa się to co powinno się wydobywać, niebieskiego dymu nie widać

Ale szukałem w tomateam i nie znalazłem (tylko przez stronę www). Zadzwonię to może mi powiedzą czy jest czy nie.
Czy przepuszczający kolektor może być problemem podczas badań technicznych??

piter34 napisał/a:
Możesz wybłyskać kody błędów SRS. Trzeba zewrzeć piny w złączu diagnostycznym (tym samym co w przypadku błędów ECU.
Tabelka z kodami jest w RAVE.


Tak ale ja mam silnik Rovera i chyba nie mam takiego złącza. MEMS maił jakoś inaczej
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 14, 2007 12:18   

WhoLeeGuns napisał/a:
piter34 napisał/a:
Możesz wybłyskać kody błędów SRS. Trzeba zewrzeć piny w złączu diagnostycznym (tym samym co w przypadku błędów ECU.
Tabelka z kodami jest w RAVE.


Tak ale ja mam silnik Rovera i chyba nie mam takiego złącza. MEMS maił jakoś inaczej

Chyba masz rację. Mój błąd. MEMS można zdiagnozować tylko odpowiednim sprzętem.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 12:56   

Cytat:
A turbina pluje do IC. Z wydechu wydobywa się to co powinno się wydobywać, niebieskiego dymu nie widać

Trochę oleum każda turbina puszcza. Jeśli nie są to duże ilosci (zużycie oleju jest racjonalne do przejechanych km), to wg. nie jest OK i narazie bym się nią nie martwił ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kwiatekt11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 169
Skąd: Jarosław



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 20:06   

piter34 napisał/a:
WhoLeeGuns napisał/a:
5. Co ile wymieniać olej w tym silniku i jaki lać (semi czy syntetyk), rozrząd co 100kkm lub 5 lat?

Półsyntetyk co 10kkm, a rozrząd od razu po kupnie, a potem co 60kkm lub 4 lata (tak proponuję).

a dlaczego zalewac olejem połsyntetycznym ?? skoro gdzies wyczytałem ze zalecany jest pełen syntetyk ?? ja mam zalany pełnym :grin:

piter34: usunąłem zbędne cytaty
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pią Cze 15, 2007 12:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
WhoLeeGuns 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 38
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 22:31   

kwiatekt11 napisał/a:
a dlaczego zalewac olejem połsyntetycznym ?? skoro gdzies wyczytałem ze zalecany jest pełen syntetyk ?? ja mam zalany pełnym :grin:


Właśnie dla tego pytam. Do silników Hondy zalecany był półsyntetyk a do tej jednostki ?
Można znaleźć gdzieś jakieś informacje ? np RAVE - będzie tam?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 15, 2007 12:29   

kwiatekt11 napisał/a:
a dlaczego zalewac olejem połsyntetycznym ??

Tak zaleca producent.

kwiatekt11 napisał/a:
skoro gdzies wyczytałem ze zalecany jest pełen syntetyk ??

Gdzie wyczytałeś?

Tnij cytaty... :???:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
WhoLeeGuns 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 38
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Cze 19, 2007 19:46   

A czy ktoś się orientuje czy uszczelka między silnikiem a kolektorem wydechowym w silnikach T16 i 20T4 jest taka sama? Czy turbinka montowana na tym kolektorze jest ustawiona równolegle do silnika czy pod delikatnym ukosem?

I kolejne pytanie - gdzie szukać termostatu? on ma siedzieć w rurce gumowej idącej od bloku silnika do chłodnicy?

Odnośnie SRS - RAVE nic nie mówi o różnicach w tej materii pomiędzy samochodami z różnymi silnikami. Poszukałem i znalazłem u siebie jakąś niebieską wtyczkę - miejsce sie zgadza kolor również - może ktoś mi jeszcze powie jakie kolory przewodów tam dochodzą - u mnie jest czarny i czerwony... myślę że jak i to się potwierdzi to będę mógł sprobować z zwierania styków i odczytywania błędów

Jak uruchomić EPC - mam ściągnięty obraz .iso ale próbowałem wszelkich kombinacji i lipa ... w najlepszym wypadku "invalid user name" ....
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 19, 2007 22:17   

user name=admin i będzie dobrze (ja przekopałem kiedyś helpa i się dowiedziałem, bo gupio mi było zapytać ;))
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 19, 2007 22:22   

do EPC trzeba cofnąć datę kompa ;) np na 2004 rok ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 20, 2007 10:50   

WhoLeeGuns napisał/a:
A czy ktoś się orientuje czy uszczelka między silnikiem a kolektorem wydechowym w silnikach T16 i 20T4 jest taka sama?

To jest to sam przecież.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
WhoLeeGuns 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 38
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Cze 20, 2007 14:08   

piter34 napisał/a:
To jest to sam przecież.


A ha - też mi się tak wydaje a w sklepie mówią że niekoniecznie - tak czy siak ani jednej ani drugiej (być może nawet tej samej) uszczelki w Białymstoku nie ma...

Czy z przepuszczającym kolektorem przejdę badania tech. ?
 
 
Przemek_Docent 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2002
Posty: 226
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Cze 20, 2007 14:10   

WhoLeeGuns napisał/a:
A czy ktoś się orientuje czy uszczelka między silnikiem a kolektorem wydechowym w silnikach T16 i 20T4 jest taka sama? Czy turbinka montowana na tym kolektorze jest ustawiona równolegle do silnika czy pod delikatnym ukosem
Wg mnie - prosciutko.
WhoLeeGuns napisał/a:
I kolejne pytanie - gdzie szukać termostatu? on ma siedzieć w rurce gumowej idącej od bloku silnika do chłodnicy?
Jesli masz klime - tak.
_________________
"Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 20, 2007 14:15   

WhoLeeGuns napisał/a:
A ha - też mi się tak wydaje a w sklepie mówią że niekoniecznie - tak czy siak ani jednej ani drugiej (być może nawet tej samej) uszczelki w Białymstoku nie ma...

Zapytaj Tomiego (www.tomateam.pl)

WhoLeeGuns napisał/a:
Czy z przepuszczającym kolektorem przejdę badania tech. ?

Nie wiem... :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Przemek_Docent 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2002
Posty: 226
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Cze 20, 2007 15:14   Re: [R600 Ti] Lista pytań po zakupie

WhoLeeGuns napisał/a:
3. Ma ktoś może namiary na sklep z częściami gdzie dostanę uszczelkę miedzy blok silnika a kolektor wydechowy? Trochę mi tam puszcza a w moim mieście jest problem z częściami do tej marki
Czesc!
Mnie Tomi (www.tomateam.pl) załatwił taką uszczelkę :) Do takiego samego motoru.
_________________
"Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
 
 
 
WhoLeeGuns 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 38
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Cze 20, 2007 20:30   

Przemek_Docent napisał/a:
Mnie Tomi (www.tomateam.pl) załatwił taką uszczelkę :) Do takiego samego motoru


I w dodatku w dobrej cenie :wink: Rozmawiałem już z TT przez gg :wink: .
Przemek_Docent, jakie były u ciebie objawy wydmuchanej uszczelki??
 
 
Przemek_Docent 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2002
Posty: 226
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 08:29   

U mnie ta uszczelka to było to trochę przy okazji...
Zauważyłem mroźną zimą (-30 st.), że mi zaczęło na zimnym silniku walić białym „dymem” spod maski - myślalem, że IC poszedł... Było wydmuchane poniżej kolektora - na takim kołnierzu - łączeniu kolektora z turbinką. Czuło się wyraźnie, jak sie tam przysunęło rękę (uwaga! gorąco!). Stamtąd dmuchało do przodu i przez IC, przez grill, na zewnątrz. Tam nie ma w ogóle uszczelki (sprawdzone w RAVE, EPC), musieli mi więc lekko splanować kolektor i turbo.
Właśnie przy okazji zdejmowania kolektora okazało się, że między nim, a głowicą też wydmuchało i wygiął się troszkę. Więc tam też odbyło się planowanko i mechanior wrzucił nową uszczelkę.
_________________
"Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
 
 
 
WhoLeeGuns 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 38
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 17:43   

Dobrałem się do tego złącza diagnostycznego i wybłyskało mi dwa błędy 92 i 72. Powiedźcie mi teraz gdzie znajdę rozpiskę tych błędów.
Gdzie znajduje się złącze do kasowania tych błędów? Przeglądałem RAVE-a ale nie doczytałem się gdzie się ono znajduje ale wiem że coś takiego jest :twisted:

[ Dodano: Czw Cze 21, 2007 8:45 pm ]
Dobra :mrgreen: SRS mam już z głowy - znalazłem rozpiskę kodów w necie procedurę kasowania też, i złącze MES (ależ je schowali :wink: ).
Wszystko poszło jak po maśle

Jeżeli ktoś by miał jakieś problemy z SRS służę pomocą :grin:


Mam jeszcze pytanie odnośnie Kolektora wydechowego: czy w miejscach gdzie są otwory do mocowania go do bloku są jakieś nacięcia (takie do kompensacji rozszerzalności temperaturowej materiału)? Czy po prostu mam popękany kolektor wydechowy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Lista usterek
Spostrzeżenia po zakupie
Zientas Rover serii 600, Honda Accord 13 Pią Cze 01, 2007 21:57
Zientas
Brak nowych postów [R600] Lista części na pierwszy montaż
mustek3 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sob Lut 04, 2017 09:33
Sebastian620
Brak nowych postów [R620] Lista ozdobna przedniej szyby czołowej w R600
pogromca_z_lbn Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Cze 06, 2016 18:45
pogromca_z_lbn
Brak nowych postów [R600] Parę pytań
Emek Rover serii 600, Honda Accord 9 Sro Kwi 07, 2010 13:17
maciej
Brak nowych postów [R600 SDI] kilka pytań o poduchy silnika
bubas83 Rover serii 600, Honda Accord 16 Sob Kwi 07, 2012 23:01
zaq



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink