Forum Klubu ROVERki.pl :: [R618] Hamulce
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R618] Hamulce
Autor Wiadomość
majnus 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 42
Skąd: Irlandia



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 03:24   [R618] Hamulce
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1997

Witam

Dzisiaj bylem na przegladzie, i moje autko nie zdalo testu hamulcow, recznego (trzeba naciagnac), i tylnych - pan powiedzial ze musze je ustawic.

JAK? Co to znaczy ustawic, o co mu chodzilo?? Pytam go czy wymienic klocki, czy co, a on mi mowi ze jak sciagne kola to bede wiedzial (??!?!)

po otrzymaniu tej wyczerpujacej, jakze pomocnej wypowiedzi ze strony fachowca, nie mam pojecia jak sie za to zabrac :D
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 09, 2011 18:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 22, 2007 03:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 05:54   

Hehe, dobre, ustawić. Ten pan pewnie oprócz stwierdzenia usterki nie potrafi wysnuć żadnych wniosków i wskazać Ci możliwej przyczyny. Żałosne, że taki ktoś pracuje w stacji kontroli. No ale w zasadzie jest on tylko od przeprowadzenia kontroli i możesz mu za przeproszeniem naskoczyć :/ .
Co było nie tak? Siła hamowania czy za duża różnica pomiędzy lewym a prawym kołem? Ale pewnie tego też nie raczył Ci powiedzieć, a powinien.
 
 
arczon 



Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 20:49   

ja się włączę.
Rover 600 99'
Pród lewy 1900 N
Prawy 2100 N
Tył lewy 1300N
Prawy 1100 N
Auto nie przeszło przeglądu z powodu złych hamulców, sprawność 48%, klocki powyżej 4 mm, tarcze w normie. płyn w normie. W trakcie pompowania przy zapalonym silniku hamulec twardnieje, nie opada i styaje się mało wydajny (nie jest zapowietrzony).
Co jest nie tak?
 
 
WhoLeeGuns 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 38
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 22:06   

Może warto obejrzeć zaciski? tam też sporo się dzieje. Wymiana płynu hamulcowego też nie zaszkodzi.

W przyszłym tygodniu ja wybieram się na przegląd to zobaczymy: wszystkie nowe tarcze i klocki, nowe uszczelniacze w zaciskach, nowy płyn w układzie... powinno być dobrze
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 23:31   

Po zdjeciu kół bedzie widać w jakim stanie sa tarcze

która jest nie równo zużyta znaczy sie tak jak by była miejscami zardzewiała lub coś podobnego ,wtedy mozna wywnioskowac ze tłoczki lub tłoczek jest zapieczony i słabiej łapie
(tarcza powinna byc gładka,lsniaca na całej powierzchni hamowania)nie ma mozliwości wyregulowania siły hamowania na pojedyńcze koło (za siłę hamowania obu tylnych kół odpowiada rozdzielacz siły hamowania. Tył zawsze hamuje słabiej)Zeby sprawdzic czy nie trafił szlak rozdzielnika podłącza sie miernik cisnienia pod tylne przewody hamulcowe.

Ręczny wystarczy tylko podciągnąć

Płyn hamulcowy jak piszą wymienia sie co 2-3 lata.

Mnie też hamulec robi sie twardy,zrób tak ze jak go pod pompujesz i zrobi sie twardy dodaj troche gazu i zobacz czy sie lekko nie zapada (w wiekszosci modeli wspomoganie hamulców jest podcisnieniowie i po dodaniu gazu zwieksza sie podcisnienie wspomogania,dlatego lepiej sie hamuje silnikiem i samym hamulcem bez sprzegła)

chyba sie nigdzie nie pomyliłem :wink:
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
majnus 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 42
Skąd: Irlandia



Wysłany: Nie Cze 24, 2007 12:09   

u mnie jest tak:

przod: (imbalance-15% - granica dopuszczalna max 30%)
-lewy 3,21 kN
-prawy 2,72 kN

tyl: (imbalance 12% - granica dopuszczalna max 30%)
-lewy 0,83 kN
-prawy 0,73 kN

ogolna wydajnosc hamulcow 58% (min dopuszczalne 55%)
recznego 14% (min dopuszczalna 16%) - i na tym mi dali faila :sad:

no ale reczny naciagnalem, juz dziala dobrze.

Klocki mam na wykonczeniu, ale jak juz wczesniej pisalem to pytalem pana inspektora czy mam wymienic to powiedzial ze nie musze...


thef napisał/a:

Co było nie tak? Siła hamowania czy za duża różnica pomiędzy lewym a prawym kołem? Ale pewnie tego też nie raczył Ci powiedzieć, a powinien.


wlasnie wszystko co powiedzial to "ustaw hamulce, bo co jest nie tak", a na wydruku z testu zamiast mi pokazac jakies konkretne wykazy to mi wskazal tylko napis "fail" i rzekl "widzisz, to nie przeszlo, musisz ustawic" :|

arczon napisał/a:

Auto nie przeszło przeglądu z powodu złych hamulców, sprawność 48%, klocki powyżej 4 mm, tarcze w normie. płyn w normie. W trakcie pompowania przy zapalonym silniku hamulec twardnieje, nie opada i styaje się mało wydajny (nie jest zapowietrzony).
Co jest nie tak?


hamulec jest u mnie dosc miekki, nie twardnieje, tarcze mam w normie, hamulce ok. 4-5mm, wiec raczej nic dziwnego nie zauwazylem.
 
 
 
Rafal28 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 6
Skąd: Irlandia



Wysłany: Nie Cze 24, 2007 18:07   

Pod podwoziem w okolicach tylnej osi jest KOREKTOR SIŁY HAMOWANIA jego zadaniem jest stabilizowanie ciśnienia w tylnych zaciskach przy nierównym rozkładzie ciężaru w bagażniku lub pokonywaniu zakrętów kiedy jedno z kół jest bardziej dociążone niż drugie. Prawdopodobnie tu tkwi problem.
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Cze 24, 2007 19:34   

No i może diagnoste swędzi dłoń :grin:
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
majnus 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 42
Skąd: Irlandia



Wysłany: Pon Cze 25, 2007 01:23   

Cytat:
Pod podwoziem w okolicach tylnej osi jest KOREKTOR SIŁY HAMOWANIA jego zadaniem jest stabilizowanie ciśnienia w tylnych zaciskach przy nierównym rozkładzie ciężaru w bagażniku lub pokonywaniu zakrętów kiedy jedno z kół jest bardziej dociążone niż drugie. Prawdopodobnie tu tkwi problem.


bede musial sie pobawic - dzieki ;)

[ Dodano: Pon Cze 25, 2007 2:51 pm ]
Bylem dzisiaj na innej stacji testow i znajomy mi sprawdzil te hamulce, i okazalo sie ze reczny za slabo lapie prawy tyl.

Ktos ma moze pojecie jak to zrobic?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 26, 2007 15:28   

majnus napisał/a:
Ktos ma moze pojecie jak to zrobic?

Wydruk z RAVE w dłoń i do roboty.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R618] hamulce pomocy !!!
kamkac7506 Rover serii 600, Honda Accord 3 Czw Kwi 21, 2011 00:47
kamkac7506
Brak nowych postów [R618]Ciężko wchodzące biegi w r618 - sprzęgło ?
rafig192 Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Gru 22, 2014 16:39
kruku_87
Brak nowych postów [Accord/R618]Licznik z Ti to R618 z silnikiem Hondy?
v_chu Rover serii 600, Honda Accord 0 Pon Lut 27, 2012 00:04
v_chu
Brak nowych postów [R618] GŁOWICA
Alpine Rover serii 600, Honda Accord 8 Sob Sty 05, 2008 15:51
Alpine
Brak nowych postów [R618] Zawieszenie tył
WojtekD Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Cze 02, 2008 13:46
maciej



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink