Forum Klubu ROVERki.pl :: [214Si '98] Nierówne zużywanie klocków
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 14:13
[214Si '98] Nierówne zużywanie klocków

przednie koła , bez ABS-u
Autor Wiadomość
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 19:51   [214Si '98] Nierówne zużywanie klocków

Więc tak...
Od samego początku posiadania (już 3 lata) klocki hamulcowe na przednim prawym kole się szybciej zużywały niż na lewym (o co najmniej 50% szybciej). Co jest ciekawe, na wałkach wychodziło równo (różnica max kilku %) i nie ściągało przy hamowaniu. Dopiero przy hard-core sytuacjach ciągnęło delikatnie w prawo.
Więc sprawdziłem zawieszenie (geometria OK, nie ma luzów, itp. itd.) i wymieniłem cały zestaw hamulcowy (klocki, tarcze, szczęki, reparaturki, płyn, ...), ale to z powodu zużycia. I wszystko było OK, auto się zachowywało normalnie (na wałkach wszystko OK, etc.) ale ostatnio przy ostrzejszym hamowaniu (z 160-170) mi trochę zacharczało z przodu. Że zestaw już ma około 20.000km to ma prawo być zużyty. Popatrzyłem na klocki a tam znowu prawa strona zjechana a lewa prawie jak nowa :shock:
Gdzie szukać problemu? Bo mi nie przeszkadza wymieniać częściej klocki (jak mówiłem - zachowuje się normalnie) ale te zjawisko NIE JEST normalne! Ma ktoś jakiś pomysł?

BTW Do tej pory to już czwarte-piąte klocki i zawsze się działo to samo niezależnie od marki (ATE, Delphi, Jurid). I jeszcze coś - klocki mi zawsze trwają około 20.000km
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 19:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 20:19   

a temperatura kół po jeździe z obu stron jest taka sama?? Może tłoczek prawego zacisku jest już delikatnie przytarty i nie cofa się tak dobrze jak lewy??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 21:18   

Na "dotyk" jest mniej-więcej tak samo. Przy wymianie reparaturek wyciągałem tłoczki i nie było widać śladów zużycia czy jakiś uszczerbków...
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 21:23   

:???: to jeszcze pozostało blokowanie się klocków w prowadnicach. qrde dziwne toto :???:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 21:29   

No, coś jest nie tak... Poprzedni właściciel wymieniał tarcze bo sądził że ich wina. Mówiąc inaczej - wcześniej też mu to dolegało.
BTW Samochód nie był walony (nie licząc delikatnej obcierki)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 21:29   

pewnie poprostu prowadniczki w tym zacisku, w którym klocki się szybciej zużywają chodzą trochę ciężej, może nawet na tyle, że tego nie wyczujesz, zależy jaka jest różnica w zużyciu.
Oczywiście za każdym razem sprawdzałeś i chodziły leciutko, i nie nakładałeś tam smaru :wink:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 11:39   

Więc tak - dzisiaj się dowiedziałem co jest grane... Przewody elastyczne! Od zewnątrz jest wszystko OK ale się okazało że "puchnie", tzn. że w środku popękał. Właśnie z tego powodu na wałkach nie było błędów bo blokowało tylko przy mocnym obciążeniu hamulców a po kilku chwilach wracało do normy.
Piszę to jakby ktoś miał podobne problemy ;)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 12:08   

tzn już wymieniłes i jest OK?? gratki za rozwiązanie problemu :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 12:46   

W prawdzie, nie wpadłem na to sam a panowie w serwisie gdzie zostawiłem autko do zrobienia kilka rzeczy (wymiana amortyzatorów + końcówki + geometria + klocki + reparaturki = znowu kasa leci...)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 160] nierówne obroty i chceck
gsm23 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Cze 06, 2010 08:38
Ciufa
Brak nowych postów [R25] Problem z zapłonem, nierówne obroty
mateoo1212 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Wrz 30, 2017 23:03
mateoo1212
Brak nowych postów [Rover 200] Nierówne obroty po odpaleniu.
robsson78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Kwi 27, 2013 15:41
robsson78
Brak nowych postów [R214] Gaśnie, szarpie, nierówne obroty..
Wiesza się przy 2000 obr., dziwnie się grzeje...
Mayday Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Lut 25, 2009 14:57
Mayday
Brak nowych postów [214]silnik trzesie, nierówne obroty, śmierdzi
Ubies Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Sie 30, 2017 18:25
robsson78



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink