Wysłany: Nie Paź 21, 2007 09:16 [R600] Jaka pompa hamulcowa i problem z hamulcam
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Witam Wszystkich. W moim R600 podczas przegladu wyszła rożnica w sile hamowania na przednich i tylnych kołach. Koła po prawej hamują mocniej niż z lewej o 10-12%, powoduje to notoryczne włączanie się ABS. W związku z tym zrobilem: sprawdziłem zaciski, tarcze, pompe hamulcowa; wymieniłem klocki i płyn; przeczyściłem cylinderki, odpowietrzyłem, te zabiegi nic nie dały. Zmienilem sekcje pompy przed ABS i jakby wszystko było oki (ciekawe), sytuacja ta mnie zdziwiła i sprawdzam w EPC co to za samochod i wyszlo: MG Rover, 600(RH), Class 3.1, 4 door, Saloon, Normal Aspiration, 4 Cylinder, 16V, MPi, Standard Performance, Petrol, SOHC, 1800 cc, Honda, 5 Speed, LHD, Manual, Model Year: 1998, zaciekawiło mnie LHD co znaczy chyba do ruchu lewostronnego. Po czym wszedłem na strone AD i intercars gdzie odszukalem rodzaj pompy co według EPC i rysunkow to GMC90374 (23,8mm i raz dla ABS a drugi nie dla ABS). I teraz pytanie czy ta różnica w sile hamowania może wynikać z zastosowania pompy dla lewostronnego ruchu i czy nie należało by wymienić jej na pompe GMC90377 (25,4mm) lub GMC90372 (23,8) obie dla prawostronnego ruchu? Czym rożnica w średnicy 25,3 i 23,8. Z góry dziekuje i proszę o wypowiedz.
_________________ Jaśko broda
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 11, 2011 15:28, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 21, 2007 09:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zaciekawiło mnie LHD co znaczy chyba do ruchu lewostronnego.
to znaczy że kierownica jest po lewej stronie
pompy do ruchu prawostronnego i lewostronnego na pewno nie różna się rozłożeniem siły hamowania
przyjrzyj się jeszcze bardzo dokładnie przewodom sztywnym, niestety podobno w R600 lubią sobie pokorodować
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Paź 21, 2007 17:48
Ta różnica 10-12% nie powinna mieć wpływu na działanie systemu ABS szukałbym powodu gdzie indziej
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Samochod jest po testach ABS-u na komputerze i nic nie wyszlo, a elektronika nie poradzi sobie jak mechanika jest niesprawna, zawsze prawe przednie kolo pierwsze wpada w poslizg i na nim jest najwieksza sila hamowania 3050kN a lewe przednie 2680kN,
[ Dodano: Czw Maj 29, 2008 20:20 ]
Witam. Wymieniłem: tarcze, klocki, zaciski, przewody gumowe i wszystko jest ok. Różnica w hamowaniu około 15%, ktora wystepowala w moim samochodzie powodowała w polączeniu z ABS niesprawnośc hamulców w stopniu zagrażającym bezpiecznej jaździe. Według przepisów hamulce są niesprawne gdy różnica w sile hamowania jest większa niż 30%, dla mnie tak duża dopuszczalna różnica jest abstrakcją!!! Temat zamknięty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum