Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 400 1.4 98r.] nie mozna odpalic
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 400 1.4 98r.] nie mozna odpalic
Autor Wiadomość
JohnnyB 




Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 09:04   [R 400 1.4 98r.] nie mozna odpalic

Witam
Rovera mam od miesiaca i juz jest unieruchomiony.
Mianowicie podczas jazdy a dokladnie przy ruszaniu ze swiatel obroty zaczemy mi skakac a samochod nie chcial przyspieszac i do tego szarpac oraz coraz mocniej smierdziec spalenizna. Zjechalem n apobocze wylaczylem silnik i po chwili odpalilem zeby sprawdzic czy usterka sama nie przeszla, ale dalej to samo. Samochod zostawilem i poczekalem do wieczora zeby bylo luzniej na ulicach i go holować.
Wieczorem chcialem sprobowac jeszcze raz silnik odpalil ladnie wkrecil sie na obroty i odrazu zgasl. Od tego momentu wogole nie chce zapalic. Akumulator jest dobry, pompe paliwa slychac jak sie uruchamiai paliwo tez jest . Co to moze byc i gdzie najlepiej z tym problemem sie zglosic?? A moze samemu cos zrobic??

Z gory dzieki za wszelka pomoc
:( (
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 23, 2007 09:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 09:31   Re: [R 400 1.4 98r.] nie mozna odpalic

JohnnyB napisał/a:
Witam
Rovera mam od miesiaca i juz jest unieruchomiony.
Mianowicie podczas jazdy a dokladnie przy ruszaniu ze swiatel obroty zaczemy mi skakac a samochod nie chcial przyspieszac i do tego szarpac oraz coraz mocniej smierdziec spalenizna. Zjechalem n apobocze wylaczylem silnik i po chwili odpalilem zeby sprawdzic czy usterka sama nie przeszla, ale dalej to samo. Samochod zostawilem i poczekalem do wieczora zeby bylo luzniej na ulicach i go holować.
Wieczorem chcialem sprobowac jeszcze raz silnik odpalil ladnie wkrecil sie na obroty i odrazu zgasl. Od tego momentu wogole nie chce zapalic. Akumulator jest dobry, pompe paliwa slychac jak sie uruchamiai paliwo tez jest . Co to moze byc i gdzie najlepiej z tym problemem sie zglosic?? A moze samemu cos zrobic??

Z gory dzieki za wszelka pomoc
:( (


palec rozdzielacza?? czy tam kopułka, jak to się nazywa... no koledzy!! pomóżcie mu!

Ja stawiam na ten palec, jeśli to to chyba tanie jak barszcz i proste do wymiany.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 09:56   

może być palec i kopułka razem, i faktycznie razem to jakieś 50 plnów kosztuje ;)

a może przeskoczył rozrząd :(
sprawdź ustawienie znaków, bo jak trochę pokręcisz takim to się bajzel może zrobić niewąski :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
JohnnyB 




Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 11:25   

sTERYD napisał/a:
może być palec i kopułka razem,


kable WN od kopulki do swiec wchodza pod plastikowa pokrwe siklnika
mozna ja bez problemu odkrecic i tam zobaczyc??

sTERYD napisał/a:
sprawdź ustawienie znaków, bo jak trochę pokręcisz takim to się bajzel może zrobić niewąski


a gdzie i jak te znaki posprawdzac???
bo troche silnikiem krecilem
a potem holowalem 20km
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 23, 2007 12:37   

JohnnyB napisał/a:
Wieczorem chcialem sprobowac jeszcze raz silnik odpalil ladnie wkrecil sie na obroty i odrazu zgasl. Od tego momentu wogole nie chce zapalic. Akumulator jest dobry, pompe paliwa slychac jak sie uruchamiai paliwo tez jest . Co to moze byc i gdzie najlepiej z tym problemem sie zglosic?? A moze samemu cos zrobic??

Czy teraz jest iskra? Jest paliwo?
To podstawowe rzeczy do ustalenia, jeżeli silnik kręci i nie odpala.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
JohnnyB 




Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 13:40   

Cytat:
Czy teraz jest iskra?

a jak to sprawdzic??
czy mozna odkrecic pokrywe zaslaniajaca kable WN?

piter34 napisał/a:
Jest paliwo?

1/2 baku
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 23, 2007 14:12   

JohnnyB napisał/a:
Cytat:
Czy teraz jest iskra?

a jak to sprawdzic??

Odłącz przewód WN idący od cewki, ustaw kilka cm od masy (np. jakieś mocowanie silnika), a druga osoba (no właśnie musi być 2-ga osoba) niech zakręci silnikiem. Przeskok iskry = jest iskra (można tak też sprawdzić poszczególne przewody idące do świec).


Cytat:

piter34 napisał/a:
Jest paliwo?

1/2 baku

Chodziło mi raczej o to, czy paliwo jest podawane przez wtryskiwacze oraz, czy działa pompa paliwa.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 14:14   

sprawdź tak jak koledzy radzą przewody zapłonowe ... zwróć szczególną uwagę na przewód, który wychodzi z cewki zapłonowej
JohnnyB napisał/a:
...a jak to sprawdzic??
pozdejmuj każdy z przewodów ze świecy, trzymając kombinerkami dotknij do np. końcówki świecy, bloku silnika (do jakiejś masy) i niech druga osoba próbuje kręcić rozrusznikiem (oczywiście na luzie,a nie na biegu !! ) ... będziesz widział przeskakującą iskrę lub jej brak ... sugeruję robić to w ciemnym otoczeniu, by lepiej widzieć skaczące iskry
JohnnyB napisał/a:
czy mozna odkrecic pokrywe zaslaniajaca kable WN?
by wykonać to co wyżej napisałem to musisz odkręcić tą pokrywę ;)
jeśli udałoby Ci się odpalić samochód to możesz spryskać delikatnie przewody zapłonowe, cewkę, kopułkę aparatu wodą (zraszaczem takim jak do kwiatów na przykład) ... jeśli problemem będzie układ zapłonowy i jakieś przebicia na nim to silnik natychmiast zacznie "kuleć" gdy tylko dostanie wody
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
JohnnyB 




Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Paź 26, 2007 14:50   

no i jak sie okazalo padla cewka zaplonowa przy okazji trzeba wymienic swiece bo cale zalane i kable WN bo chyba byla juz ich pora
mechanik teraz usilnie szuka cewki ktora ma kosztowac ok 240zl, za swiece 90, nie wiem ile kable WN i ciekawe ile za robocizne
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Paź 26, 2007 18:06   

niech nie szuka ;)
http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=-&c=90
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 29, 2007 17:58   

JohnnyB napisał/a:
za swiece 90

Żarty jakieś?
Kosz kompletu świec NGK nie powinien przekroczyć 50PLN...
Tutaj link do aukcji. W FeuVert widziałem te świece po ok. 15PLN/szt.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
JohnnyB 




Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Paź 31, 2007 15:07   

no i wszystko juz dziala
cewka,cwiece, kable + oglolny przeglad calego samochodu na wyrazna prosbe + robocizna = 500

przy okazji wyszlo ze mam slabe sprezenie na cylindrach.

Jakies rady co z tym zrobic??
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Paź 31, 2007 15:10   

jak słabe?
jak pali dobrze, i nie ma dymienia to nic, ale może to oznaczać albo początki HGF, albo końcówkę pierścieni / zaworów :sad:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
JohnnyB 




Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Paź 31, 2007 16:21   

od 4,5 do 9

pali dobrze ale mechanik powiedzial ze moga wystapic problemy z odpalaniem na zimnym silniku
dymienia nie ma ale na to tez zwrocil moja uwage wiec caly czas obserwuje
co to jest HGF
i co w takiej sytuacji najlepiej teraz zrobic zeby zapobiec najgorszemu i za ile :) ?? ?
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Paź 31, 2007 16:52   

JohnnyB napisał/a:
...co to jest HGF
HGF to uszkodzona uszczelka głowicy
JohnnyB napisał/a:
i co w takiej sytuacji najlepiej teraz zrobic zeby zapobiec najgorszemu i za ile :) ?? ?
przeczytać artykuły na naszej stronie głównej dotyczące układów chłodzenia silników serii K .... i się zastosować do porad tam zawartych :twisted:
(...za darmo :razz: ) :rotfl:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
JohnnyB 




Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Paź 31, 2007 18:46   

giewu napisał/a:
i się zastosować do porad tam zawartych


1. Regularnie kontroluj poziom płynu chłodzącego – nie dopuszczaj do jazdy z ubytkiem płynu
2. Nie przekraczaj 3000 obrotów na minutę przez pierwsze 10-15 minut jazdy
3. Zwracaj uwagę na każdy wzrost poziomu temperatury silnika powyżej normalne wskazanie
4. Nie wyłączaj silnika bezpośrednio po zakończeniu dynamicznej jazdy, szczególnie jeżeli wciąż pracuje wentylator chłodnicy.


jesli to miales na mysli
to naprawde to robie po przygodach z poprzednim samochodem

ale to nie zmieni mi kompresji
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Lis 03, 2007 15:26   

JohnnyB napisał/a:
od 4,5 do 9


chyba w rave albo jakims biuletynie serwisowym rovera jest napisane ze w przypadku cisnienia mniejszego niz 9 atm silnik kwalifikuje sie do naprawy
no 4,5 to jest juz naprawde cienko
moze zle zmierzyl
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 03, 2007 16:14   

faktycznie malutko, a w dodatku straszny rozrzut :shock:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
JohnnyB 




Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 08:23   

mechanik pytal sie czy duzo razy krecilem silnik jak nie chcial zapalic bo moze nagar wyplukalem i teraz takie cisnienie a faktycni sporo krecilem
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lis 04, 2007 14:16   

hmmm w/g mnie sama benzyna bez uzycia mechanicznego skrobaka to raczej kiepsko usuwa nagar
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Gaśnie ale można zaraz odpalić
han2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Wto Paź 12, 2010 08:26
darek_wp
Brak nowych postów [R45 1,8] nie chce odpalić
griszka111 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Lut 17, 2014 21:43
griszka111
Brak nowych postów [ R45 2.0 ITD ] NIECHCE ODPALIC
klama45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Lip 25, 2009 07:28
Jugol
Brak nowych postów [R 45]Nie chce odpalić
mario409 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Sty 07, 2017 22:43
Lemur
Brak nowych postów [R45] Nie chce odpalić
kackers Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Maj 29, 2007 08:25
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink