Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Czytałem już wątek na temat na temat falowania na lpg, mój przypadek jest zgoła odmienny.
Falowanie występuje podczas zasilania Benzyną, po przełączeniu na Gaz obroty wskakują na 2 tys , po chwili zapala się kontrolka informująca o problemach z silnikiem. Defekty silnika to
Brak kompresji na cylindrach, jak również jakby to rzec detonacja LPG rozerwała doszczętnie osłonę filtra powietrza. Silnik krokowy wyczyściłem, przepustnica lśni jak nowa. czY restart ECU coś w tej sprawie pomoże ?
[ Komentarz dodany przez: thef: Pon Lis 12, 2007 19:39 ]
Poprawiłem literówkę w temacie dla potomnych używających szukajki
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 12:17, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 05, 2007 22:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kiedy ostatnio regulowałeś zawory?
To bardzo, bardzo, bardzo ważne w tym silniku!!!
Kiedy wymieniałeś przewody i świece?
Czy wymieniałeś kopułkę i palec?
No i brak kompresji może być dostatecznym problemem.
Znasz przyczynę?
Zajeżdzone tłoki, wytarte krzywki na wałku, uszkodzony zawór, czy właśnie brak regulacji zaworów
Jaki wogóle masz przebieg, kiedy miałeś instalowany gaz, którą generację, firmę i model?
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 29 Skąd: szczecin
Wysłany: Wto Lis 06, 2007 10:36
Nie wiem co jest powodem braku kompresji, stawiam na uszkodzone zawory, Przewody i świecie wymieniane był jakieś 2 miesiące temu. Jeżeli chodzi o instalacje LPG to założona była w 2004 najprawdopodobniej 2 generacja, Auto przejechało 258 tys km w tym 120 tys na gazie . Producent instalacji to ELPIGAZ
A regulowałeś zawory?
Bo jak napisałem - to bardzo istotne.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
No to masz przyczynę (jedną z przyczyn...) - zawory w tych silnikach (silniki Hondy montowane w R600 - F20Z1, F20Z2 i H23A3) powinny być regulowane co 40 tys. km.
Zrób to, a potem spradź kompresję i zobacz co z obrotami - Mariusz418 twierdzi, że to bardzo ważne.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Zrób to, a potem spradź kompresję i zobacz co z obrotami - Mariusz418 twierdzi, że to bardzo ważne.
I pewnie ma rację jeśli nie ma luzu, to zawór będzie cały czas otwarty a co to znaczy, to chyba nie trzeba tłumaczyć jeśli to jest ssący, to moze spowodować wybuch gazu II gen w kol. ssącym no i ofkors brak kompresji
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 29 Skąd: szczecin
Wysłany: Pon Lis 12, 2007 18:17
luzu nie było wcale na kilku zaworach, jednakże wykonałem przy okazji próbę olejową i cóż wyszło na to iż poszły pierścienie, może wie ktoś gdzie mógłbym je nabyć.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Oj tam, jakoś się tak skupiłem na modelach sprzed facelifting'u.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum