Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Sob Lis 24, 2007 19:51 [R200 Vi '98] Zapowietrzenie czy termostat ?
Witam!
Czy ktos z doswiadczenia moze mi napisac, czy jest sens czekac na odpowietrzenie sie ukladu czy od razu wymieniac termostat ?
Problem wyglada tak, ze temperatura rosnie do okolo 3/4 skali prawie zawsze w momencie zatrzymanie sie i stania na wolnych obrotach. Czesciej jak chwile przed auto jechalo na wysokich (>4000rpm) obrotach.
Wentylator dziala. Wylot z chlodnicy co najwyzej letni. Chlodnica czasem goraca, czasem zimna.
Przy "zylowaniu" silnika na niskich biegach temperatura tez OK.
Jakies rady przed wymiana termostatu ?
Mariusz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 24, 2007 19:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Lis 24, 2007 20:05
W tych temperaturach jakie teraz mamy to najlepiej przetestuj to na postju - uruchom silnik i zgrzej go , jak otworzy termostat całkowicie to węże chłodnicy (górny i dolny) powinny mieć tą samą temperaturę jeśli nie to najprawdopodobniej termostat do końca nie otwiera , układ chłodzenia odpowietrzy się do końca po całkowitym otwarciu termostatu.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Sob Lis 24, 2007 21:22
przemo285 napisał/a:
W tych temperaturach jakie teraz mamy to najlepiej przetestuj to na postju - uruchom silnik i zgrzej go , jak otworzy termostat całkowicie to węże chłodnicy (górny i dolny) powinny mieć tą samą temperaturę jeśli nie to najprawdopodobniej termostat do końca nie otwiera , układ chłodzenia odpowietrzy się do końca po całkowitym otwarciu termostatu.
Wlasnie wrocilem z takiego testu. Na zimnym silniku odkrecilem te srubke odpowietrzajaca, wylalem troche plynu. Przejechalem 3km, zatrzymalem sie i na postoju chodzil az dolny waz zrobil sie gorący. Otworzylem zbiornik wyrownawczy, ponaciskalem wszystkie weze... zobaczymy, moze cos da. Nie zapeszam bo juz raz myslalem, ze znalazlem przyczyne .
Pozdrawiam,
Mariusz
[ Dodano: Pon Gru 03, 2007 01:58 ]
Zeby zamknać temat:
Wymieniłem termostat. Na postoju test konczy sie, tak jak i na starym termostacie, wynikiem pozytywnym. Auto sie zagrzewa, po podgazowaniu otwiera sie duzy obieg, wentylator. Wszystko ksiazkowo. Niestety w czasie normalnej jazdy, wentylatory sie wlaczaje a duzego obiegu jak nie bylo, tak nie ma.
Wymiana termostatu okazała się niepotrzebna. Nie znaczy to, ze problem nie zostal rozwiazany. Przywrocilem połączenie wlotu z wylotem do nagrzewnicy i układ działa już prawidłowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum