Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Co mi grozi za opony wystające poza nadkole?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Co mi grozi za opony wystające poza nadkole?
Autor Wiadomość
mzganiacz 



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Gru 22, 2007 13:42   [R620] Co mi grozi za opony wystające poza nadkole?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

opona wystaje mi 1cm za nadkole. czy grozi mi mandat? czy odebranie dowodu?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 17:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 22, 2007 13:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
jaro92 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 100
Skąd: Kłodzko Czostków



Wysłany: Sob Gru 22, 2007 13:45   

błoto na błotnikach,ponadto to co z opony wyleci tłucze po nich co do prawnych konsekwencji nic mi o tym nie wiadomo
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sob Gru 22, 2007 13:48   

z tego co wiem to na bank bedziesz mial problemy przy przegladzie....
 
 
wsl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Częstochowa

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 22, 2007 14:16   

Przede wszystkim mandat! :) 1cm to może jeszcze przymkną oko, jeśli więcej mandacik i zabranie dowodu rejestracyjnego... życie ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 23, 2007 15:42   

wsl napisał/a:
Przede wszystkim mandat! 1cm to może jeszcze przymkną oko, jeśli więcej mandacik i zabranie dowodu rejestracyjnego...

Dokładnie - zabranie dowodu i mandat, a do tego jeszcze możesz mieć np. na sumieniu rowerzystę, któremu chlapniesz błotem w twarz i zatoczy się pod jadącego za Tobą TIR'a.

Dlaczego w Polsce ciągle są ludzie, którzy do spraw bezpieczeństwa podchodzą tak lekkomyślnie, a raczej bezmyślnie.
Te przepisy dotyczące warunków technicznych dopuszczenia pojazdów do ruchu nie są po to, żeby utrudniać ludzim życie, tylko żeby je zabezpieczać i ratować. Są ustawaniane przez ECE UN i są podobne na całym świecie - po coś to jest...

No i kiedy wreszcie ludzie zrozumieją, że biednych nie stać na tuning - co najwyżej na tjunink.

Jeśli już chcesz mieć koniecznie szersze opony, to zmodyfikuj w fachowym warsztacie również błotniki i nadkola, bo oprócz wspomnianego już rowerzysty zauważ, że sam możesz sobie, swoim pasażerom i autu zrobić krzywdę.

Np. taki scenariusz - wybój lub dziura w drodzę, Twoja super-hiper fantastyczna szeroka opona zawadza o brzeg błotnika i pęka, tracisz przyczepność, kontrolę nad autem (jechałeś np. 90 km/h np. trasą katowicką - zgodnie z innymi przepisami, ale było trochę wilgotno), strzelasz bączka i lądujesz drzwiami pasażera na drzewie...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Gru 23, 2007 16:03   

maciej napisał/a:


Jeśli już chcesz mieć koniecznie szersze opony, to zmodyfikuj w fachowym warsztacie również błotniki i nadkola, bo oprócz wspomnianego już rowerzysty zauważ, że sam możesz sobie, swoim pasażerom i autu zrobić krzywdę.


Co racja to racja. Miałem taki przypadek w jednej 114GTi, ktr miała założone 15cali do MGF'a i wystawały za błotnik. Oddałem alufelgi do stoczenia powierzchni przylegającej do piasty. Zapłaciłem 50zł za komplet ale miałem od razu spokój i mniej śladów po kamieniach na drzwiach
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Gru 23, 2007 17:55   

ehhh, ale PO CO w R600 ze stosunkowo niemocnym silnikiem jak na to auto bo 2l hondy takie lacze?

zeby walczyc z oporami nawierzchni? duzym spalaniem? i rzezbic w koleinach?

sorki za offtopa ale do R600 nie przystoi taki tjunink
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 23, 2007 17:59   

To już nawet pominąłem, bo sam aspekt bezpieczeństwa zawsze mnie uderza w takich sytuacjach bardziej niż aspekt praktyczno-estetyczny takiej modyfikacji, ale zgadzam się - ani to praktyczne, ani ładne - rozumiem większe obręcze do R600 - 17 cali pawcia87 wygląda bardzo fanie, ale po co wystawać na boki?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Nie Gru 23, 2007 19:17   

wsl napisał/a:
Przede wszystkim mandat!


przeciez za stan techniczny pojazdu nie ma mandatow zabiera sie od razu dowod rejestracyjny (albo sie myle?)
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 24, 2007 00:00   

Ciufcia napisał/a:
przeciez za stan techniczny pojazdu nie ma mandatow zabiera sie od razu dowod rejestracyjny (albo sie myle?)

ZTCP to Policja ma prawo zatrzymać Ci dowód i skierować na "badanie kontrolne" jeśli ma uzasadnione podejrzenie, że coś jest nie tak - wystające opony to więcej niż "uzasadnione podejrzenie".

Mogę się mylić - trzebaby przejrzeć Prawo o Ruchu Drogowym, ale pamiętam, że gdzieś na początku lat 90 mojemu ojcu zatrzymali dowód, bo chyba stwierdzili, że ma za mało bieżnika na oponach.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
wsl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Częstochowa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 24, 2007 00:13   

Mandaciki również sadzą, tak samo jak np. za zamalowane lampy czyli tani tjunink. Tak jak za przyciemnione szyby nie spełniające wymogów czyli np. odbijające światło lub przepuszczające mniej światła niż 70%. Tak jak za np. wymienienie zarówek swiateł postojowych na diody LED niebieskie... I wiele wiele innych :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 24, 2007 00:15   

wsl napisał/a:
I wiele wiele innych

Miłośnikom tjuninku polecamy lekturę Prawa o Ruchu Drogowym i Regulaminów ECE. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 02:23   

pytalem kumpla (pracuje w drogowce) za stan techniczny pojazdu nie ma mandatow
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 24, 2007 10:10   

Ciufcia napisał/a:
pytalem kumpla (pracuje w drogowce) za stan techniczny pojazdu nie ma mandatow

Poszukałem i rzeczywiście - w Polsce nie można dostać takiego mandatu, ale w niektórych krajach europejskich (np. Belgia) już tak.

Natomiast jeśli policjant się uprze, to uzna, że stan techniczny pojazdu zagraża bezpieczeństwu ruchu (możliwość chlapnięcia w oczy rowerzyście lub przebicia opony o błotnik) i zastosuje Art. 130a pkt. 2.2 Kodeksu Drogowego mówiący:
2. Pojazd może być usunięty z drogi na koszt właściciela, jeżeli nie ma możliwości
zabezpieczenia go w inny sposób, w przypadku gdy:
2) jego stan techniczny zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego,
powoduje uszkodzenie drogi albo narusza wymagania ochrony środowiska.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 12:19   

moje opony są na "styk" i pan władza przyczepił się czy za szerokie nie są, twierdził że wystają :/ ale obyło się bez mandatu :)
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 15:59   

herc napisał/a:
ale obyło się bez mandatu


BO NIE MOZE CI DAC ZA TO MANDATU !
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 24, 2007 16:48   

Ciufcia napisał/a:
BO NIE MOZE CI DAC ZA TO MANDATU !

Nie krzycz, nie trzeba. ;)

A tak swoją drogą, to policjanci mogą "tylko" wysłać na badanie kontrolne - znacznie więcej mogą towarzystwa ubezpieczeniowe w razie jakiegoś zdarzenia i jak paru właścicieli takich auto dostanie finansowo po tyłku, to może ludzie zacznął myśleć. :D
Otóż nawet po drobnej stłuczce, jeśli rzeczoznawca zauważy taką pseudomodyfikację - auto zostaje uznane za niedopuszczone do ruchu (bo nie spełania odpowiednich norm i przepisów), a przez to AC przepada, a OC (jeśli wypadek był z winy tak "zmodyfikowanego" auta) zostaje wypłacone, bo musi zostać, ale potem ubezpieczyciel ma otwartą drogę do dochodzenia pieniędzy od sprawcy...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 17:09   

maciej napisał/a:
Nie krzycz, nie trzeba


na niektorych trzeba bo normalnie nie rozumieja

maciej napisał/a:
A tak swoją drogą, to policjanci mogą "tylko" wysłać na badanie kontrolne


napisz to duzymi literami jeszcze 10 razy to moze wszyscy zrozumieja

maciej napisał/a:
jeśli wypadek był z winy tak "zmodyfikowanego" auta) zostaje wypłacone, bo musi zostać, ale potem ubezpieczyciel ma otwartą drogę do dochodzenia pieniędzy od sprawcy...


ok ale jesli bezposrednia przyczyna wypadku jest ta wlasnie modyfikacja a nie na przyklad przejechanie na czerwonym swietle
wydaje mi sie ze zaklad ubezpieczen musi udowodnic przed sadem ze dana modyfikacja spowodowala wypadek
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 24, 2007 17:23   

Ciufcia napisał/a:
ok ale jesli bezposrednia przyczyna wypadku jest ta wlasnie modyfikacja a nie na przyklad przejechanie na czerwonym swietle
wydaje mi sie ze zaklad ubezpieczen musi udowodnic przed sadem ze dana modyfikacja spowodowala wypadek

Tak, ale w przypadku poszeżonych kół lub przyciemnionych szyb takie udowodnienie może sprowadzić się do odpowiedniej opinii biegłego - "opony nie zgodne z projektem pojazdu spowodowały utratę przyczepności", a szyby to już wogóle "miał tak ciemno, że nie zauważył"...

Poza tym to wątek zaczął się od R600 i tu napiszę to co zwykle jak ktoś pisze o takim tjununku R600 - jak mały japoński inżynier coś zaprojektował na swoim wielkim japońskim komputerze, to się tego w garażu nie poprawi - jeśli osiągnie się poprawę jednego parametru to zepsuje się inny.

To nie panzerwagen, gdzie, jeśli wierzyć specom od tjuninku TDI, niemiecki inżynier wyrzucił w błoto 80 KM i 100 Nm momentu. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 17:31   

Ciufcia napisał/a:
BO NIE MOZE CI DAC ZA TO MANDATU !


i co się tak bulwersujesz ?? :P

Cytat:
na niektorych trzeba bo normalnie nie rozumieja


Najwidoczniej nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, ja wiem że nie mogą dać ale DAJĄ !! bo chciał mi dać ale sie udało bo mu uświadomiłem że nie wystają :) bo nie wystają są na styk

ps. taka mała sugestia bez obrazy Ciufcia, polskie znaki takie jak ą, ę, ł, ó, itp mile widziane, przyjemniej się czyta :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Nadkole od accordeona
KRYS Rover serii 600, Honda Accord 6 Sro Paź 01, 2008 15:37
KRYS
Brak nowych postów [R620] Opony do 620 ti na 17
eugeniusz.kam Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Sie 08, 2007 22:50
pawciu87
Brak nowych postów [R620] Opony letnie
sebastek Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Mar 24, 2008 19:29
praktis
Brak nowych postów [R620] Czy pasują opony
frycus1 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Paź 22, 2007 08:03
frycus1
Brak nowych postów [R620] Opony 185/65/15 przód a 195/65/15 tył.
Czy nie będzie problemu z ABS?
filo Rover serii 600, Honda Accord 3 Czw Maj 28, 2009 22:33
filo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink