Postanąwiłem zacząc nowy temat, ponieważ mój problem poruszyłem na temacie zamkniętym i nikt go pewnie nie czyta. Jedna/dwie osoby usiłuje mi pomóc. Jestem tu nowy więc nie wiem jak to się robi, ale żeby było wiadomo o co chodzi, skopiowałem tamten (mój problem).
Wskazówka nie pokazuje temperatury cieczy chłodzącej. Proszę, pomóżcie
czy byłby ktoś tak dobry i poprostu ściągnął wtyczke u siebie z tego czujnika od wskazówki (z jednym kablem, który idzie pionowo na dół-u mnie czarny) i zmierzył między masą, a którymś pinem czujnika opór??? bardzo prosze.bo wskazówka troche głupieje... nawet jak trzasnąłem drzwiami(nie żebym się denerwował:))to zmieniła swoje położenie-motór był dobrze nagrzany. Częciej wogóle się nie wychyla. niby jak dotknę bezpośrednio kabel do masy, wskazówka szybuje w górę, niby czujnik zmienia swój opór względem temperatury, a coś jest nie tak. Może mam nieoryginalny ten czujnik? opór na lekko ciepłym silniku to około 3-4 kohm, silnik rozgrzany: około 0,3 kohm
pisze na nim: MEK 130 13H6
_________________
PIotrek
R-200
ROVERek: 214 Si
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 194
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Wczoraj 18:03
Daj przez 250 Om na masę, wskażnik ustali się na pewnym poziomie i musi być to niezależne od trzaskania drzwiami itp.
_________________
Pozdrowienia Piotr.
troche już ciemno ale pofatyguje sie.
nie wiem czy znajde taki rezystor...ale dzięki.
właśnie coś około 300 ohm miałem po zagrzaniu na czujniku...
sprawdzę to.
_________________
PIotrek
no więc wskazówka ani nie drgęła(dałem rezystor małej mocy ok 270 ohm) a po przyłożeniu do masy wskazówka do góry idzie. jakieś pomysły? Bo mi się wyczerpały
acha, jeszcze jedno: na tym kabelku co idzie do tego czujknika mam ok 10 V, nie mało??
zbadałem teraz zimny (letni silnik) czujnik. pokazał mi około 3 k ohm
_________________
PIotrek
no więc po kilku pomiarach sprawa wygląda tak:
zamiast czujnika "wstawiłem" rezystor o małym oporze: 37 ohhm i uzyskałem "prawidłową temperature" tzn wskaźnik podniósł się do połowy i utrzymywał się stabilnie...
Więc, czy czyjnik zmienił swoją opornoś, czy może wsakźnik coś nie tak pokazuje??
proszę o pomoc
czujnik na zagrzanym silniku ma około 300 - 400 ohhm
wiem że przy czujniku od sterowania m in wentylatora można to uzna za prawidłowe, ale czy ten czujnik miałby taką samą charakterystyke??
_________________
PIotrek
AndrewS
Klubowicz
ROVERek: 214 Si 95 kanciak
Nr rej.: LPU H
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 956
Skąd: Puławy
jutro zejde do samochodu i zobacze ,juz mam dwie sprawy do zbadania
w/g mnie to masz gdzies slaby styk, albo przy czujniku, albo kabel sie gdzies przelamal, albo wskaznik
nie ma bata
wskaznik oczywiscie podejzewam na samym koncu
jesli po wstawieniu rezystora jest wszystko ok i odczyt jest stabilny to pozostaje jednak czujnik
_________________
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 214 Si
Jawa TS 350
ale to był rezystor 37 ohhm
a na rezystorze 250(tyle co wskaźnik na rozgrzanym..) ani nie dygła. nie mógłbyś zmierzy u siebie rezystancji tego czujnika(z jednym kablem)??
_________________
PIotrek
piter34
Klubowicz
ROVERek: 620Si Lux '95 LPG, R200 1.4 8V '97
Pomógł: 327 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 5682
Skąd: Kraków
Wysłany: Dzisiaj 10:31
Scaliłem wątki.
_________________
Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty
Pamiętaj, że na forum jest włączona opcja "Pomógł". Jeżeli ktoś Ci pomoże w rozwiązaniu problemu, kliknij ikonę "Pomógł"
Zanim zadasz pytanie, użyj funkcji Szukaj i przeczytaj FAQ
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
AndrewS
Klubowicz
ROVERek: 214 Si 95 kanciak
Nr rej.: LPU H
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 956
Skąd: Puławy
pomiary przy zimnym silniku po zdjeciu wtyczki wzgledem masy to 1,6 ohma
miedzy dwoma stykami a masa jest tak samo czyli 1,6 ohma
miedzy dwoma stykami jest przejscie zwarcie
we wtyczce jest wykorzystywany tylko jeden pin
na goracym zmierze jak bede gdzies jechal
_________________
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 214 Si
Jawa TS 350
to troche zamało Ci wyszło. może raczej [k ohma] a nie [ohm]. skoro u mnie na zimnym wynosi około 3 kohmy, a u kolegi 1,6 (zakładam ze)kohma, to poprostu wepne równolegle rezystor aby uzyska właśnie około 1,6 kohma i wtedy będę śledził wskazówke.
czy ktoś jeszcze mógłby sprawdzi u siebie opór tego czujnika??
_________________
PIotrek
AndrewS
Klubowicz
ROVERek: 214 Si 95 kanciak
Nr rej.: LPU H
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 956
Skąd: Puławy
masz racje moja pomylka, sprawdzilem teraz, mierzylem na zakrasie 200k , wiec 1,6k ohma
samochod stal dobe
_________________
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 214 Si
Jawa TS 350
ja teraz wyliczam ze wzoru jaki dobrac rezystor i zobaczymy co z tego wyjdzie. może miałem wadliwy czujnik, bo jak go kupiłem to zawsze pokazywał mało. a czy mógłby byc silnik tak niedogrzany (wada np tewrmostatu), zeby wskazówka sie nie dygła??
_________________
PIotrek
AndrewS
Klubowicz
ROVERek: 214 Si 95 kanciak
Nr rej.: LPU H
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 956
Skąd: Puławy
gdyby to byla wina teromstatu, to samochod powinien sie rozgrzac pracujac na postoju, oczywiscie w upal znacznie szybciej
_________________
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 214 Si
Jawa TS 350
dałem sobie spokój z tym rezystorem bo to i tak by mi wele nie powiedziało.
Myślę, że to dowód: u Ciebie 1,6 a u mnie około 4 kohm, na to, że czujnik jest uszkodzony.(u mnie na ciepłym około 0,4 kohm).
Może niepotrzebnie dumam co to. A to ten czujnik robi mnie w balona. byłbym wdziączny Komuś za zmierzenie rezystancji na rozgrzanym silniku.
Stawiam piwko przy okazji:)
_________________ Piotrek
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 24, 2008 20:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum