Forum Klubu ROVERki.pl :: [214i '96] czujnik temperatury powietrza, silnika i SRS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:34
[214i '96] czujnik temperatury powietrza, silnika i SRS
Autor Wiadomość
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Lip 28, 2010 21:13   [214i '96] czujnik temperatury powietrza, silnika i SRS

W RAVE nie widzę informacji o rezystancji czujników temperatury powietrza w dolocie i silnika.
Czy wiecie jaka powinna być rezystancja przy określonych temperaturach?

...koleżanka ma błąd czujnika temperatury powietrza w dolocie i błąd czujnika temperatury silnika. Połączenie jest dobre, ale nie mogę sprawdzić poprawności działania czujnika.

Dodatkowo pali się lampka od SRS. Czujniki pod siedzeniami OK, sprawdzone. Bezpiecznik też ok. Jaki czujnik jeszcze sprawdzić?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 28, 2010 21:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
KszoQ 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Dębica



Wysłany: Czw Lip 29, 2010 12:26   

Sprawdziłem w AutoDacie i podają takie wartości dla czujników:
Czujnik temp. zasysanego powietrza:
0ºC - 5900Ω
20ºC - 2400Ω
40ºC - 1100Ω
60ºC - 500Ω
80ºC - 300Ω
100ºC - 150Ω

Czujnik temp. płynu chłodzącego:
0ºC - 5900Ω
20ºC - 2500Ω
40ºC - 1180Ω
60ºC - 600Ω
80ºC - 330Ω

A co do SRS to u mnie często się zapala jak coś wpadnie pod fotel np. butelka mineralki jakieś kiepskie te wtyczki są do napinaczy pasów. Raz też miałem sytuację że niełączyła wtyczka poduszki w kierownicy - docisnąłem trochę styki i od tamtej pory wszystko ok.
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Lip 29, 2010 12:29   

KszoQ napisał/a:
niełączyła wtyczka poduszki w kierownicy - docisnąłem trochę styki

A jak się do nich dobrać? Trzeba zdjąć poduchę?
 
 
KszoQ 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Dębica



Wysłany: Czw Lip 29, 2010 23:04   

Tak trzeba zdjąć poduszkę ale wcześniej odpiąć akumulator.
Do wymontowania poduszki wystarczy odkręcić dwie śrubki ( chyba imbus '4 albo '5)
całość 5 min roboty.
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Lip 29, 2010 23:14   

KszoQ, dzięki :ok:
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 30, 2010 07:46   

leszek95b, do poduchy potrzebujesz klucz torx (coś jak imbus, ale ma pare wypustek więcej) 30, ale 30 to nie jest średnia w mm tylko taki rozmiar.Akumulator odłącz na minimum 30 minut przed grzebaniem przy poduszcze. We wtorek grzebałem po raz pierwszy w tym ustrojstwie, żaden problem :)
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Sie 04, 2010 20:58   immobilizer

Nie miałem czasu dobrać się do poduchy jeszcze, także nie powiem czy pomogło.
Jest inny problem, napiszę tutaj nie będę zakładał nowego wątku.

Najdziwniejsza usterka z immobilizerem jaką można sobie wyobrazić:
Auto stoi całą noc, rano podchodzę, wciskam guzik, wyłącza się immo i wszystko ok. Zgaszę, wysiądę, włączę immo i już nie da się wyłączyć. Wciskanie guzika na pilocie w nieskończoność nic nie daje. Czasem odblokuje immo, za 5, 20, 100, 100000 razem - nie ma reguły.

Wiązka tylnej klapy naprawiona, zero poprawy. Bateria w pilocie nowa.
 
 
KszoQ 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Dębica



Wysłany: Nie Sie 08, 2010 09:07   

Przypuszczam że to wina pilota a mianowicie "zimne luty " miałem też tak parę razy.
Obydwa piloty mi szfankowały - pojeczhałem do elektronika powiedział żebym mu zostawił oba piloty a on za 200zł poskłada z nich jeden. Jakoś mnie to nie przekonało.
Rozebrałem jednego pilota zaostrzyłem sobie grot przy lutownicy do szpica i poprawiłem wszystkie luty na płytce no i pomogło to samo zrobiłem z drugim pilotem i tak w pół godz. mam 2 sprawne piloty za free.

[ Dodano: Nie Sie 08, 2010 10:07 ]
Szczególnie trzeba zwrócić uwagę na luty tego okrągłego (chyba to jakiś tranzystor) 3 piny.
Jeżeli masz drugi pilot którym można wyłączyć immo albo znasz kod 4 cyfrowy możesz śmiało wyjmować baterię z pilota zakodowanie go spowrotem to pestka.
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Sie 08, 2010 10:56   

KszoQ, to musi być wina pilota, masz rację.
Przelutowałem w piątek złącza, które wyglądały nieciekawie i pilot w zasadzie zaczął działać.
Jest jeszcze mały problem z przyciskami, trzeba je w specyficzny sposób wcisnąć żeby działały, ale to już najmniejszy problem. Wlutyuję nowe przyciski SMD i powiniem mieć 100% sprawnego pilota.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [rover 214i 1997] czujnik temperatury silnika
maka85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Sie 03, 2010 12:08
maka85
Brak nowych postów [R streetwise 1.4]czujnik temperatury powietrza
kamil18101986 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Sie 12, 2008 13:36
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [214i '97] Wsakźnik temperatury, czujnik.
pluto Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Sty 25, 2008 13:26
piter34
Brak nowych postów [214i 96r] Wentylator chłodnicy i czujnik temperatury.
Vrogvar Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Gru 18, 2013 12:33
Vrogvar
Brak nowych postów [R25] Czujnik temperatury silnika
piterkazzz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Lut 26, 2013 21:32
Raptile



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink