Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ile można przejechać na rezerwie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ile można przejechać na rezerwie?
Autor Wiadomość
Cityman 



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 25
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Lut 16, 2008 20:42   [R75] Ile można przejechać na rezerwie?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Podobno w dieslu nie można dopuścić do braku paliwa dopływającego do silnika. Mam pytanie ile litrów paliwa zostaje w baku po zapaleniu się kontrolki rezerwy paliwa ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 13, 2010 01:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 16, 2008 20:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Lut 18, 2008 13:03   

Cityman napisał/a:
Podobno w dieslu nie można dopuścić do braku paliwa dopływającego do silnika.
To chyba dotyczy nie tylko dieselka...
Cityman napisał/a:
ile litrów paliwa zostaje w baku po zapaleniu się kontrolki rezerwy paliwa ?
Obawiam się, że na to pytanie nikt nie udzieli Ci precyzyjnej odpowiedzi... Wskaźnik paliwa w R75 to zjawisko samo w sobie...

Przykład 1: miasto/krótkie trasy.
Kontrolka rezerwy zapala się w momencie, gdy wskazówka poziomu paliwa znajduje się mniej więcej 1 mm poniżej "1/4" na skali miernika poziomu paliwa. Ponadto wskazówka poziomu paliwa zaraz po uruchomieniu silnika znajduje się w niższej pozycji niż po przejechaniu kilku kilometrów - wówczas podnosi się do takiego poziomu, że potrafi zgasnąć kontrolka rezerwy. Poza tym - wskazanie poziomu paliwa po każdym uruchomieniu silnika jest trochę inne :/ .

Przykład 2. Trasa (rezerwa zapala się w czasie długiej jazdy)
Podczas jazdy w długiej trasie kontrolka rezerwy zapala się zdecydowanie "później" niż podczas jazdy po mieście. U mnie zapala się gdy wskazówka poziomu paliwa znajduje się ok. 1 mm powyżej "0" na skali miernika poziomu paliwa.

Tyle z moich obserwacji...
Nie wiem, czy ten pomiar poziomu paliwa w R75 jest tak inteligentny, czy tak głupi...

Generalnie więc staram się jak najkrócej jeździć na rezerwie.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 18, 2008 13:27   

Marian_K napisał/a:
Nie wiem, czy ten pomiar poziomu paliwa w R75 jest tak inteligentny, czy tak głupi...

Z tego co zaobserwowałem, zapala się w zależności od stylu jazdy ;)))
Tak jakby wartości pobierane były ze spalania średniego.
Kontrolka zapala się, wypadam na trasę - po chwili gasnie ;))
Wjeżdżam do miasta, zapala się ponownie ;)
Na ile starczy - tego chyba nie wie nikt, a każdy boi się sprawdzić na własnej skórze - łączenie ze mną ;)
Ostatnio, po zapaleniu się rezerwy podjechałem na stację, dotankowałem do pełna - weszło 53L - czyli w baku było coś koło 12L....
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Wrz 08, 2008 14:39   

Temat stary ale każdego chyba interesuje :) Ja w swoim roverku zaobserwowałem, że kontrolka zapala mi się jak zostaje mi do przejechania około 100km. Gdy spalanie spada a kilometry do przejechania rosną ( na komputerze ) lampka gaśnie.
 
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Pon Wrz 08, 2008 16:05   

Standardowo średnie spalanie na trasie jest wyznacznikiem ilości benzyny która powinna pozostać na przejechanie około 100 km.
Jeśli twój samochód spala na trasie (przykładowo) 7l/100km to tyle powinno zostać w momencie zapalenia się kontrolki rezerwy. Czyli 7l. Ile na tym przejedziesz to już zależy od warunków i ciężaru Twojego buta...
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Wrz 08, 2008 16:30   

No i prawdopodobnie rezerwa w 75 działa w ten sposób :)
 
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 08, 2008 19:58   

Zawsze dobijam m/w tak do 3mm od wskazania, że jest sucho i w tym momencie tankując i mając przejechane w cyklu mieszanym z przewaga miasta ok 950-1000km leje na full - zostaje zawsze, podkreślam zawsze 5-7l. Dodam, ze leje tak, ze prawie upycham siłą, moze nie pod korek ale do czasu az mi pistolet odbije gdy jest do połowy wyciągniety.
Co do pracy wskaxnika - fakt, podczas poruszania po mieście zapala sie szybciej, choć jadac długie odcinki bez stania na światłach i bez zbednego szarzoania potrafi zgasnąc i zapali się ponownie duuuuzo później, czasem dopiero po ponownym uruchomieniu...rzeczywiście zjawiskowy ten wskaźnik, jak wiele rzeczy w R75 - za to go lubie.
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Pon Wrz 08, 2008 22:54   

ale mozemy dokladnie zobaczyc ile mamy litrow w baku np jak sie zapali kontrolka tym tzw testem deski prawda?
chodzi mi o przytrzymanie przycisku kasowania kilometrow i wejscie w te opcje...
pzdr
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 09:22   

Zgadza da się to zrobić :) Często patrze właśnie w ten sposób ile mi kilometrów zostało. Ale raczej najdokładniejsze to nie jest. Zawsze jakiś błąd niestety jest. No ale plus, że możemy w czasie jazdy dostać się do komputera.
 
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 160



Wysłany: Sob Sie 24, 2024 21:00   

a czy kontrolka w CDT pali sie tylko na zolto czy powinna sie zaczac palic na czerwono jak jest bardzo malo paliwa dolalem dzis 62L ale byla zolta.
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 25, 2024 08:48   

Nie świeci na czerwono.

Jazdy na rwzerwie unikaj, bo można pompę w baku zajechać. Najlepiej tankuj do pełna jak poziom paliwa spadnie do 1/4.
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Nie Sie 25, 2024 14:44   

Póki nie pracuje całkiem na sucho to dla pompy nie ma różnicy czy jest pełny bak czy rezerwa. No chyba że tak jest od lat i po prostu zbiornik już gnije i zapycha filtr przed pompą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] VIS - czy bez vis'ów można jeździć?
dafit Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Lut 20, 2012 00:19
dafit
Brak nowych postów [R75] Nie można otworzyć auta
Lesnik985 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Sie 09, 2018 17:10
BetJar
Brak nowych postów [MG ZT -T 190] Wycięcie katalizatora, czy można
melo102 Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Sie 21, 2021 09:48
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R75] Nie można włączyć tempomatu.
MatiNitro Rover serii 75, MG ZT 22 Pon Gru 02, 2013 13:12
sew87
Brak nowych postów [R75] Można ustalić nr silnika po VIN?
zetkaii Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Kwi 04, 2013 19:46
dany1107



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink