Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Pojawil sie dziwny problew w moim 620SI. 2 dni temu kilka razy mrugnela mi kontrolka (!)-wykrzyknik czerwony. Bylo to zaraz po uruchomieniu silnika. Po przejechaniu kilku kilometrow kontrolka przestala migac. Macie moze wiedze co to moze oznaczac?
Druga sprawa-klocki hamulcowe zaczely mi niemilosiernie zgrzytac - tak jakby ocieral metal o metal, czy kamien o metal. Sciagnalem kolo i klocka hamulcowego jest jeszcze kolo 3 mm wiec wydaje mi sie ze jeszcze nie do wymiany. A moze sie myle? A moze to po prostu piasek sie dostal na klocek i teraz ociera? Jak myslicie?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 13:02, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 18, 2008 20:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Lut 18, 2008 20:15
PeterSz napisał/a:
Pojawil sie dziwny problew w moim 620SI. 2 dni temu kilka razy mrugnela mi kontrolka (!)-wykrzyknik czerwony. Bylo to zaraz po uruchomieniu silnika. Po przejechaniu kilku kilometrow kontrolka przestala migac.
Sprawdź stan płynu hamulcowego i ewentualnie uzupełnij.
PeterSz napisał/a:
Druga sprawa-klocki hamulcowe zaczely mi niemilosiernie zgrzytac - tak jakby ocieral metal o metal, czy kamien o metal. Sciagnalem kolo i klocka hamulcowego jest jeszcze kolo 3 mm wiec wydaje mi sie ze jeszcze nie do wymiany. A moze sie myle? A moze to po prostu piasek sie dostal na klocek i teraz ociera? Jak myslicie?
Stanowczo za mało - klocki do wymiany. Im szybciej tym lepiej, bo tarcze zjedziesz.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Mar 2001 Posty: 99 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lut 18, 2008 21:09
To już któryś post dotyczący sygnalizacji poziomu płynu pozwolę więc sobie wtrącić iż migająca ta lampka bardzo rzadko oznacza naprawdę ubytek płynu hamulcowego w wyniku wycieków. Prawda jest taka, że zużyte okładziny klocków są powodem obniżonego poziomu płynu w zbiorniczku. Dolanie płynu zamiast wymiany klocków jest chyba jednym z częstszych błędów. Jeśli dolejemy płyn a następnie będziemy wymieniać klocki to okaże się że płynu jest po prostu za dużo i będzie się wręcz wylewał.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
To już któryś post dotyczący sygnalizacji poziomu płynu pozwolę więc sobie wtrącić iż migająca ta lampka bardzo rzadko oznacza naprawdę ubytek płynu hamulcowego w wyniku wycieków. Prawda jest taka, że zużyte okładziny klocków są powodem obniżonego poziomu płynu w zbiorniczku. Dolanie płynu zamiast wymiany klocków jest chyba jednym z częstszych błędów. Jeśli dolejemy płyn a następnie będziemy wymieniać klocki to okaże się że płynu jest po prostu za dużo i będzie się wręcz wylewał.
Dokładnie.
A ten piekielny zgrzyt to prawdziwa "kontrolka" zużycia klocków w R600 - klocki są specjalnie wyposażone w blaszki, które pod koniec życia klocków ocierają o tarczę, żeby hałasem zmusić do udania się do serwisu (pamiętam jak przekonałem się o tym na własnej skórze w moim pierwszym R623 ).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum