Wysłany: Nie Lut 17, 2008 18:57 [MGF] problem z kompresja
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1997
Witam. Czesc z Was zapewne pamieta moje broblemy z silnikiem opisane tutaj: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=22003
Na nowym silniku przejechalem ok 3000 km, nie bylo zadnych problemow.
Trzy dni temu nagle, podczas jazdy silnik zaczal pracowac gorzej, okazalo sie ze chodzi na 3 cylindry. Niezaleznie od tego czy zimny, czy cieply, pierwszy cylinder nie pali.
Pierwsza mysl to oczywiscie swiece, potem przewody WN, dalej cewka. Okazalo sie ze wszystko OK.
Nastepna mysl to wtryskiwacz albo HGF.
Aby wykluczyc HGF (plyn i olej OK ilosciowo i jakosciowo) pomyslalem ze zmierze kompresje.
Okazalo sie ze w cylindrach 2, 3 i 4 jest rowno po 1,35 Mpa (wiec chyba dobrze), natomiast na pierwszym jest 0
Wskazowka manometru drga tylko, ale nie rosnie.
Na moj rozum to ktorys zawor jest caly czas otwarty i jedyne wyjscie to zdjac glowice, dac do zrobienia i przygotowac sporo kasy
Napiszcie czy dobrze kombinuje??
Czy moze byc inna przyczyna kompletnego braku kompresji??
_________________ obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
Ostatnio zmieniony przez emes Wto Lis 23, 2010 21:43, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 17, 2008 18:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Nie Lut 17, 2008 23:58
nie koniecznie , w moim 75 coś w niemczech im wleciało do silnika i zrobiło takie rysy na szklance że też nie miał ciśnienia , najlepiej zdemontować głowice i zobaczyć co tam jest.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Panowie, jezeli to szklanka to moze nie trzeba zdejmowac glowicy, tylko wystarczy wyjac ktorys walek. Co o tym myslicie??
Jutro pozycze kompresor, podmucham w otwor po swiecy i postaram sie sprawdzic gdzie ucieka powietrze.
_________________ obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
wprawdzie to nie dużo mniej roboty, ale napewno nie zawadzi sprawdzić
z tym kompresorem to jeszcze musisz zadbać, by wał był w takim położeniu żeby wszystkie zawory były z założenia zamknięte
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Pon Lut 18, 2008 21:19, w całości zmieniany 1 raz
Senn, Wiesz w zasadzie wystarczy, zeby jeden zawor sie troche za pozno zamykal
michalswiatek, trudno powiedziec najlepiej ustawic na moment zaplonu w danym cylindrze (w silniku z kopulka jest to troche ulatwione)
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
no to musialaby sie tak szczesliwie zatrzec zeby nie bylo kolizji z tlokiem Malo prawdopodobne moim zdaniem
Nie koniecznie niektóre auta mają rozrząd bez kolizyjny takie małe zabezpieczenie w razie urwania się paska, rozsypania napinaczy czy jakiejkolwiek innej awarii i o ile się nie mylę szesnasto zaworowce mają bez kolizyjny, ale mogę się mylić
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 19, 2008 01:43
herc napisał/a:
Senn napisał/a:
no to musialaby sie tak szczesliwie zatrzec zeby nie bylo kolizji z tlokiem Malo prawdopodobne moim zdaniem
Nie koniecznie niektóre auta mają rozrząd bez kolizyjny takie małe zabezpieczenie w razie urwania się paska, rozsypania napinaczy czy jakiejkolwiek innej awarii i o ile się nie mylę szesnasto zaworowce mają bez kolizyjny, ale mogę się mylić
Napotkalem dzis niespodziewana przeszkode:
nie moge zdjac pokrywy walkow
Po odkreceniu wszystkich 15 srub siedzi dalej jak przyspawana. Boje sie troche walic po niej mocno bo to przeciez aluminium.
Macie na to jakis patent (poza wbiciem srubokreta miedzy pokrywe a glowice)
_________________ obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
walic oczywiscie nie polecam, co innego delikatnie popukac na boki i przez drewienko od dolu
Latwiej powiedziec niz zrobic
To MGF a wiec wkolo silnika jest miejsce na dlon, na drewienko juz nie bardzo, zwlaszcza od dolu...
Jutro bede sie z tym mordowal i zobaczymy.
[ Dodano: Sro Lut 20, 2008 17:15 ]
Zabawa z kompresorem wykazala, ze powietrze ucieka przez kolektor ssacy.
Chyba nie ma innego wyjscia jak zdjecie glowicy.
_________________ obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
Niestety brak czasu
Moze w weekend cos podzialam i napisze co i jak.
[ Dodano: Pon Lut 25, 2008 18:20 ]
Glowica w koncu zdjeta, na oko zawory sie domykaja wiec nie wiem. Trzeba bedzie sprawdzic szczelnosc glowicy. 13 marca wybieram sie do Polski, wiec zapakuje glowice do walizki
Tutaj nawet nie jade pytac mechanikow bo za sprawdzenie kompresji chcieli 400 PLN, wiec zrobilem to sam.
Mam jeszcze jedno pytanie:
Czy to prawda ze mozna sprawdzic pierscienie zalewajac cylindry nafta i zostawiajac tak na jakis czas??
_________________ obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Wto Mar 04, 2008 17:35
Cytat:
Zna ktoś odpowiedź?
Można
Edit
Spuszczasz olej, ściągasz miskę, zalewasz cylindry nafta kładziesz karton pod spodem i zostawiasz na noc...jak będą przepuszczały karton będzie mieć plamy/mokry będzie.
Ja tak u śiebie robiłem i jest OK
Nic mi przez noc nie przepuściło więc jest tak jak ma być
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
tak się też robi jak są zapieczone pierścienie...
można naftą, albo olejem napędowym zalać, i po jakimś czasie postukać drewienkiem w denka tłoków...
często się daje odratować jeśli pierścienie się zapieką od tego, że silnik długo stoi...
niestety nie zawsze
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum