Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Wto Lip 08, 2008 16:07 [wszystkie] A może tak bez T4?
Użytkownicy BMW poradzili sobie z odpaleniem oprogramowania diagnostycznego bez głowicy diagnostycznej (czyli tak jakby podłączyć się do Roverka bez użycia T4). W zamian posłużyli się zwykłym kablem OBD i odpowiednio skonfigurowanym oprogramowanie diagnostycznym od GT1 (taki nasz T4) na wirtualnej maszynie. Myślę, że to samo można dokonać z Roverkiem (tym bardziej, że spodziewam się wielu podobieństw do BMW - zwłaszcza w przypadku R75).
Kwestia bardzo mądrej głowy i dostępu do samego oprogramowania obsługującego T4. Co o tym myślicie?
Link do forum na temat diagnostyki BMW:
http://ecubb.bmwecu.org
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 08, 2008 16:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Wto Lip 08, 2008 17:04
piter34 napisał/a:
lamer napisał/a:
Kwestia bardzo mądrej głowy i dostępu do samego oprogramowania obsługującego T4. Co o tym myślicie?
Myślę, że bez tego oprogramowania to ani rusz... Kto to udostępni? Skąd to wziąć?
I ja i Ty wiemy kto je posiada Inna inszość, że nie mają najmniejszego interesu w jego udostępnianiu Soft do BMW jest dostępny na osołkach więc może i ten do roverków? Tylko jak to szukać?
mam interface do różnych samochodów, podłączałem go również pod swoojego R korzystając z programu diagnostycznego BMW CARSOFT.
dane silnika czyta wszystkie, szuka błędów, i je kasuje, pokazuje także aktualne parametry silnika podcvzas pracy, łapie ABS, nie czyta Airbag'ów,
niestety nie mam możliwości odczytania plików DXT w których to zawierają się kody usterek. DXT to chyba rozszerzenie AUTOCAD'a. niestety nie jestem pewien i nie mam tego programu, czy ktoś posiada
Oj nie wiem czy AutoCad.Robilem kiedys dawno temu Cadzie i nie pamietam juz ale chyba mial DXF.
Moze to Ci sie przyda bo jest wytlumaczone co to jest ten DXT
Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Wto Lip 08, 2008 17:49
rolando napisał/a:
mam interface do różnych samochodów, podłączałem go również pod swoojego R korzystając z programu diagnostycznego BMW CARSOFT.
Tyle, że CARSOFT ma zastosowanie miej więcej takie samo w BMW jak i w Roverku - jest to oprogramowanie niezależne. A goście od BMW odpalili pełną obsługę BMW tak jak na kompie serwisowym co przy roverku pozwoliło by np. programować piloty!
Oj nie wiem czy AutoCad.Robilem kiedys dawno temu Cadzie i nie pamietam juz ale chyba mial DXF.
Moze to Ci sie przyda bo jest wytlumaczone co to jest ten DXT
Tutaj masz wykaz bledow DDE4.0 ale nie widze zebys podal numer bledu czhyba ze on bedzie dopiero po otworzeniu pliku.Wyszperalem od nosnik do tego na forum .com a co najlepsze ze bylo podane na .pl
DDE 4.0
$F0100
0100 Air-mass flow sensor
$H0100
0100 Air-mass flow sensor
$F0105
0105 Atmosphere pressure sensor - (Integrated in the control unit)
$H0105
0105 Atmosphere pressure sensor - (Integrated in the control unit)
$F0110
0110 Intake air temperature sensor - Signal
$H0110
0110 Intake air temperature sensor - Signal
$F0115
0115 Coolant temperature sensor
$H0115
0115 Coolant temperature sensor
$F0120
0120 Pedal value sensor 1
$H0120
0120 Pedal value sensor 1
$F0190
0190 Rail pressure sensor
$H0190
0190 Rail pressure sensor
$F0200
0200 Injector Cylinder 1
$H0200
0200 Injector Cylinder 1
$F0201
0201 Injector Cylinder 5
$H0201
0201 Injector Cylinder 5
$F0202
0202 Injector Cylinder 3
$H0202
0202 Injector Cylinder 3
$F0203
0203 Injector Cylinder 6
$H0203
0203 Injector Cylinder 6
$F0204
0204 Injector Cylinder 2
$H0204
0204 Injector Cylinder 2
$F0205
0205 Injector Cylinder 4
$H0205
0205 Injector Cylinder 4
$F0220
0220 Pedal value sensor 2
$H0220
0220 Pedal value sensor 2
$F0235
0235 Charge pressure sensor
$H0235
0235 Charge pressure sensor
$F0335
0335 Crankshaft RPM
$H0335
0335 Crankshaft RPM
$F03E6
03E6 Exhaust gas feedback activation regulation
$H03E6
03E6 Exhaust gas feedback activation regulation
$F0400
0400 Exhaust gas feedback
$H0400
0400 Exhaust gas feedback
$F0404
0404 Exhaust gas feedback 2
$H0404
0404 Exhaust gas feedback 2
$F0480
0480 Elektro ventialtor
$H0480
0480 Elektro ventialtor
$F0500
0500 Vehicle speed sensor signal faulty
$H0500
0500 Vehicle speed sensor signal faulty
$F0560
0560 Internal reference tension
$H0560
0560 Internal reference tension
$F0600
0600 DDE control unit (CAN Controller)
$H0600
0600 DDE control unit (CAN Controller)
$F0605
0605 DDE control unit (Micro controller)
$H0605
0605 DDE control unit (Micro controller)
$F1190
1190 Rail pressure regulation
$H1190
1190 Rail pressure regulation
$F1195
1195 Rail pressure sensor
$H1195
1195 Rail pressure sensor
$F1250
1250 Relay delivery pump
$H1250
1250 Relay delivery pump
$F1255
1255 Delivery pump pressure sensor
$H1255
1255 Delivery pump pressure sensor
$F1260
1260 Delivery pump control system
$H1260
1260 Delivery pump control system
$F1470
1470 Charge Pressure Regulation
$H1470
1470 Charge Pressure Regulation
$F1612
1612 Easre correction regulation
$H1613
1612 Easre correction regulation
$F1613
1613 Coolant heating
$H1613
1613 Coolant heating
$F1640
1640 DDE Control Unit (EEPROM und Configuration)
$H1640
1640 DDE Control Unit (EEPROM und Configuration)
$F1A04
1A04 Extra electrical heater
$H1A04
1A04 Extra electrical heater
$F1DF0
1DF0 Redundant Emergency Stop
$H1DF0
1DF0 Redundant Emergency Stop
$F1DF5
1DF5 Electronic immobilize system - Timeout
$H1DF5
1DF5 Electronic immobilize system - Timeout
$F1E00
1E00 CAN - Bus reception from ASC disturbed
$H1E00
1E00 CAN - Bus reception from ASC disturbed
$F1E05
1E05 Vehicle speed sensor : control panel
$H1E05
1E05 Vehicle speed sensor : control panel
$F1E25
1E25 RPM Control
$H1E25
1E25 RPM Control
$F1E30
1E30 Charge pressure regulation or charge pressure actuator
$H1E30
1E30 Charge pressure regulation or charge pressure actuator
$F1E31
1E31 Charge pressure regulation
$H1E31
1E31 Charge pressure regulation
$F1E35
1E35 Error in delay during switch off over 0 or zero mass
$H1E35
1E35 Error in delay during switch off over 0 or zero mass
$F1E40
1E40 Analogue / Digital converter - test tension
$H1E40
1E40 Analogue / Digital converter - test tension
$F1E45
1E45 Codensator tension 1 for Cylinder 1, 2, 3
$H1E45
1E45 Codensator tension 1 for Cylinder 1, 2, 3
$F1E50
1E50 Codensator tension 2 for Cylinder 4, 5, 6
$H1E50
1E50 Codensator tension 2 for Cylinder 4, 5, 6
$F1E55
1E55 RPM Control
$H1E55
1E55 RPM Control
$F1E60
1E60 Power supply pedal way sensor 1
$H1E60
1E60 Power supply pedal way sensor 1
$F1430
1430 Charge pressure or chare pressure actuator
$H1430
1430 Charge pressure or chare pressure actuator
$F2800
2800 Power Supply
$H2800
2800 Power Supply
$F3000
3000 Brake Light - /Brake test switch
$H3000
3000 Brake Light - /Brake test switch
$F3005
3005 Terminal 15
$H3005
3005 Terminal 15
$F3505
3505 Glow system
$H3505
3505 Glow system
$F3506
3506 Glow system 2
$H3506
3506 Glow system 2
$F3510
3510 DDE Main Relay
$H3510
3510 DDE Main Relay
$F3515
3515 Airco Power Output
$H3515
3515 Airco Power Output
$F3520
3520 Engine lager actuation
$H3520
3520 Engine lager actuation
$F3565
3565 Current switch off valve at high pressure pump
$H3565
3565 Current switch off valve at high pressure pump
$F3580
3580 Switch off valve at high pressure pump
$H3580
3580 Switch off valve at high pressure pump
$F3596
3596 Brake light switch
$H3596
3596 Brake light switch
$F3600
3600 Atmosperic pressure sensor
$H3600
3600 Atmosperic pressure sensor
$F3605
3605 HFM Air Flow Sensor 1 or 2
$H3605
3605 HFM Air Flow Sensor 1 or 2
$F3610
3610 Exhaust gas feedback system (AGR)
$H3610
3610 Exhaust gas feedback system (AGR)
$F3615
3615 Exhaust gas feedback system - regulation (AGR)
$H3615
3615 Exhaust gas feedback system - regulation (AGR)
$F3620
3620 Air flow system error
$H3620
3620 Air flow system error
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Ostatnio zmieniony przez Zukowaty Nie Mar 03, 2013 11:24, w całości zmieniany 1 raz
dzięki za chęć pomocy, wysłałem Ci mail'a z załacznikiem DXT, prócz błędu wyswietlało się jeszcze chyba coś takiego:
1E00 CAN - Bus reception from ASC disturbed
[ Dodano: Wto Lip 08, 2008 22:35 ]
będąc dzisiaj na diagnostyce (myślę, że bardziej profesjonalnym) i Panowie ręce rozkładają, w ich programie są trzy błędy:
> CAN brak kodów usterek czy połączenia ?
> żarnik - domyślam się, ze chodzi o śiwece żarowe, ale silnik zgasł podczas pracy
No wlasnie problem jest taki ze tutaj nigdzie sie nie pokazuje ktory jest twoj, wiec gdzie indziej powinna byc informacja. Nie wiem? numer linijki, moze kod jaki jest na poczatku w oryginale. Cokolwiek. W tym plik wyglada tylko na referencje. Wiecej chyba nie bede w stanie pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum