Forum Klubu ROVERki.pl :: [L series] wymiana oleju w skrzyni PG1 - instrukcja+zdjęcia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 23:08
[L series] wymiana oleju w skrzyni PG1 - instrukcja+zdjęcia

skrzynia PG1, MFT94, wymiana oleju
Autor Wiadomość
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 09:06   [L series] wymiana oleju w skrzyni PG1 - instrukcja+zdjęcia

Jak już się namęczyłem to przynajmniej podzielę się efektami :-)

Do wymiany oleju w skrzyni PG1 będzie nam potrzebne:

1) kanał
2) Olej MTF94
3) klucz oczkowy 17
4) klucz kwadratowy 9mm
5) 1mb wężyka o średnicy ok 7-9mm
6) lejek (do zamontowania wraz z wężykiem)
7) jakiś baniak do którego będzie ściekał olej
8) gumowe rękawiczki oraz papierowe ręczniki
9) zapał do pracy.



W związku z tym iż olej MTF94 można dostać w każdym większym sklepie nie polecam stosowanie dopuszczanego przez rave oleju zastępczego.
MTF94 kupuję się jako zlewany z beczki, w zależności gdzie uda wam się go kupić dostarczą wam go albo 2litry lub 2,5litra. Cena za litr w okolicach 48zł.

To chyba tyle w ramach wstępu. W części zasadniczej naszej pracy będą potrzebne nam w/w elementy aby cała procedura wymiany przebiegła bez problemów.

Do odkręcenia śruby spustowej będzie nam potrzebny klucz kwadratowy o wymiarze 9mm, wlew natomiast odkręcamy kluczem oczkowym 17.

Na początek polecam poluźnić obydwie śruby, następnie podstawić miskę pod skrzynie i odkręcić do końca korek wlewu a następnie korek spustowy.
Miskę pozastawiamy na dłuższy czas tak aby olej spokojnie mógł spłynąć do końca z skrzyni


Lejek i wężyk posłuży nam za zastępstwo "profesjonalnego" narzędzia przeznaczonego do wymiany oleju. Wężyk od góry przeprowadzamy prze komorę silnika i jego koniec wtykamy w wlew oleju do skrzyni. Na drugim końcu montujemy lejek i po upewnieniu się że zakręciliśmy korek spustowy zaczynamy lać świeży olej. Powinno go wejść od 2litrów do 2,2 litra. Wszystko zależy od tego ile nam go wyciekło podczas opróżniania skrzyni z starego oleju.

Poziom oleju sprawdzamy palcem, powinno być go na równo z dolnym brzegiem korka wlewowego.

Jęśli ktoś chciałby to kupić w Olsztynie lub w jego okolicach polecam firmę(prosić Marcina):
FH KOCZYK ,
ul.Lubelska 43a
10-410 Olsztyn
089 532 02 39.
mk654@wp.pl

Wysyłkowo olej można kupić w sklepie internetowym „www.tomateam.pl”, cena za opakowanie 2,5 litra 112.07



Na zamieszczonych zdjęciach są widoczne dwa korki:

1)czerwona kropka - spust z skrzyni
2)zielona kropka - wlew do skrzyni.

Zdjęcie z Rave przedstawia prawidłowy poziom oleju.
_________________
pozdrawiam ;-)
Ostatnio zmieniony przez lineumaciel Sob Lip 26, 2008 19:36, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 17, 2008 09:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 17, 2008 11:01   

lineumaciel, możesz to przepisać do DOCa, wkleić fotki oraz osobno fotki w JPEGach wysłać mi na piter34(maupa)tlen.pl? Ten manual można dodać na stronę klubową, jeśli chcesz.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 11:08   

piter34 napisał/a:
lineumaciel, możesz to przepisać do DOCa, wkleić fotki oraz osobno fotki w JPEGach wysłać mi na piter34(maupa)tlen.pl? Ten manual można dodać na stronę klubową, jeśli chcesz.


Jasne, wieczorem podeślę.
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
am_k 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 582
Skąd: Bychawa/Lublin

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 17, 2008 11:21   

lineumaciel,
Właśnie mnie uprzedziłeś, z tym ,że ja chciałem opisać wymianę w R200.
Ale można sie zastosować do Twoich instrukcji.
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
 
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 11:35   

am_kowalski napisał/a:
lineumaciel,
Właśnie mnie uprzedziłeś, z tym ,że ja chciałem opisać wymianę w R200.
Ale można sie zastosować do Twoich instrukcji.


am_kowalski jak masz jakieś inne wskazówki albo rady, to podczep pod temat.
Myślę że im więcej będzie informacji tym lepiej.

Procedurę wymiany oleju sobie już odpuściłem. Bo to prosta sprawa.
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
am_k 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 582
Skąd: Bychawa/Lublin

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 17, 2008 11:53   

Myślę, że wszystko jest jasne.
Tylko u mnie były dwie śruby 17 sześciokątne, we wlewie i w spuście oleju.
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
 
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 12:00   

am_kowalski napisał/a:
Myślę, że wszystko jest jasne.
Tylko u mnie były dwie śruby 17 sześciokątne, we wlewie i w spuście oleju.


hmmm rozumiem że masz skrzynie r65?
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
am_k 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 582
Skąd: Bychawa/Lublin

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 17, 2008 13:56   

Tak, a właściwie to czym one się różnią, poza korkiem zlewu oleju?
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
 
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 14:09   

gdzieś na forum było to poruszane... zaraz poszukam.
link 1
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [L-series] Wymiana uszczelki pompy oleju a demontaż miski ol
mustek3 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Wto Mar 21, 2017 10:26
mustek3
Brak nowych postów [L-Series] Ciśnienie oleju
win32 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 18 Nie Lis 07, 2010 12:04
Gość
Brak nowych postów [K series] wyciek płynu chłodzącego z okolic pompy oleju
PTE Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 16 Sro Paź 27, 2010 09:48
PTE
Brak nowych postów [All] Silniki K-Series wymiana rozrządu
SyntaX Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 15 Wto Lut 03, 2009 22:33
truten23
Brak nowych postów [K series ] HGF z wymianą uszczelniaczy zaworów.
ciekawy filmik poglądowy
azor77 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Nie Maj 02, 2010 20:48
azor77



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink