Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Nie Sie 10, 2008 23:28
bialy114 napisał/a:
niuton napisał/a:
"moja stara" napewno nie otwierałą sie do konca
No właśnie - a moja "stara" się otwiera więc skąd brak mocy
Na dodatek nasuwa mi się pytanie: niuton - założyłeś 52mm i dostałeś 102KM - to jakim cudem w R200 z seryjnie zamontowaną plastikową przepustnicą 48mm dysponuje 103KM (Hamownia niech wykaże w nich faktyczne 98KM)
Kurde mnie nie pytaj, nie wiem ile miałem przed bo nie hamowałem go wczesniej, wychodzac z załozenia ze mma 1,4 słabsza wersje, fabryczne 83 i juz. NA forum dowiedziałem sie ze roznia sie przpustnicami wiec dawaj i zrobione dział lepiej wiec załozyłem ze mam "fabryczne" 103 ale ze pewnosci nie miałem wiec zhamowałem i jest 102 i git. Jak jest z R200 nie wiem, nigdy wczesniej nie mialem Rovera, teraz mam i jestem zachwycony alke za bardzo sie nie znam. Moze starsze auto jakos inaczej silniczek był dostrojony, a moze sie mylsiz o 4mm. Kto wie?...
[ Dodano: Nie Sie 10, 2008 23:32 ]
zouza napisał/a:
Hmm tylko wiesz ja mam trochę inny silnik. Na hamowni nie byłam, bo mam parę innych rzeczy do zrobienia w aucie
Sam zakładałeś czy u mechanika? Robił coś jeszcze poza podmianką? Reset przepustnicy? Zakładałam już posta na ten temat, ale jakoś nikt nie mógł nic konkretnego powiedzieć.
Jaki masz silnik?
Załozyłem sam z kumplem i bratem, i pojechaaaaaał...... Raczej resetowac nie trzeba potencjometr tam jest, silnik sobie otwiera tak samo tyle ze wieksze swiatło - wiecej powietrza - lepsza miesznka. W moim wypadku jeszcze fakt ze wczesniej była blokada ktora nie pozwalkała sie ustawic przepustnicy na sztorc (swiatło przepływu było grubo ograniczone)
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 10, 2008 23:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Pon Sie 11, 2008 07:55
Nie zostaje mi więc nic innego, jak dogadać się z kimś, kto ma 52mm i przełożyć na próbę. Montaż jest faktycznie prosty. Jeśli okaże się, że dostanę "mocy" to trza będzie kupić
Pomogła: 70 razy Dołączyła: 24 Sie 2007 Posty: 1716 Skąd: Zabrze
Wysłany: Pon Sie 11, 2008 10:50
E dobra powiem wprost. Nie wierzę, że przez zmianę przepustnicy może przybyć ponad 20kM. Albo miałeś wersję 103kM i nie wiesz, albo to przez to, że była zdławiona wersja. Nie wiem nie znam się. I tyle w tym temacie
Jaki mam silnik mam porządnie napisane pod avatarem
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Pon Sie 11, 2008 11:04
PHJOWI napisał/a:
nie wiem czy coś to da, wersje słabsze miały inne mapy wtrysku.
czyli ECU trzeba dać od wersji typowej 103KM+ przepustnica i wtedy powinno być wszystko w porządku tak z tego wynika, jeśli sie mylę to łopata mnie ubić proszę
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
nie wiem czy coś to da, wersje słabsze miały inne mapy wtrysku.
Na czym polega różnica pomiędzy przepustnicą do 83KM i 103KM?
Nigdy w ręku nie miałem, ale podejrzewam, że na średnicy i obydwie otwierają się do końca w pełnym zakresie.
W związku z tym moim zdaniem mapy wtrysku są uniwersalne, ponieważ przy mniejszej przepustnicy po prostu mamy mniej powietrza, i z map paliwowych odczytywane są wartości dla odnośnych zakresów pracy (czyli mamy mniej paliwa).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Dobra - jedno mamy pewne na 100% - 83KM nie otwiera do końca, 103KM otwiera. I co dalej ? Moja w aucie otwiera się do końca i dziś sobie sprawdziłem: 2 osoby na pokładzie, w bagażniku worek kleju do płytek i czas do 100km/h wyszedł 13,5 s
Wniosek - tak jak już pisałem - podmienić na próbę przepustnicę 52 mm. Lub za radą PHJOWI wina leży po stronie ECU - czyli podmiana.
Jeśli zmienię ECU nie narobię zamieszania np. w immo, liczniku lub innej elektronice ?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Pon Sie 11, 2008 15:00
bialy114 napisał/a:
Dobra - jedno mamy pewne na 100% - 83KM nie otwiera do końca, 103KM otwiera. I co dalej ? Moja w aucie otwiera się do końca i dziś sobie sprawdziłem: 2 osoby na pokładzie, w bagażniku worek kleju do płytek i czas do 100km/h wyszedł 13,5 s
Wniosek - tak jak już pisałem - podmienić na próbę przepustnicę 52 mm. Lub za radą PHJOWI wina leży po stronie ECU - czyli podmiana.
Jeśli zmienię ECU nie narobię zamieszania np. w immo, liczniku lub innej elektronice ?
Rowniez tyle miałem przed zamiana, teraz 10 (jak jestem sam) ale niektorzy nie uwierza (zouza;p)
Pisze co widziałem na swoim przykładzie nie otwierała sie poprzednia do konca i na moje oko był a mniejsza (choc tu moge sie mylisc gdy sugerowałem sie tym co na forum pisali ze mam 48 i te 4mm roznicy mogłem sobie wmowic ze widze.Zouza wierzyc nie musze ale pewnioe bym Cie łyknął na swiatłąch, hahaha
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pon Sie 11, 2008 17:30
nic nie musisz wymieniać przy wymianie ecu , tylko inne ecu i t4 zakodować go.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Pon Sie 11, 2008 21:29
Dzięki wszystkim za porady.
Plan mam taki:
Najpierw próba z przepustnicą 52 mm - wiem kto ma - może się zgodzi...
Jeśli to nie da efektu poszukam ecu i t4 -też wiem kto ma
Pozdrawiam
A ja wlasnie zalozylem do swego 52mm przepustnice, jak dla mnie jest bardziej elastyczny. Czy lepiej sie zbiera to sie okaze jak porobie jakies tam proby.
Moj z 48mm mial 11s do 100 w dwie osoby mierzone na Gtech-u tyle ze ja mam wieksze kola i odbija sie to na dynamice.
Jak zaloze oryginalne kolka to zrobie testy na 48mm i na 52mm i zrobie test na elastycznosc zeby nie bylo watpliwosci czy to cos mi dalo. Jak nie to 300 zl poszlo. Jutro jak nie bedzie padac to dam znac jakie wyniki sa, pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum