Typ: Si Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Niesamowicie pilne!! Pstryka mi prawy przód przy skręconych kołach podczas ruszania.
Czy przeguby są te same we wszystkich wersjach silnikowych?
Czy są wymienne z Accordem?
Jakiego rzędu kwoty wchodzą w rachubę?
Ile wyniesie robocizna?
Gdzie najlepiej kupić? (w tomateam już pytałem - gdzie jeszcze?)
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 24, 2011 22:48, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 30, 2008 19:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Możesz zapytać w intercars. Jak ja wymieniałem części zawieszenia w Premio to brali różnie, od 30 do 60zł za wymianę jednej części niezależnie ile tego robione było naraz. Nigdy nie wymieniałem jednak przegubu, ale myślę że tylko części będą drogie, a naprawa zamknie się w 100zł- no chyba że tylko ja mam takiego mechanika.
Mayson, przegub jest zależny od rodzaju wewnętrzny/zewnętrzny/prawy/lewy/model silnika/rok produkcji, w dodatku jeśli chodzi o zewnętrzny ilość zębów na pierścieniu ABS...
Accord V generacji ma to samo...
Przeguby to groszowe sprawy około 100zł na Allegro
Robopcizna około 100zł/szt
Allegro lub sklep motoryzacyjny
NEOSSS; czyli R600 2,3 `98 ma jedyny przegub w swoim rodzaju, niewymienny z innymi wersjami Bo Accord 2,3 był robiony do bodajże `96, później były 2,2... Czy jest jakieś fabryczne oznaczenie tej części? Znajdę je w RAVE? (BTW - w RAVE nic nei ma nt. wersji 2,3... czy ja ślepy jestem )
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Wewnetrzny rozni sie rodzajem silnika i modelem czyli np. przedliftingowy, polifitingowy itp.(inne pieski i krzyżaki), a zewnetrzny iloscia zebow, rozumiesz?
Powiedzmy, że rozumiem. Nigdy tego na oczy nie widziałem... Jeszcze 2 kwestie:
1- Wewnętrzny i zewnętrzny są w tym samym miejscu, czy są osobno (jeśli osobno to gdzie są - przy piaście/przy skrzyni?)? Jak rozpoznam który przegub się sypnął - zew. czy wew.? (przy skręconych kołach podczas ruszania jest głośne pstrykanie z prawej strony - to jedyny objaw)
2- Czy przegub kupuję z osłoną, czy mogę zamontować osłonę ze starego, czy może przegub już ma osłonę?
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Mayson, wewnetrzny to ten ktory jest blizej silnika, zewnetrzny to ten przy kole, poznacz ktory jest uszkodzony ruszajac nim. Przeguby dostaje sie z gumami i zaklada sie je razem, mozna stosowac stare gumy jesli sa w bardzo dobrym stanie.
Mayson, wewnetrzny to ten ktory jest blizej silnika, zewnetrzny to ten przy kole, poznacz ktory jest uszkodzony ruszajac nim. Przeguby dostaje sie z gumami i zaklada sie je razem, mozna stosowac stare gumy jesli sa w bardzo dobrym stanie.
Aha, no to wszystko jasne Dzięki wielkie!
[ Dodano: Pon Wrz 01, 2008 13:38 ]
Jeszcze jedno - czy przegub można regenerować, czy to idiotyzm?
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Tak szczerze to nie wiem i nigdy nic takiego nie słyszałem, bo wydaje mi się, że jest to część, która łatwo może mnie unieruchomić i jak dla mnie to już szalona oszczędność...
Bo jeśli nawet by się dało - to co oszczędzę 50 zł na regeneracji, a potem zapłacę 200 zł za lawetę i będę miał spiep... wakacje?
Kocham takie "oszczędności"...
Ale, ale - od czego wujek Google - mayson, po osobie, która ma "trochę" doczynienia z Internetem spodziewałem się, że "zapyta wujka"...
Niby portal truckerów, ale ceny podają do Pugów i Cytrynek.
A tak na zdrowy rozum, to jakoś nie chce mi się wierzyć, że część przenosząca takie obciążenia jak przegub po regeneracji będzie poprawnie przenosić podobne obciążenia co nowa część złożona "maszynowo"...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Tak szczerze powiedziawszy, to "tomateam" już po raz drugi nei odpowiedzieli na zapytanie co do części, dlatego ich już w niczym pod uwagę nie wezmę.
maciej napisał/a:
Po co?
Tak szczerze to nie wiem i nigdy nic takiego nie słyszałem, bo wydaje mi się, że jest to część, która łatwo może mnie unieruchomić i jak dla mnie to już szalona oszczędność...
Bo jeśli nawet by się dało - to co oszczędzę 50 zł na regeneracji, a potem zapłacę 200 zł za lawetę i będę miał spiep... wakacje?
Kocham takie "oszczędności"...
Nie, nie ja jestem daleki od takich kombinacji - zapytałem z ciekawości, bo kiedyś słyszałem, że się nie regeneruje, a "wujek google", gdy sprawdzałem temat ( ), pokazał mi właśnie kilka wersji do osobówek regenerowanych - stąd moje pytanie, czy to można robić czy też to idiotyzm
maciej napisał/a:
A tak na zdrowy rozum, to jakoś nie chce mi się wierzyć, że część przenosząca takie obciążenia jak przegub po regeneracji będzie poprawnie przenosić podobne obciążenia co nowa część złożona "maszynowo"...
Otóż to - co więcej; mój mechanik sprawdził ceny i okazuje się że w intercars oryginał do R600 kosztuje ponad 1000PLN!! I teraz się zastanawiam nad jakością "nowego zamiennika" za 180zł...
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
mój mechanik sprawdził ceny i okazuje się że w intercars oryginał do R600 kosztuje ponad 1000PLN!!
"Oryginał" z Intercars?
A co to znaczy?
Bo tam chyba nie mają na pudełku "Uniparts" albo lepiej "MG Rover"...
I napisz wreszcie o który przegub Ci chodzi - prawy/lewy, wewnętrzny/zewnętrzny...
Mayson napisał/a:
I teraz się zastanawiam nad jakością "nowego zamiennika" za 180zł...
Tuż po zakupie wymieniłem oba przeguby zewnętrzne (poprzednia właścicielka chyba bardzo lubiła ruszać na skręconych kołach) i mój mechanik powiedział, że w Sulejówku jest firma zajmująca się wyłącznie przegubami (tam też mój ojciec kupował osłony przegubów do R800 - gość z pamięci wiedział jaki jest potrzebny ) i może mi kupić albo taki za 100 zł, ale jego zdaniem to na nim to można "na giełdę do Słomczyna zajechać" albo taki za 180 zł (bez żadnych zniżek) i ten "pojeździ" - na razie około 50 kkm i problemów nie ma, choć czasem mało delikatnie obchodzę się z R623 i mam manual, co też wpływa na trwałość elementów napędu.
Mayson napisał/a:
Tak szczerze powiedziawszy, to "tomateam" już po raz drugi nei odpowiedzieli na zapytanie co do części, dlatego ich już w niczym pod uwagę nie wezmę.
No to masz pecha.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 43 razy Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 310 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 16:22
Mayson napisał/a:
mój mechanik sprawdził ceny i okazuje się że w intercars oryginał do R600 kosztuje ponad 1000PLN!! I teraz się zastanawiam nad jakością "nowego zamiennika" za 180zł...
Przegub do twojego 2,3 w intercarsie kosztuje ok700zł w detalu(Spidan). Z tego co wiem to mają tam jeszcze GLO i inne zamienniki NKN czy JC, ale cen nie znam, na allegro są GLO:
http://www.allegro.pl/ite...glo_wlochy.html
i są to dość dobre zamienniki jeśli chodzi o cenę/jakość, dużo osób je sobie chwali.
A to znaczy mój błąd interpretacji. W intercars były 2 zamienniki - jeden za 360zł włoskiej firmy, a drugi za 700 - to pewno ten co arczi83 przytoczył. Oryginał to oryginał, nie wiem jakiej firmy ale kosztował ponad 1000zł. Natomiast gościu znalazł w jakiejś zwykłej hurtowni (jego dostawca pewno) też zamiennik za 180zł.
maciej napisał/a:
I napisz wreszcie o który przegub Ci chodzi - prawy/lewy, wewnętrzny/zewnętrzny...
Na początku wątku stoi, że prawy przód A mechanik stwierdził, że pstrykanie podczas ruszania przy skręconych kołach, to może być na 90% zewnętrzny - on serwisuje Accordy i ja mu ufam.
Aha Dodam jeszcze, że to przegub przedni
maciej napisał/a:
...i może mi kupić albo taki za 100 zł, ale jego zdaniem to na nim to można "na giełdę do Słomczyna zajechać" albo taki za 180 zł (bez żadnych zniżek) i ten "pojeździ"
Znaczy, że za 180zł to dobry wybór
maciej napisał/a:
Mayson napisał/a:
Tak szczerze powiedziawszy, to "tomateam" już po raz drugi nei odpowiedzieli na zapytanie co do części, dlatego ich już w niczym pod uwagę nie wezmę.
No to masz pecha.
To oni na mnie nie zarobią. Kilka sklepów w necie odpisało mi nawet gdy nie mieli części. Kultura obsługi klienta widać nie wszędzie jest w użyciu...
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Na początku wątku stoi, że prawy przód A mechanik stwierdził, że pstrykanie podczas ruszania przy skręconych kołach, to może być na 90% zewnętrzny - on serwisuje Accordy i ja mu ufam.
Wprost nie napisałeś.
Napisałeś, że prawy, ale że zewnętrzny to już nie.
Ale skoro już to ustaliliśmy, to bym nie panikował - ja na stukającym przejechałem jakieś 3000 km bez żadnych problemów, tylko uważałem, żeby go nie dobić ruszając ostro na skręconych kołach.
Mayson napisał/a:
Aha Dodam jeszcze, że to przegub przedni
Wow! Będę w weekend w Puck to podskoczę do Ciebie, bo jeszcze nie widziałem R600 4x4, bo tak mi wychodzi, skoro rozróżniasz przeguby przednie i tylne.
Mayson napisał/a:
To oni na mnie nie zarobią. Kilka sklepów w necie odpisało mi nawet gdy nie mieli części. Kultura obsługi klienta widać nie wszędzie jest w użyciu...
Tak jak napisałem - miałeś pecha, a z kulturą nie ma to nic wspólnego, tylko z przeciążeniem firmy.
Niestety to jest fakt, że Tomateam nie wyrabia się z odpowiadaniem na maile, ale ceny, jakość, elastyczność działania i szybkość dostarczania części, zwłaszcza tych z napisem MG Rover na pudełu, są nie do pobicia.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Niestety to jest fakt, że Tomateam nie wyrabia się z odpowiadaniem na maile, ale ceny, jakość, elastyczność działania i szybkość dostarczania części, zwłaszcza tych z napisem MG Rover na pudełu, są nie do pobicia.
nie mówiąc o fachowej pomocy w doborze części i zdbywaniu niezdowbywalnych
no ale skoro Tomi jest jedyny w polsce (pewnie nawet w europie nie ma drugiego takiego) to nie można się dziwić, że jest trochę zajęty
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
jakieś 3000 km bez żadnych problemów tylko uważałem, żeby go nie dobić ruszając ostro na skręconych kołach.
Ja jak z jajkiem teraz Do jutra chyba wytrzyma - na 18.00 wymiana; całość = 260zł
maciej napisał/a:
Wow! Będę w weekend w Puck to podskoczę do Ciebie, bo jeszcze nie widziałem R600 4x4, bo tak mi wychodzi, skoro rozróżniasz przeguby przednie i tylne.
nie ma sprawy; mały meet w Trójmieście i zademontruję jak kręci bączki na plaży
maciej napisał/a:
Tak jak napisałem - miałeś pecha, a z kulturą nie ma to nic wspólnego, tylko z przeciążeniem firmy. Niestety to jest fakt, że Tomateam nie wyrabia się z odpowiadaniem na maile, ale ceny, jakość, elastyczność działania i szybkość dostarczania części, zwłaszcza tych z napisem MG Rover na pudełu, są nie do pobicia.
Spoko, może i jest tak jak twierdzicie, szkoda że nie mogłem tego jednak sprawdzić
sTERYD napisał/a:
no ale skoro Tomi jest jedyny w polsce
Czy ten Tomi, to ten stary dobry Tomi od R600ti
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Niee...
To ten od 214i, 214 Si, 214 Si, 216i cabrio, 25 1.6, 420 D, 620 ti...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum