Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 4 Skąd: MiędzyrzecPodlaski
Wysłany: Czw Paź 02, 2008 20:46 [R420] Problem z niegasnącą kontrolką oleju
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam. Mam problem z niegasnącą kontrolką niskiego wskaźnika oleju. Pojawia się ona przy przekręceniu kluczyka (pozycja II) [choć wcześniej sie nie pojawiała], i po zapaleniu także świeci. najpierw lekko świecąc, lekko migocząc czasem, potem coraz mocniej.. czasami znowu potrafi lekko przygasnąć..... pojawiła mi sie w nocy w trasie i z racji ze nie mogłem dokładnie określić poziomu oleju na wskaźniku dolałem z 0,5-0,7l [teraz jest ponad max:-( ]. z czym moze być zwiazane takie dziwne świecenie kontrolki? byłem wcześniej na myciu silnika w myjni, ale dopiero po przejechaniu tego samego dnia 150km , zatrzymaniu i ruszeniu ponownym pojawił sie ten problem..
Moze jakieś sugstie? Jestem trochę zielony w temacie..
-pompa oleju?
-czujnik ciśnienia?
- zawory?
- ?
dzieki z góry za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 25, 2011 22:08, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 02, 2008 20:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Czw Paź 02, 2008 20:51
Zacznij od wyczyszczenia styków czujnika ciśnienia oleju i czy gdzieś olej nie cieknie. Może być czujnik, może pompa. Zawory na prawie pewno ni, jakbyś miał takie luzy, żeby ciśnienie oleju na nich tracił, nie uruchomił byś silnika. Może być padnięta uszczelka pod głowicą, ale to też bardzo mało prawdopodobne.
Ostatnio zmieniony przez Konix Czw Paź 02, 2008 20:57, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 4 Skąd: MiędzyrzecPodlaski
Wysłany: Czw Paź 02, 2008 20:59
ok.. tak też myślałem.. a możecie naprowadzić mniej wiecej gdzie znajduje sie owy czujnik poziomu oleju a gdzie pompa.. nie mogę znależć porzadnego instruktarzu..
czujnik jest nad filtrem oleju, taki skierowany w stronę tyłu auta/ściany grodziowej. Wkręcony na ukos od góry. To jest czujnik ciśnienia oleju a nie jego poziomu. Poziom sprawdzasz bagnetem z przodu silnika.
Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 4 Skąd: MiędzyrzecPodlaski
Wysłany: Czw Paź 09, 2008 17:15
problem uznanję za rozpoznany..
przyczyną najprawdopoodobniej było zalanie wodą czujnika ciśnienia oleju..
po przeczyszczeniu sprężonym powietrzem czujnika i "wydmuchaniu" wody po jakimś czasie kontrolka zgasła... (dziwne bo w czasie jazdy po pracy - a u mechanika byłem rano)
Także ostrożnie z myciem silników na myjni...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum