Forum Klubu ROVERki.pl :: [ALL Benz. / R214i 8V 98'] Wolno wlać PB 98?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL Benz. / R214i 8V 98'] Wolno wlać PB 98?
Autor Wiadomość
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 13, 2008 23:22   [ALL Benz. / R214i 8V 98'] Wolno wlać PB 98?

Jak w temacie, mogę wlać 98?? Ciągle tankuję 95 a dziś mi ktoś powiedział, że jak wleję 98 to ponoć inna jazda, wolno mi w ogóle wlać 98?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 13, 2008 23:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 23:27   

oczywiście, że wolno :)
gorzej jakbyś wlał jakąś o niższej liczbie oktanowej ;)
jeśli chodzi o różnicę w jeździe, to raczej na zasadzie placebo, chyba że będzie po prostu wyższej jakości, ale do tego wystarczy wysokiej jakości Pb95 :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 23:27   

jak mam kasę to leje v-power racing i samochód chodzi ciszej i ma jak by więcej mocy
a jak nie mam to leje 95 i tez jest dobrze
przy większej liczbie oktanowej silnik mniej pali.
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 13, 2008 23:37   

kurcze no jak będę tankował następnym razem zaleję go na stacji BP tym ich ULTIMATE :D ciekawe co wyjdzie nono :D
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 03:11   

nic nie wyjdzie bo ULTIMATE to nie jakies super paliwo tylko ''podobno'' czystsze. Zebys odczul roznice musi byc wieksza liczba oktanowa czyli np.98. Na wzrost mocy nie licz jesli jezdziles na dobrym 95.Uklady nowszysch aut sa tak skonstruowane ze same dobieraja dawke paliwa i zaplon do warunkow pracy i zniweluja efekt ktory mial bys w gazniku-wzrost mocy z wiekszej liczby oktanowej.To co czujemy to poprostu lepsze paliwo.Duzo czasu spedzam w Danii i tutaj maja 92 i 95 a tylko na Shell'u jest 97 oktan.Powiem Ci ze na tym ich 92 auto mi ladniej pracuje niz na naszym 95 i nie mowie tu o mocy ale tak jak kolega wczesniej zauwazyl-silnik ciszej pracuje i z moich spostrzezen jest jakby elastyczniejszy (to moze byc to poczucie wiekszej mocy).Na pewno nie zaszkodzi Twojemu R paliwko 98 C8H18-oktan :razz: a bedzie mu sie ''milej'' na nim pracowalo. Suma sumarum nie polecam zadnych v power ani ultimate bo to pic na wode.Jesli juz to 98 z dobrej sprawdzonej stacji lub z wynalazkow tak jak polakpolak29 napisal v power racing bo ma 99 oktan i naprawde ladnie pracuje na tym silniczek tylko nie od razu,trzeba kilka razy zalac (z doswiadczenia)
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 06:17   Re: [ALL Benz. / R214i 8V 98'] Wolno wlać PB 98?

memphisto napisał/a:
Jak w temacie, mogę wlać 98?? Ciągle tankuję 95 a dziś mi ktoś powiedział, że jak wleję 98 to ponoć inna jazda, wolno mi w ogóle wlać 98?


Czym się różni PB 95 od PB 98?

Odpowiadam:

1. Kolorem,
2. Ceną,
3. Nazwą.

Ale na pewno nie parametrami, które pozwalałyby osiągać większą moc na PB98 niż PB95 (kaloryczność, itd..).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 06:38   

oprawca_1978 napisał/a:
Ale na pewno nie parametrami, które pozwalałyby osiągać większą moc na PB98 niż PB95 (kaloryczność, itd..).

Mocy nie uzyska ale silniczek bedzie przyjemniej pracowal.Ta nasza 98 to taka zachodnia 95...wciaz 100 lat za arabami jestesmy.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 14, 2008 06:54   

memphisto napisał/a:
kurcze no jak będę tankował następnym razem zaleję go na stacji BP tym ich ULTIMATE :D ciekawe co wyjdzie nono :D


Temat był już wałkowany wielokrotnie. Silniki serii K nie mają czujnika spalania stukowego, a ponadto w R200/400 zapłon dokonywany za pomocą palca i kopułki. W związku z tym, nie ma możliwości, aby wyorzystać możliwości, które daje paliwo o wyższej liczbie oktanowej (przyspieszyć zapłon). Dlatego wszystko co czujesz, to:
- placebo,
- ładniejszą pracę silnika, gdyż mieszanka nie jest tak wybuchowa i spala się wolniej,
- z pewnością nie jest mocniejszy, przy zatankowaniu takiej samej jakości paliwa (różniącą się jedynie liczbą oktanów) silnik może być niezauważalnie słabszy ale z pewnością nie mocniejszy.

Generalnie, jedyną poprawę w osiągach, możesz poczuć tylko dzięki temu, że jesteś lżejszy (a dokładniej Twój portfel :) ).
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 14, 2008 08:41   

co to znaczy placebo? :P

[ Dodano: Wto Paź 14, 2008 09:45 ]
w ogóle to zatankowałem dziś tego ULTIMATE 98 hehe i nie wiem czy sobie wmawiam czy nie ale wydaje mi sie, ze auto jest elastyczne bardziej :) w każdym razie zobacze jak będzie się miało spalanie : )) ponoć ciut mniej pali zobaczymy :D zalałem dziś go 98 (4,57,-) a 95 było po 4,16 spora różnica :P
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 08:55   

memphisto napisał/a:
co to znaczy placebo?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Placebo
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 08:58   

memphisto napisał/a:
co to znaczy placebo? :P
Wygooglaj sobie :P A tak na poważnie to środek, lek czy nawet czynność, która nie powoduje żadnych zmian na zastosowanej rzeczy, organizmie, w związku z czym nie leczy ani nic nie naprawia (a także nie pogarsza), ale zastosowana powoduje często (u człowieka, który wierzy w działanie naprawcze tego środka/leku) przeświadczenie, że pomaga. Zatem działa na psychikę, co w przypadku chorób może odnieść dobry efekt - organizm radzi sobie z chorobą np. bez pomocy chemii, a tylko siłą psychiki (wiara w uzdrowienie).
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 09:29   

Tomi napisał/a:
memphisto napisał/a:
kurcze no jak będę tankował następnym razem zaleję go na stacji BP tym ich ULTIMATE :D ciekawe co wyjdzie nono :D


Temat był już wałkowany wielokrotnie. Silniki serii K nie mają czujnika spalania stukowego, a ponadto w R200/400 zapłon dokonywany za pomocą palca i kopułki. W związku z tym, nie ma możliwości, aby wyorzystać możliwości, które daje paliwo o wyższej liczbie oktanowej (przyspieszyć zapłon). Dlatego wszystko co czujesz, to:
- placebo,
- ładniejszą pracę silnika, gdyż mieszanka nie jest tak wybuchowa i spala się wolniej,
- z pewnością nie jest mocniejszy, przy zatankowaniu takiej samej jakości paliwa (różniącą się jedynie liczbą oktanów) silnik może być niezauważalnie słabszy ale z pewnością nie mocniejszy.

Generalnie, jedyną poprawę w osiągach, możesz poczuć tylko dzięki temu, że jesteś lżejszy (a dokładniej Twój portfel :) ).


Czujnika stukowego nie mają, ale to, że jest kopułka i palec rozdzielczy jak w starodawnych silnikach, nie oznacza, że komp silników rovera nie realizuje funkcji przyśpieszania czy teź opóźniania zapłonu. Nie jest ono związane z jakością (LO) zalanego paliwa, ale na pewno jest realizowane.
Brak czujnika stukowego nie pozwala tylko pracować silnikowi na granicznej proporcji mieszanki palnej (takiej tuż przed spalaniem stukowym) i silnik pracuje korzystając ze sztywnych map, zawartych w pamięci kompa (optymalnych, z tego, co pamiętam, opracowanych dla paliwa o LO 95), ale przyśpieszanie zapłonu na pewno jest przez komp realizowane, sterowane w opariu o aktualny stan pracy silnikai i jego obiążenia, obrazowany przez czujniki tego silnika (temp cieczy i powietrza, podciśnienia, położenia przepustnicy, składu spalin - sonda, położenia wału, itp..)

Gdyby tego nie było, to rover miałby zapłon stykowy, a i w tych były przecież funkcje przyśpieszania zapłonu (i to dwie, podciśnieniowa i mechaniczna, odśrodkowa - patrz aparat rozdzielczy klasycznych silników fiata, proste i działające mechanizmy).

Z tym, że silniki rovera z kopułką i palcem rozdzielczym zapłonu nie przyśpieszają, za co odpowiada komputer silnika i stosowne czujniki, się nie zgodzę.
To jest standard współczesnych silników, stosowany już w gaźnikowcach pół wieku temu.

A poprawa komfortu pracy silnika wynikać będzie tylko z tego, że paliwo o LO 98 jest bardziej zbliżone do tego, jakim na prawdę powinno być paliwo o LO 95.
A benzyna o której piszą, że ma LO 95 nie ma z tą prawdziwą, prócz koloru, ceny i znawy, wiele wspólnego. Może z tą o LO 92, a może czasami bardziej z tą o Lo 86.
Paliwo w Polsce jest chrzczone w sposób nagminny i na przerażająco-porażającą skalę, już w samych rozlewniach hurotwych. To są pieniądze rzędu milionów dziennie.

To samo LPG.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 09:38   

mi sie w niemczech pomylilo i zalalem lo92 i powiem tak: rozniccy miedzy nią a 95Pl nie bylo roznicy. Nie widze takze roznicy miedzy 95 a verwa 98. Ja od czasu do czasu leje 95verwe i dodaje xeramik dodatek do paliwa i wtedy autko rowniej chodzi. Moze cos tam przetyka a moze nie :P
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 09:53   

Jezeli wlejesz 98 poczujesz inna kulture pracy silnika. Mialem tak ze tankowalem przez dluuugi czas 95 bo hajsu mialem nie za duzo, ale raz jak w baku byly opary zatankowalem 98 verve i powiem szczerze ze kultura zupelnie inna, na wolnych obrotach obroty staly a nie falowaly, silnik nie skakal po odpuszczeniu gazu i jeszcze pa re innych. Jezdzac na 95 wlej 100 shella to wtedy zobaczysz roznice :]

I niechteraz mi nikt nie pisze ze nie zobaczy, bo naukowo to zmierzylismy z kumplem g-techem RR :]
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 14:41   

U siebie zauważyłem że na 98 mi łatwiej zapala, odkryłem to gdy do zwykłej 95 wlałem butelkę denaturatu, zacząłem googlować i okazuje się że denaturat oprócz wchłaniania wody zwiększa również liczbę oktanową. Więc od tamtej pory używam E98 do porannego startowania silnika, bo normalnie to jeżdzę na LPG. Ponadto mam przyspieszony zapłon z fabrycznych 15 stopni na 21, akurat w modelu 827 jest możliwa regulacja zwykłą śrubką.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 15:50   

blue827 napisał/a:
U siebie zauważyłem że na 98 mi łatwiej zapala, odkryłem to gdy do zwykłej 95 wlałem butelkę denaturatu, zacząłem googlować i okazuje się że denaturat oprócz wchłaniania wody zwiększa również liczbę oktanową. Więc od tamtej pory używam E98 do porannego startowania silnika, bo normalnie to jeżdzę na LPG. Ponadto mam przyspieszony zapłon z fabrycznych 15 stopni na 21, akurat w modelu 827 jest możliwa regulacja zwykłą śrubką.


Staaary numer z dynksem. Jak nie chciał w zimie benzyniak palić (a było pewne, że pompa paliwa daje, dysze nie zapchane, itd..) to się odkręcało pokrywkę filtra powietrza, ćwiartka dynksu, po palcu lana i silnik musiał zapalić. Łącznie ze strzelaniem w gaźnik płomykiem.
Dynks to piękne paliwo, byle nie oszukany był.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214i 99r. benz.] Czy jest chłodniczka oleju?
Evil3k Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Mar 17, 2009 17:41
oprawca_1978
Brak nowych postów [Rover 214i 96'] Jaki wlać olej ???
pakooo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Wrz 20, 2007 18:09
Lechos
Brak nowych postów [R200] jaki olej wlać i tylnia półka
drlubicz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Wrz 23, 2008 11:23
zouza
Brak nowych postów [r 220 sdi] wolno opadajace obroty
przemekz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Mar 11, 2013 15:03
przemekz
Brak nowych postów [R214 1.4 98r]Problem z "Jaki olej wlać do skrzyni bieg
damiano1996 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Maj 14, 2010 11:21
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink