Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon Gru 22, 2008 15:48 [R220 SD]"Stuka" przy obr. <1100 na biegu 3-5?
wiam,
Od pewnego czasu zauwazylem ze podczas jazdy na biegu 3,4 i 5 kiedy "popuszcze" go bez gazu na ok 1000-1100obr/min pojawiaja sie dziwne stuki - podobno to kwestia przekladni skrzyni biegow i ze "tak ma byc" - czy u Was jest podobnie?
PS. inny temat - jak sprawdzic czy Turbina dobrze pracuje i czy sie juz czasem nie "konczy"...?
pozdrawiam i...owocnych swiat wszystkim: )
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 22, 2008 15:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon Gru 22, 2008 16:10
krzysztof_ns napisał/a:
Od pewnego czasu zauwazylem ze podczas jazdy na biegu 3,4 i 5 kiedy "popuszcze" go bez gazu na ok 1000-1100obr/min pojawiaja sie dziwne stuki - podobno to kwestia przekladni skrzyni biegow i ze "tak ma byc" - czy u Was jest podobnie?
sprawdź czy masz olej w skrzyni biegów ... opis na forum
krzysztof_ns napisał/a:
PS. inny temat - jak sprawdzic czy Turbina dobrze pracuje i czy sie juz czasem nie "konczy"...?
jeśli nie bierze oleju to nie masz się co martwić
możesz także sprawdzić czy wąż za turbiną "puchnie"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon Gru 22, 2008 16:54
podobno te stuki to normalne zuzycie przy 10letnich samochodach - czy u Was podobnie slychac jakies "stukotanie" w takich sytuacjach?
szczerze mowiac nie interesowalem sie tematem oleju przekladniowego - choc "moj" mechanik nic nie mowil o tym ze jest potrzeba - ale wymienic mozna, szczegolnie jesli nie mam pojecia czy i kiedy byl wymieniany a moj R nieuchronnie zbliza sie do 200tys...poszukalem na sieci i mam pytanie -
MTF 94 to klasa 75/W80? i takiego odpowiednika ewent. szukac...
znalazlem w dosc dobrej cenie Valvoline 75/W90 - czy takze moglby byc czy moze lepiej dolozyc te 20zl i kupic MTF?
PS. w ktorym miejscu i jak sprawdzic czy jest olej i na jakim poziomie?
PS2. czy jesli okaze sie ze go nie ma lub nie ma go tyle ile byc powinno moge dolac TYMCZASOWO (nie sadze aby przesylka doszla jeszcze w tym roku) silnikowego Magnatec 10/W40 - zmiesza sie z tym co tam ewent. juz jest...?
jesli już to dołożyć i kupic MTF z innymi nie kombinuj na dolewkę możesz wlać silnikowy 10W-40. Co do stuków to nie kojarzę takowych u siebie ale może mam i nie wiem o nich o sprawdzaniu poziomu oleju było razem z fotkami i rysunkami - poszukaj.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon Gru 22, 2008 19:11
ok, zatem kupie oryginal - znalazlem w cenie 38zl/l - to dobre pieniadze i brac czy mozna gdzies do dostac nizej?
wlasnie wrocilem z jazdy testowej - na 1 i 2 biegu bez gazu ladnie jedzie przy 800obr bez stukow, stuki dziwne pojawiaja sie od 3-5 biegu ponizej 1000obr - autko jedzie, ale slychac dziwne stukotanie...ktos ma jakis pomysl?
Brt - jesli mozesz sprawdz u siebie i daj znac (chyba ze ktos jeszcze posiada np. SD i moglby rzucic uchem podczas jazdy - bede wdzieczny), dzieki
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon Gru 22, 2008 21:32
krzysztof_ns napisał/a:
stuki dziwne pojawiaja sie od 3-5 biegu ponizej 1000obr - autko jedzie, ale slychac dziwne stukotanie
dziś dojeżdżałem do świateł na 4 biegu przy ok 1kobr nic nie stukało zresztą poniżej 1kobr ciężko jest jechać na wyższych biegach...
może któraś poduszka domaga się wymiany.....
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon Gru 22, 2008 21:50
hmm...najdobitniej to slychac wtedy kiedy pusci sie autko bez gazu na 4 lub 5 biegu, kiedy schodzi ponizej 1000obr toczy sie powoli i u mnie slychac dziwne stuki i jakby klekotanie...
mam nadzieje ze to nie silnik....ktos moze wie co byc moze lub ma/mial podobnie?
Na tak wysokim biegu przy tak niskich obrotach wg mnie silnik poprostu nie daje rady i szarpie nim, a to że wtedy coś stuka to chyba normalne przy szarpaniu. Mam to samo. Na biegach 1-3 silnik ma wystarczająco siły żeby uciagnąć auto ale potem jest o wiele gorzej.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon Gru 22, 2008 22:02
ciagnac ciagnie - tzn. nie szarpie nim, ale dziwnie burczy i stuka jakby jakies luzy na tlokach czy zaworach sie tlukly...chodzi o to czy to normalne czy moze cos sie juz "konczy" i moze trza interweniowac...znajac mojego R - to pewnie kolejny kosztowny ZONK:)
ja nie schodze, nawet tocząc sie do takich obrotów, ale jutro spróbuję czasami na 3 startuje od ~1100 w górę nic niepokojącego wtedy jednak nie zauważam
Brt no zgadza się nawet i na 5 z 1100 da się bez żadnych dodatkowych dźwięków wyciągnąć silnik ale żeby samoczynnie sie toczył nie ma siły. Puść swojego roverka jutro bez naciskania na pedał gazu na każdym biegu i podziel sie spostrzeżeniami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum