Wysłany: Nie Sty 25, 2009 16:15 [MG i R wszystkie] rozmiar kół a ABS
jaka jest maksymalna dopuszczalna róźnica w obwodzie kół na obu osiach dla poprawnego działania układu ABS?
jaka jest maksymalna dopuszczalna różnica w obwodzie koła od nominalnego aby poprawnie działał układ ABS?
przy jakiej różnicy w obwodzie kół przednich i tylnych wyskoczy błąd ABS?
_________________ -------------
וροVVЄя
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 25, 2009 16:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Nie Sty 25, 2009 16:32 Re: [MG i R wszystkie] rozmiar kół a ABS
spider666 napisał/a:
jaka jest maksymalna dopuszczalna róźnica w obwodzie kół na obu osiach dla poprawnego działania układu ABS?
jaka jest maksymalna dopuszczalna różnica w obwodzie koła od nominalnego aby poprawnie działał układ ABS?
przy jakiej różnicy w obwodzie kół przednich i tylnych wyskoczy błąd ABS?
a chesz z tego traktor zrobic ??
podejrzewam ze jak dasz z przodu powiedzmy 195/50r15 a z tylu 195/65r15 to powimmo byc jeszce ok ale strasznie dziwnie to bedzie wygladalo
no ale z tylu mozesz np sobie szersze dac np. 225 a przod 205 i ten sam profil lub przod i tyl ten sam a roznica w profilu 5, kombinacji jest wiele. Dlatego nie wiem jaka moze byc roznica w procentach obwodu. Prosze o sensowne odpowiedzi a nie spam.
[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 19:23 ]
podejrzenia zostawmy dla CBŚ lub sherlocka holmesa, ja chcialbym znac fakt!
Z tego co wiem ABS aby poprawnie działać musi ignorować różnice prędkości obrotowej kół w chwili jazdy po łuku. A te są na tyle duże, że myślę że nie należy się przejmować przy zmianie na koła o innym obwodzie (oczywiście w kilkuprocentowej granicy rozsądku).
Tak sobie liczyłem jaką drogę pokonują koła gdy samochód jedzie po okręgu i wychodzi mi że ta różnica obwodów sięgałaby 28%. Ale to tylko teoria.
[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 19:23 ]
podejrzenia zostawmy dla CBŚ lub sherlocka holmesa, ja chcialbym znac fakt!
Jeżeli szukasz rady to ograniczył bym przygłupie teksty tego typu .A jak masz mózg to poszukał byś przelicznika na stronach firm sprzedających opony
To wlasnie zrobilem na poczatku, bo chcialem innych uzyc rozmiarow niz standardowe.
Szukam dopuszczalnej roznicy w obwodzie. interesuja mnie rowniez mniejsze obwody
ze wzgledu na przyspieszenie itp sprawy, a takze wykorzystanie kol, ktore juz posiadam od innych aut. Jakbym chcial 100% zamiennik to bym nie pytal o takie rzeczy na forum.
Jesli masz troche rozumu to jak nie rozumiesz pytania to sie nie odzywaj.
_________________ -------------
וροVVЄя
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Pon Sty 26, 2009 20:43
wybacz ale teksty z cyklu jak nie rozumiesz to sie nie odzywaj to chyba nie teges
ale tego ci nie bede mowil bo chyba sam dobrze wiesz
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 27, 2009 16:22
Producenci opon dopuszczają różnicę w obwodzie toczenia koła od -3% do 2+%.Ten zakres nie wpływa na układ hamulcowy , kierowniczy i charakterystykę zawieszenia.
Podaję w oparciu o info Pirelli.
Założyłem koła o -3,5% mniejsze w obwodzie na przednią oś i jest wszystko dobrze.
Także tolerancja chyba jest dość spora, być może wogóle to nie ma wpływu, bo to jeszcze nie najnowszej generacji ABS tylko 5tej bodajże z EBD.
[ Dodano: Czw Sie 13, 2009 15:10 ]
przy 7% różnicy powyżej 120km/h(jak pamietam) już wskakiwał błąd ABS
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum