Wysłany: Czw Paź 30, 2008 02:42 [R25 2.0 iDT 00'] problem z odpalaniem przy niższej temp.
Witam.
Od kiedy skończyły się ciepłe dni (a zwłaszcza noce) Roverek zaczął mi marudzić podczas porannego zapalania. Muszę go kręcić około 7-8 sekund zanim ujmie. Zakopci wtedy jasnym dymem i chodzi równomiernie jakby nigdy nic.
Co do tej pory sprawdziłem?
-wymieniłem wszystkie 4 świece żarowe - łącznie z tą za pompą wtryskową.
-sprawdziłem zawór zwrotny w gruszce jest szczelny - trzyma jak złe sołtysa. Poza tym próbowałem podpompować paliwo przed porannym rozruchem i lecz nie skróciło to kręcenia rozrusznikiem nawet o sekundę.
-dziś byłem w serwisie Bosha - podpięli mi się pod komputer i bezpośrednio pod pompę wtryskową i facet stwierdził że wszystko jest OK. Nie ma żadnych błędów, kąt wtrysku jest prawidłowy, pompa wtryskowa pracuje bez zarzutu.
Będę wdzięczny za jakieś sugestie bo mnie powoli pomysły się już kończą..
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 30, 2008 02:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
w serwisie Bosha facet podpinał się jakimś ustrojstwem pod przekaźnik i powiedział że świece grzeją dobrze... a co do rozrządu powiedział żeby nie ruszać "bo nawet minimalna zmiana położenia może wyświetlić błąd". Sam już nie wiem do kogo mam się zwrócić jeżeli w serwisie Bosha nie są w stanie mi pomóc/olali mnie...
[ Dodano: Czw Paź 30, 2008 16:56 ] lineumaciel możesz powiedzieć gdzie zrobiłeś swój rozrząd? może też bym się do nich zwrócił...
w serwisie Bosha facet podpinał się jakimś ustrojstwem pod przekaźnik i powiedział że świece grzeją dobrze... a co do rozrządu powiedział żeby nie ruszać "bo nawet minimalna zmiana położenia może wyświetlić błąd". Sam już nie wiem do kogo mam się zwrócić jeżeli w serwisie Bosha nie są w stanie mi pomóc/olali mnie...
[ Dodano: Czw Paź 30, 2008 16:56 ] lineumaciel możesz powiedzieć gdzie zrobiłeś swój rozrząd? może też bym się do nich zwrócił...
Ja nie wiedząc co się dzieje pojechałem do Warszawy do byłego serwisu. ECC Babice.
krótka i na temat, masz przestawiony rozrząd. Jeśli masz sprawne świece i pompę pozostaje jak wspominałem rozrząd.
Przerabiałem to w tamtym roku.
NNOO
POPZDRAWIAM
Nie dodałem że kolega mariusz418 rozwiązał problem w 30minut
[ Dodano: Czw Lis 06, 2008 08:26 ]
paweuo napisał/a:
Witam.
Od kiedy skończyły się ciepłe dni (a zwłaszcza noce) Roverek zaczął mi marudzić podczas porannego zapalania. Muszę go kręcić około 7-8 sekund zanim ujmie. Zakopci wtedy jasnym dymem i chodzi równomiernie jakby nigdy nic.
Mam takie głupie pytanie bo widzę ze wiele ludzi to pisze ze im nie chce auto od razu zapalić rano.
Moim zdaniem przecież to normalne przy Dieslu ze ciężko chce zapalić nad ranem jak były temp. poniżej 10°C I trzeba go dłużej kręcić z dodaniem gazu. I mogł by mi ktoś wytłumaczyć co ma z tym rozrząd wspólnego?
Jak auto zapali i potem dziala normalnie to nie rozumiem czemu by miało być cos nie tak z rozrządem.
czy wasze Diesle pala przy np 2° lub 3°C tak od razu jak np w lecie
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
czy wasze Diesle pala przy np 2° lub 3°C tak od razu jak np w lecie
no mi właśnie nie pali tak dobrze z resztą poruszałem ten problem w innym poście, ale generanie do niczego nie doszedłem bo zanim zrobić coś zdążyłem to widzę że paweuo, mnie wyprzedził a mam takie same objawy z tym że silnik przez parę pierwszych sekund nierówno pracuje u mnie, ale tez nie wydaje mi się żeby to był problem świec a paliwo tankuje na shell "V-power diesel" wody w filtrze też nie mam.
Dzwine tylko ze nikt nie chce odpisac na to czy komus pali auto na styk teraz przy niskich temp.
To w takim razie by znaczyło ze u mnie świece nie grzeją jak ja muszę dodawać gazu przy zapalaniu. Jeszcze co dla mnie jest dziwne lub moze normalne (na to tez jeszcze nikt mi nigdy nie odpowiedział chodz sie juz raz pytałem ) czy jak włączę zapłon i się pojawia swiatlo ze grzeją sie swiece i potem np wyłączę zapłon i chce żeby jeszcze raz się włączyły to mi juz światełko gaśnie do razu a nie świeci sie przez 3-5sek. Wiec jak by to zrobic zeby sie jeszcze raz grzało (chyba ze sie juz nie włącza bo grzeje dalej samo lub temp. jest za osiągnięta.)
[ Dodano: Sob Lis 22, 2008 22:06 ]
Aha, ale ty czy tak sobie sprawdzę dla pewności jak w FAQ pisze opor świec ile Ohm mam i czy prąd dochodzi.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Mi też nie pali na dotyk jak przy temp. dodatnich. Muszę go pokręcić ok 2-4 sec i wtedy odpala i kręci jak należy, ssanie, a później schodzi do odpowiednich obrotów po nagrzaniu się
Mi też nie pali na dotyk jak przy temp. dodatnich. Muszę go pokręcić ok 2-4 sec i wtedy odpala i kręci jak należy, ssanie, a później schodzi do odpowiednich obrotów po nagrzaniu się
W serie K to troche innaczej wyglada i nie masz swiec zarowych kolego Prosze niech pisza tylko ludzie z Seria L bo powstanie niezly kogiel mogiel w temacie. Ale dziekuje za info
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
hmm.. tamtej zimy jak miałem -20°C i auto stało cala noc na zewnątrz to nad ranem sobie cala baterie wyczerpałem i nie zapalił. Wiec sie do tego przyzwyczaiłem ze tak ma już, dopiero jak słonce wyszło w południe i temp na -10spadla to mi na kablach udało się zapalić. W wojsku na ciężarowych tez nie było łatwo je zapalić i trzeba było długo kręcić i grzać świece.
Sprawdzę te świece u siebie bo mi to nie pasuje jak ma na styk palić. W sumie mi to nie przeszkadza , ale jak można lepiej to czemu nie
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remi55, sprawdz przekaznik swiec i swiece, a rozrzad ma to do tego ze jesli jest przestawiony o jeden zabek to jest juz inny zaplon, auto na sluch moze chodzic dobrze ale po kilku lub kilkunastu tysiaca albo peknie pasek albo pogna sie popychacze i bog wie co...
Swiece nagrzewaja sie po przekreceniu na zaplon, drugi raz jak chcesz je nagrzac odrazu to kontrolka szybko gasnie bo przekaznik je rozlacza, dlatego iz swiece sa nagrzane, dopiero za jakies 10-15 sekund po pierwszym nagrzaniu mozesz drugi raz je nagrzac!
Jaki kolego masz akumulator? Jaki prad i jaki rozruch? Jak 50 czy 60 to nie dziwne ze musisz go krecic i dodawac gazu zeby zalapal. Diesel musi miec duzy rozruch!
Pazdzioch, Diesel na sluch zawsze inaczej pracuje jezeli jest zimny, jezeli skacza obroty to radzilbym zajrzec w uklad paliwowy i sprawdzic jego szczelnosc, nastepnie przeczyscic czujnik temp. paliwa w pompie, ustawienie pompy, ustawienie rozrzadu...
hmmm NEOSSS, no i tu właśnie tkwi problem że te obroty są równe tylko parę razy że tak powiem czka mu się czyli jak by nie odpalił jeden z cylindrów ale to znika po 10 sek.
no i u mnie jest tak samo po kilkunastu sek. silnik pracuje juz rowno tyle ze zastanawiam sie teraz czy mam sprawny przekaznik bo czy pierwszy czy drogi raz grzeje swiece to kontrolka od nich gasnie po takim samym czasie i pytanko jaki jest koszt wymiany przekaznika,czy mozna go samemu sprawdzic?
@ NEOSSS
hmm.. No umie rozrząd już ma prawie 54.000km przejechane przy 180.000km na liczniku będę znow wymieniał sobie bo padnie granica 60.000km. Tylko nie wiem czy warto do końca bo moje auto robi 80% długie trasy czyli 600km na raz. No ale chyba lepiej wymienić.
A co do świec to u mnie pyka jak sie przekręca oraz jak gaśnie lampka. Phuu jaka to Bateria jest to już nie pamiętam, miałem gdzieś rachunek i tyle razy ja wyciągałem ale nigdy nie popatrzyłem. Ale jest to chyba 60 Ah Nie rozumiem o co chodzi z tym "Jaki prad i jaki rozruch?" No jak jest wyłączone Auto to jest 12.5V na baterii sobie jeżeli o to chodzi.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum