Wysłany: Nie Sty 04, 2009 19:47 [Freelander] Stuk podczs zmiany biegu
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
witam wszystkich użytkowników, jestem nowy także wypada sie przywitac
a problem mam taki moj roverek to freelander 1,8 i mam pytanie co to za usterka że podczas zmiany biegu i dość szybkiego puszczenia sprzęgła na suchym asfalcie lub prawie za każdym razem na śniegu słyszę głuche udeżenie w tylniej części samochodu .
nie wiem czy to wał napęowy czy coś w tylnym moście .
jest to takie głuche udeżenie (jak gumowym młotkiem o metal)
proszę o pomoc i podpowiedź
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 22:49, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 04, 2009 19:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Walą pewnie poduszki mostu. Są trzy, warto wyminić wszystkie i sprawdzić przy okazji podpory wału. Czasami wystarczy wymina łożysk w podporach ale jeśli jest guma wybita to wymienia się całości.
Pomógł: 31 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 381 Skąd: ANGLIA
Wysłany: Pon Sty 05, 2009 12:07
Dokładnie tak jak Free napisał poduszki na dyferencjale miałem to samo na początku działo tak się przełączając z jedynki na dwójkę potem coraz częściej przy ruszaniu jak i na wyższych biegach.A tutaj tak namacalnie Żebyś wiedział jak to wygląda,ja właśnie to cudo wymieniałem to najczęstsza przyczyna stuków na "tyłach".
Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3 Skąd: Wyspy Brytyjskie
Wysłany: Pią Mar 06, 2009 17:22
Witam wszystkich fanów roverków i freelanderów. Posiadam Frelka z roku 00 motorek 1.8 wersja 3d i mam kłopot z dziwnym hałasem dochodzącym z tylnej części podwozia. Nie wiem co mam w tej chwili sprawdzić, poniewarz dżwięk tan pokazuje sie tylko przy rozpoczeciu cofania i następnie bieg pierwszy i to samo głośne stukanie. Brzmi on tak jak by cos przeskakiwało było nie dokręcone lub ociarało z duża siła o inny element. Z tego postu dowiedziałem sie że trzeba sprawdzic poduchy na tylnym dyferencjale wiec po ogólnym sprawdzeniu sa całe i nie wykazuja żadnych dziwnych luzów. Moje pytanie .Czy jest coś jeszcze co mógł bym sprawdzic lub ewentualnie wymienic ?:) dziękuję serdecznie za ewentualne podpowiedziPozdrawiam
Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3 Skąd: Wyspy Brytyjskie
Wysłany: Pią Mar 06, 2009 19:14
Dzięki za szybka reakcję . Hmm krzyzak na wale tylnim no jest to jakas ewentualnośc tylko pytanie brzmi czemu tylko na I i wstecznym biegu i to podczas ruszenia samochodu czy dało by sie zdjąć tylnia cześć wału i tak pojeździć ?bo jeżeli tak to w sumie można pare rzeczy już wykluczyc. Hmm no nic powalcze z tym jutro rano, a jeżeli jeszcze ktoś z kolegów ma jakis pomysł to prosze pisać. Serdeczne dzięki pozdrawiam.
[ Dodano: Pią Mar 06, 2009 19:37 ]
Aha bym zapomniał. Czy jest mozliwość że w rocznikach 2000 były kłopoty z tylnym dyferencjałem ? Jakieś wady ukryte ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum