Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR idt 03r] jak dodaje gazu auto zimnym wieje
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR idt 03r] jak dodaje gazu auto zimnym wieje
Autor Wiadomość
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 19:38   [MG ZR idt 03r] jak dodaje gazu auto zimnym wieje
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam mam taki problem ze jak jeżdżę normalnie i auto sie rozgrzeje jest ok leci ciepłe powietrze z nawiewów ale jak wyprzedzam jakieś auto z gazem w podłodze to odraqzu z nawiewów leci zimne powietrze chwile jade sobie równo i znowu wieje ciepłe.... o co chodzi ?? i jeszcze jedno pytanie który wąż od nagrzewnicy jest wpływem a który odpływem ?? czy tez co jest na nim zaworek od ciepło zimno to zasilanie a ten drugi powrót tak ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 06, 2012 19:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 20:53   

Możliwe, że przywiesił sie termostat. Wysokie obroty wymuszają szybszy obieg i może być tak ze do nagrzewnicy wpływa zimny płyn.

A schemat masz poniżej.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 21:23   

ok tylko tak dla testu za każdym razem jak wciskam gaz w podłoge to sie dzieje a wskazówka idzie do połowu skali i trzyma od temp płynu.... jest dokładnie tak ze jade sobie spokojnie jak zawsze temp płynu na połowie skali ciepło wieje i nagle gaz w podłoge wyprzedzam i odrazu wieje zimne powietrze... jade sobie dalej spokojnie i za jakiś 1 km spowrotem ciepłe i za jakiś czas znowu wyprzedzam i tez odrazu zimne powietrze.... nie wiem czy dobrze rozumiem schemat i poprawcie mnie jeśli sie myle ale czy wąż z zaworkiem przy nagrzewnicy o nr 16 to zasilanie (wpływ cieczy) do nagrzewnicy tak ?
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 21:31   

Firq napisał/a:
czy wąż z zaworkiem przy nagrzewnicy o nr 16 to zasilanie (wpływ cieczy) do nagrzewnicy tak ?


Wąż z zaworkiem idzie do dolnej rurki nagrzewnicy więc obstawiałbym, że to jest wyjście.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 21:39   

wiec tu moze tkwić problem bo założyłem sobie w aucie pompke obiegową dodatkowa i zamontowałem ja właśnie na wężyku z zaworkiem bo ktoś mi doradził ze to jest zasilanie wlot do nagrzewnicy.... niech ktoś jeszcze potwierdzi ze to jest wyjście z nagrzewnicy to problem sie rozwiąże....
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 21:45   

Firq napisał/a:
wiec tu moze tkwić problem bo założyłem sobie w aucie pompke obiegową dodatkowa i zamontowałem ja właśnie na wężyku z zaworkiem bo ktoś mi doradził ze to jest zasilanie wlot do nagrzewnicy.... niech ktoś jeszcze potwierdzi ze to jest wyjście z nagrzewnicy to problem sie rozwiąże....


Pomyśl :) Gdyby dolna rurka była wejściem to znaczy ze obieg w nagrzewnicy musiałby przeciwdziałać grawitacji ;D Trochę bez sensu ;D

Zresztą tak jest w K serii zasilanie od termostatu a wyjście do trójnika z czujnikami temperatury.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 21:50   

rozumiem i moze to tylko moje urojenia które jutro potwierdzę ( czyt. sprawdzę ) ale wydawało mi sie ze wąż z zaworkiem do nagrzewnicy wchodzi jako górny... ale skoro mówisz ze wchodzi jako dolny to musze to jutro sprawdzić i jesli jest tak jak mówisz zmienić to :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 06, 2012 22:06   

Firq, Tutaj grawitacja nie ma nic do rzeczy bo i tak pompa wody jest po to :wink: ALe juz na pamięć nie pamietam gdzie jaki waz idzie zrób fote to sie oceni.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 22:11   

niz nie zobaczysz bo pompke przykrywa całkowicie podgrzewacz cieczy który tez mam zamontowany a pompkę założyłem na wąż ten z zaworkiem i teraz pytanie czy to zasilanie czy powrót jak mówi Tomi_114, ?? ?? bo jak powrót sprawa rozwiązana jak zasilanie to trzeba szukać dalej przyczyn

[ Dodano: Pon Lut 06, 2012 22:11 ]
wg schematu na nr 16 mam pompkę z kierunkiem przypływu cieczy na nagrzewnice
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 22:30   

Specjalnie byłem sprawdzić w trzech R25 i w jednym R200. We wszystkich wąż z zaworkiem jest na wyjściu. Niestety wszystkie to Kseria.

Ale sprawdziłem też w instrukcji serwisowej - dolna rurka jest podawana jako "outlet pipe" czyli rura wyjściowa.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 22:34   

hehe czyli zamontowałem pompkę na powrocie a ona dusi płyn do środka i pewnie przez to takie odcięcia ciepłego powietrza przy wysokich obrotach tak ?? i Tomi_114, jesteś pewien na 101% ze z zaworkiem to powrót tak ?? bo jutro po pracy odrazu biore sie za przeróbkę:D ps. plus poszedł
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 22:52   

Firq napisał/a:
hehe czyli zamontowałem pompkę na powrocie a ona dusi płyn do środka i pewnie przez to takie odcięcia ciepłego powietrza przy wysokich obrotach tak ?? i Tomi_114, jesteś pewien na 101% ze z zaworkiem to powrót tak ?? bo jutro po pracy odrazu biore sie za przeróbkę:D ps. plus poszedł


Mam serwisówkę Haynes'a do R25 / ZR i tak jak pisałem rura dolna opisana "outlet pipe".
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 22:53   

od diesla patrzyłeś tak czy bena i diesel maja tak samo ?
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 22:57   

Firq napisał/a:
od diesla patrzyłeś tak czy bena i diesel maja tak samo ?


Tu jest dział Coolin/Heating do wszystkich modeli więc wątpię aby było inaczej.

Te autka co mam obecnie to R25 1.6 / R 200 1.4 / R25 1.4 / R25 1. 4 i w każdym rura z zaworkiem łączy się z dolną rurką.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 20:43   

no ok to jutro przerabiam na odwrót..... mam nadzieje ze pomoże :)

[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 22:33 ]
Tomi_114, ale mnie w błąd wprowadziłeś.... po pracy wjechałem autem na warsztat i chciałem zrobić tak jak kazałeś czyli ze górne wyjście z nagrzewnicy to zasilanie a dolny z zaworkiem od ogrzewania powrót i walczyłem z 2 godziny zeby zamontować pompkę na drugim wężu chociaż jak patrzyłem na we węże to na chłopski rozum mówie sobie ze to jest nie możliwe ze górne wyjście z nagrzewnicy to zasilanie bo bo ten wąż wchodził w trójnik i jedna strona szła do silnika a druga do spustu zbiorniczka wyrównawczego z jak wiadomo silnik zaciąga ze zbiorniczka płyn a nie tłoczy płyn w zbiorniczek ale mówie sobie może ja czegoś nie rozumiem i założyłem jak kazałeś czyli odwrotnie i wracam do domu (odcinek 30km) po 10km maszyna złapała połowe skali ciepło dmucha ale jak by słabiej ale generalnie jest ciepło przejechałem jeszcze z 10km i wtedy lewa strona but wyprzedzam kilka aut obroty pod 4tys na Vbiegu i nagle zimnooooooooo i co lepsze przez 10km do domu tak było w domu maska w góre i patrze płyn jest pompka chodzi ale wąż do zaworka (nie od strony nagrzewnicy) jest gorący a za pompką zimny.... wiec wcześniej było dobrze podłączone a pompke jutro zdemontuje i zobacze czy wszystko wróci do normy
Ale tak czy inaczej dzięki za szczere chęci :D

[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 22:34 ]
jak uda mi sie dodać w fotosiku schemat węży jaki ja mam to wrzuce na forum bo coś sie nie chce wgrać

[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 20:43 ]
i lipa pompka zdemontowana i dalej to samo wyprzedzam i zaraz leci zimne powietrze.... co to może być temp auto trzyma jak sie rozgrzeje w połowie skali cały czas....
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 08, 2012 20:57   

up :)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 21:37   

Firq napisał/a:
Tomi_114, ale mnie w błąd wprowadziłeś.... .


Wezmę jutro i probię fotki dla potwierdzenia bo mam obecnie 4 sztuki 25 do rozbiórki i w każdym jest tak samo.

Schemat tak samo podaje.

Serwisówka Haynes dolną rurę podaje jako outlet więc nie ma opcji aby było inaczej.

A możesz mi powiedzieć jaka pomka?? Bo cały czas nie kumam co za pompke Ty tam wsadziłeś ;D
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 22:00   

pompka obiegowa dodatkowa z renault espace ale juz jej nie ma i dalej to samo.... ale nie jest możliwe zeby górny wąż idacy do nagrzewnicy to był zasilanie bo on wcześniej sie łączy na trójniku i idzie do spustu zbiorniczka wyrównawczego a druga strona gdzieś pod filtrem rurkami na silnik a jak wiadomo z dolnego węża zbiorniczka wyrównawczego silnik pobiera płyn i górnym go przelewa a jeśli było by tak jak mówisz ze ten wąż co idzie do nagrzewnicy jako górny i łączy sie trójnikiem ze spustem ze zbiorniczka to nie ma tu logiki żadnej. wiec górny wąż wchodzący do nagrzewnicy łączący sie trójnikiem ze spustem zbiorniczka musi być spustem nagrzewnicy..... nie ma innej opcji.... pozatym osoby które oglądały te węże u mnie twierdza tak samo jak ja bo nie ma innej opcji bo gdyby było tak jak Ty mówisz to ciepły płyn nagrzewnica musiała y pobierać ze zbiorniczka wyrównawczego..... teraz wróciłem do oryginału i macie jeszcze jakieś pomysły dlaczego tak sie dzieje ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 22:31   

A dlaczego nie ma logiki w pobieraniu płynu ze zbiorniczka? Widziałeś w którymkolwiek modelu aby płyn był pompowany spustem do zbiorniczka? Obieg polega na tym, ze płyn brany jest właśnie ze zbiornika.

Tak jak pisałem na samym początku sprawdziłbym jeszcze termostat. Może nie trzyma i przy wyższych obrotach i większym przebiegu otwiera duzy obieg.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Lut 09, 2012 21:11   

Kod:
A dlaczego nie ma logiki w pobieraniu płynu ze zbiorniczka? Widziałeś w którymkolwiek modelu aby płyn był pompowany spustem
do zbiorniczka? Obieg polega na tym, ze płyn brany jest właśnie ze zbiornika.
odwrotnie zrozumiałeś to co napisałem spustem zbiorniczka wyrównawczego silnik pobiera płyn tak ?? i zaraz ten spust zzbiorniczka łączy sie trójnikiem z górnym wę
żem od nagrzewnicy wiec wychodzi ze jest to wąż powrotny a ten z zaworkiem zasilanie. nie ma innej opcji.

[ Dodano: Czw Lut 09, 2012 21:11 ]
macie jeszcze jakieś pomysły ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ZR 105] Nie dodaje gazu na zimnym.
Pers123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Lip 01, 2014 18:16
Pers123
Brak nowych postów [R25] Nie dodaje gazu
mmzz23 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Sty 26, 2013 20:54
mmzz23
Brak nowych postów [R25 1.4] Sam dodaje gazu
SaNti Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Cze 21, 2014 15:02
SaNti
Brak nowych postów [R214] Samochód sam dodaje gazu / falujące obroty
Saaphyri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Paź 19, 2016 08:55
amur572708
Brak nowych postów [220SDi] Skrzypienie, przód lewa strona gdy nie dodaje gazu.
Exilled Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Maj 10, 2015 16:11
Exilled



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink