Wysłany: Pon Lut 06, 2012 19:38 [MG ZR idt 03r] jak dodaje gazu auto zimnym wieje
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam mam taki problem ze jak jeżdżę normalnie i auto sie rozgrzeje jest ok leci ciepłe powietrze z nawiewów ale jak wyprzedzam jakieś auto z gazem w podłodze to odraqzu z nawiewów leci zimne powietrze chwile jade sobie równo i znowu wieje ciepłe.... o co chodzi i jeszcze jedno pytanie który wąż od nagrzewnicy jest wpływem a który odpływem czy tez co jest na nim zaworek od ciepło zimno to zasilanie a ten drugi powrót tak
ok tylko tak dla testu za każdym razem jak wciskam gaz w podłoge to sie dzieje a wskazówka idzie do połowu skali i trzyma od temp płynu.... jest dokładnie tak ze jade sobie spokojnie jak zawsze temp płynu na połowie skali ciepło wieje i nagle gaz w podłoge wyprzedzam i odrazu wieje zimne powietrze... jade sobie dalej spokojnie i za jakiś 1 km spowrotem ciepłe i za jakiś czas znowu wyprzedzam i tez odrazu zimne powietrze.... nie wiem czy dobrze rozumiem schemat i poprawcie mnie jeśli sie myle ale czy wąż z zaworkiem przy nagrzewnicy o nr 16 to zasilanie (wpływ cieczy) do nagrzewnicy tak ?
wiec tu moze tkwić problem bo założyłem sobie w aucie pompke obiegową dodatkowa i zamontowałem ja właśnie na wężyku z zaworkiem bo ktoś mi doradził ze to jest zasilanie wlot do nagrzewnicy.... niech ktoś jeszcze potwierdzi ze to jest wyjście z nagrzewnicy to problem sie rozwiąże....
wiec tu moze tkwić problem bo założyłem sobie w aucie pompke obiegową dodatkowa i zamontowałem ja właśnie na wężyku z zaworkiem bo ktoś mi doradził ze to jest zasilanie wlot do nagrzewnicy.... niech ktoś jeszcze potwierdzi ze to jest wyjście z nagrzewnicy to problem sie rozwiąże....
Pomyśl Gdyby dolna rurka była wejściem to znaczy ze obieg w nagrzewnicy musiałby przeciwdziałać grawitacji Trochę bez sensu
Zresztą tak jest w K serii zasilanie od termostatu a wyjście do trójnika z czujnikami temperatury.
rozumiem i moze to tylko moje urojenia które jutro potwierdzę ( czyt. sprawdzę ) ale wydawało mi sie ze wąż z zaworkiem do nagrzewnicy wchodzi jako górny... ale skoro mówisz ze wchodzi jako dolny to musze to jutro sprawdzić i jesli jest tak jak mówisz zmienić to
niz nie zobaczysz bo pompke przykrywa całkowicie podgrzewacz cieczy który tez mam zamontowany a pompkę założyłem na wąż ten z zaworkiem i teraz pytanie czy to zasilanie czy powrót jak mówi Tomi_114, ?? bo jak powrót sprawa rozwiązana jak zasilanie to trzeba szukać dalej przyczyn
[ Dodano: Pon Lut 06, 2012 22:11 ]
wg schematu na nr 16 mam pompkę z kierunkiem przypływu cieczy na nagrzewnice
hehe czyli zamontowałem pompkę na powrocie a ona dusi płyn do środka i pewnie przez to takie odcięcia ciepłego powietrza przy wysokich obrotach tak i Tomi_114, jesteś pewien na 101% ze z zaworkiem to powrót tak bo jutro po pracy odrazu biore sie za przeróbkę:D ps. plus poszedł
hehe czyli zamontowałem pompkę na powrocie a ona dusi płyn do środka i pewnie przez to takie odcięcia ciepłego powietrza przy wysokich obrotach tak i Tomi_114, jesteś pewien na 101% ze z zaworkiem to powrót tak bo jutro po pracy odrazu biore sie za przeróbkę:D ps. plus poszedł
Mam serwisówkę Haynes'a do R25 / ZR i tak jak pisałem rura dolna opisana "outlet pipe".
no ok to jutro przerabiam na odwrót..... mam nadzieje ze pomoże
[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 22:33 ] Tomi_114, ale mnie w błąd wprowadziłeś.... po pracy wjechałem autem na warsztat i chciałem zrobić tak jak kazałeś czyli ze górne wyjście z nagrzewnicy to zasilanie a dolny z zaworkiem od ogrzewania powrót i walczyłem z 2 godziny zeby zamontować pompkę na drugim wężu chociaż jak patrzyłem na we węże to na chłopski rozum mówie sobie ze to jest nie możliwe ze górne wyjście z nagrzewnicy to zasilanie bo bo ten wąż wchodził w trójnik i jedna strona szła do silnika a druga do spustu zbiorniczka wyrównawczego z jak wiadomo silnik zaciąga ze zbiorniczka płyn a nie tłoczy płyn w zbiorniczek ale mówie sobie może ja czegoś nie rozumiem i założyłem jak kazałeś czyli odwrotnie i wracam do domu (odcinek 30km) po 10km maszyna złapała połowe skali ciepło dmucha ale jak by słabiej ale generalnie jest ciepło przejechałem jeszcze z 10km i wtedy lewa strona but wyprzedzam kilka aut obroty pod 4tys na Vbiegu i nagle zimnooooooooo i co lepsze przez 10km do domu tak było w domu maska w góre i patrze płyn jest pompka chodzi ale wąż do zaworka (nie od strony nagrzewnicy) jest gorący a za pompką zimny.... wiec wcześniej było dobrze podłączone a pompke jutro zdemontuje i zobacze czy wszystko wróci do normy
Ale tak czy inaczej dzięki za szczere chęci
[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 22:34 ]
jak uda mi sie dodać w fotosiku schemat węży jaki ja mam to wrzuce na forum bo coś sie nie chce wgrać
[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 20:43 ]
i lipa pompka zdemontowana i dalej to samo wyprzedzam i zaraz leci zimne powietrze.... co to może być temp auto trzyma jak sie rozgrzeje w połowie skali cały czas....
pompka obiegowa dodatkowa z renault espace ale juz jej nie ma i dalej to samo.... ale nie jest możliwe zeby górny wąż idacy do nagrzewnicy to był zasilanie bo on wcześniej sie łączy na trójniku i idzie do spustu zbiorniczka wyrównawczego a druga strona gdzieś pod filtrem rurkami na silnik a jak wiadomo z dolnego węża zbiorniczka wyrównawczego silnik pobiera płyn i górnym go przelewa a jeśli było by tak jak mówisz ze ten wąż co idzie do nagrzewnicy jako górny i łączy sie trójnikiem ze spustem ze zbiorniczka to nie ma tu logiki żadnej. wiec górny wąż wchodzący do nagrzewnicy łączący sie trójnikiem ze spustem zbiorniczka musi być spustem nagrzewnicy..... nie ma innej opcji.... pozatym osoby które oglądały te węże u mnie twierdza tak samo jak ja bo nie ma innej opcji bo gdyby było tak jak Ty mówisz to ciepły płyn nagrzewnica musiała y pobierać ze zbiorniczka wyrównawczego..... teraz wróciłem do oryginału i macie jeszcze jakieś pomysły dlaczego tak sie dzieje
A dlaczego nie ma logiki w pobieraniu płynu ze zbiorniczka? Widziałeś w którymkolwiek modelu aby płyn był pompowany spustem do zbiorniczka? Obieg polega na tym, ze płyn brany jest właśnie ze zbiornika.
Tak jak pisałem na samym początku sprawdziłbym jeszcze termostat. Może nie trzyma i przy wyższych obrotach i większym przebiegu otwiera duzy obieg.
A dlaczego nie ma logiki w pobieraniu płynu ze zbiorniczka? Widziałeś w którymkolwiek modelu aby płyn był pompowany spustem
do zbiorniczka? Obieg polega na tym, ze płyn brany jest właśnie ze zbiornika.
odwrotnie zrozumiałeś to co napisałem
spustem zbiorniczka wyrównawczego silnik pobiera płyn tak i zaraz ten spust zzbiorniczka łączy sie trójnikiem z górnym wę
żem od nagrzewnicy wiec wychodzi ze jest to wąż powrotny a ten z zaworkiem zasilanie. nie ma innej opcji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum