Wysłany: Sob Mar 21, 2009 12:56 [Freelander] Rodzaj instalacji LPG- rodzaj wtrysku paliwa
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Witam,
Planuje założyć instalacje LPG w moim samochodzie (Freelander 1.8 , rok 2002)
Już byłem zdecydowany na instalacje 4G (sekwencyjny wtrysk gazu).
W serwisie LPG powiedziano mi że w tym samochodzie jest najprawdopodobniej wielopunktowy wtrysk paliwa, bez sekwencji – a więc powinno się założyć i instalacje 3G czyli wielopunktowy wtrysk gazu.
Co o tym sadzicie?
Czy faktycznie w freelanderze nie ma sekwencyjnego wtrysku paliwa?
Jak to jest z tymi co założyli do swoich landów instalacje 4G (sekwencje)- jak to u nich działa skoro 4G bierze czasy wtrysków LPG od sekwencji wtrysku paliwa (a tam tego nie ma)?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 22:45, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 21, 2009 12:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Sob Mar 21, 2009 13:33 Re: [Freelander] Rodzaj instalacji LPG- rodzaj wtrysku paliw
tomson123 napisał/a:
Witam,
Planuje założyć instalacje LPG w moim samochodzie (Freelander 1.8 , rok 2002)
Już byłem zdecydowany na instalacje 4G (sekwencyjny wtrysk gazu).
W serwisie LPG powiedziano mi że w tym samochodzie jest najprawdopodobniej wielopunktowy wtrysk paliwa, bez sekwencji – a więc powinno się założyć i instalacje 3G czyli wielopunktowy wtrysk gazu.
Co o tym sadzicie?
Czy faktycznie w freelanderze nie ma sekwencyjnego wtrysku paliwa?
Jak to jest z tymi co założyli do swoich landów instalacje 4G (sekwencje)- jak to u nich działa skoro 4G bierze czasy wtrysków LPG od sekwencji wtrysku paliwa (a tam tego nie ma)?
Pozdrawiam
nie bardzo rozumiem
ale 4G zakladasz a tylko sterowanie jest albo ful albo pol sekwencja no chyba ze tobie chodiz o LPG i CNG (ktore chciales zapodac ale to nie am znaczenie ajkie jest sterowanie wtryskami),
bo 3G to nikt raczej nie zaklada
Przy instalacjach LPG czwartej generacji sterownik pełni role konwertera czasów wtrysku paliwa na czas wtrysku Gazu. (duże uproszczenie)
Skro w Freeladerze nie ma sekwencyjnego wtrysku paliwa to po co zakładać droższą instalacje 4G.
PS. Rozumiem że w freeladesze jest pół sekwencja (mowa o wtryskiwaczach paliwa 95)?
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Sob Mar 21, 2009 13:48
tomson123 napisał/a:
Przy instalacjach LPG czwartej generacji sterownik pełni role konwertera czasów wtrysku paliwa na czas wtrysku Gazu. (duże uproszczenie)
Skro w Freeladerze nie ma sekwencyjnego wtrysku paliwa to po co zakładać droższą instalacje 4G.
PS. Rozumiem że w freeladesze jest pół sekwencja (mowa o wtryskiwaczach paliwa 95)?
wydaje mi sie ze jest pol sekwencja i 4 generacja bedzie odpowiednia
a iel to niby ma kosztowac 3G i 4G bo ja zakladam w srode 4G i place za to 2500 (zbiornik w kolo i ukryty wlew a instalka OMVL
W modelach z tym silnikiem nalezy stosowac instalację 4 generacji.
warunkowo mozna zastosowac instalacje 3 generacji, ale wiąże się to z przeprogramowaniem komputera i dołożeniem sterownika firmy Pathora.
Skąd to wiem.
www.nagaz.pl - Jedna z największych firm zakładających instalacje gazowe w Polsce.
Znam tam szefa, jeden telefon i wszystko jasne
Koszt instalacji ze zbiornikiem 80l - Bo to optimum na to auto to kwota 3280zł.
Na takim zbiorniku powinno się przy dobrze ustawionej instalacji zrobić jakies 650-700 km
Skąd to wiem.
www.nagaz.pl - Jedna z największych firm zakładających instalacje gazowe w Polsce.
Znam tam szefa, jeden telefon i wszystko jasne
Koszt instalacji ze zbiornikiem 80l - Bo to optimum na to auto to kwota 3280zł.
hahahahah
to właśnie w tej firmie podczas rozmowy telefonicznej powiedziano mi że do freelandera 1.8 powinno się stosować gaz 3G. I to właśnie ta rozmowa była bezpośrednią przyczyną zamieszczenia tego postu.
Tak więc morał z tego taki że: „Najlepiej na tym wyjdziemy jak sami trochę poczytamy”
Najprawdopodobniej założę instalacje LPG czwartej generacji. Zastosuje sterownik STAG 300 – współpracuje on prawie każdym układem wtryskowym (sekwencja, półsekwencja, group, ..)
do tego dodam listwę wtryskową Valtek i reduktor Tomasetto.
Butla o pojemności 40L ułożona wzdłuż (za mniejszym oparciem) –będę mógł złożyć sobie większą część oparcia tylnego i przewieść coś większego.
Koszt takiej instalacji bez robocizny to około: 1300 PLN (z butlą)
W Nagazie liczą za powyższą instalacje 3000 PLN (jak dla mnie 1700 za robocizne to stanowczo za dużo)
Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za wypowiedzi.
Gdyby ktoś miał inny pomysł na elementy (firmy poszczególnych elementów instalacji LPG) to proszę pisać, -może jeszcze zmienię zdanie.
Serownik-
Reduktor-
Wielozawór-
Wtryskiwacze-
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Sob Mar 21, 2009 18:55
wiesz koszt gratow zawsze jest niski ale za instalacje sie buli a sam tego sobie nie zrobisz niestety
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum