Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200 1.4 99'] Problem z głowicą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200 1.4 99'] Problem z głowicą
Autor Wiadomość
kaboom 



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 8
Skąd: Rzeszów



  Wysłany: Sob Maj 02, 2009 18:01   [r200 1.4 99'] Problem z głowicą

Witam! 2 dni temu w trasie zgasł mi silnik i nie chciał odpalic.Po ostygnieciu zaczal dymic białym dymem z rury!Dzis mechanik stwierdził ze ponoc głowica jest pęknieta!!Chciałem zapytac jakich kosztów mogę sie spodziewac za taka robote!(chodzi o to zeby mnie nie wysterował)!!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 02, 2009 18:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Sob Maj 02, 2009 18:03   

Ja sądzę, że uszczelka poszła, a nie sama głowica w sobie... koszty są różne, ale liczyć musisz od 700 pln - 900 pln z robocizną już. Samemu to wszystko można wykonać w cenie 400 pln, no ale trzeba się znać.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Maj 02, 2009 21:40   

Pęknięta głowica? A co, zamiast benzyny zatankowałeś granaty? Nie wiem, co to by trzeba robić z silnikiem, żeby głowica trzasnęła. Staremu parę lat temu w Nexii, gdy profany z "warsztatu" wymieniały borygo, źle dokręciły korek chłodnicy i wysadziło go w czasie jazdy.
Wody odeszły w mig i stary zatrzymał się dopiero wtedy, gdy sinik zaczął postukiwać od rozrzedzonego od wysokiej temperatury oleju. Pomimo tego, nic się silnikowi i głowicy nie stało, nawet gumki nie skrachciały.

Koszta wymiany uszczelki przy najbardziej optymistycznym wariancie (robota własnoręczna bez wymieniania niczego więcej, przy zastosowaniu starego typu uszczelki to koszt około 120 PLN. Tu polecam uszczelkę marki FAI. Osobiście mam z taką doświadczenie, przejechałem na niej po naprawie dwa i pół roku i prawie 64 kkm.
Wg zasad, powinno się podobno zmienić też komplet śrub silnika (koszt 200 PLN) a nawet magistralę olejową (300 PLN) oraz wypadałoby zmienić uszczelniacze wałków rozrządu (koszt 4x17 PLN), przedni uszczelniacz wału korbowego (1x17 PLN), a także i komplet uszczelniaczy zaworowych (koszt 60 PLN za komplet 16 sztuk). Jakby Ci się chciało, tylny uszczelniacz wału korbowego to kosz 45 PLN i trochę roboty, bo trzeba odkręcać skrzynię biegów, sprzęgło i koło zamachowe. Koszt pompy wody, którą też wypadałoby przy tej zabawie wymienić, to około 120 PLN za dobre zamienniki. Pasek rozrządu to koszt jakichś 70 PLN. Napinacz paska to też około 120 PLN.

Jeśli silnik nie był wcześniej rozkręcany, to masz szczęście, bo w zasadzie nie będzie konieczności docierania czoła głowicy i bloku. Jeśli było, to profilaktyka nakazuje wymienić, prócz uszczelki, śruby i magistralę.
Naddatek materiału czoła głowicy, przeznaczony przez producenta, to niestety, tylko 0,2 mm czyli praktycznie zostaje docieranie ręczne. Zaniesienie głowicy do warsztatu, to prawie pewne jej zniszczenie (zazwyczaj "jadą" głowice 1mm i więcej). Ja w swoim docierałem ręcznie, metoda doraźnie wymyślona sprawdziła się doskonale.
Wymiana magistrali wymaga odkręcenia miski olejowej. W Roverze i tak jest lepiej, bo pod silnikiem nie ma belki zawieszenia, w Polonezie to konieczność wyciągania silnika.
Jeśli silnik ma przebieg około 200 kkm czy więcej, wypadałoby sprawdzić stan przylgni zaworowych i ewentualnie dotrzeć zawory (pastą, są trzy rodzaje, 'gruba', 'średnia' i 'drobna'. Jak się zawory dociera, Google powiedzą, sprawa nie jest zawiła.
Czoło bloku też powinno się dotrzeć, żeby chociażby usunąć pozostałość starej uszczelki.
Za mocno się nie da, bo czoła tulei cylindrowych nie dadzą, są wykonane z piekielnie twardego żeliwa.
Dokręcanie śrub silnika (nie głowicy, jakoże są one bardzo długie i odpowiadają za połączenie wszystkich elementów głównych silnika) to też inna melodia, niż w 'zwykłych' silnikach. Ja zastosowałem metodę też doraźnie wymyśloną i sprawdziła się ona też dobrze.
Producent radzi dokręcać śruby najpierw momentem 20 Mm a potem dwa etapy co 180 stopni, oczywiście, zgodnie z ustaloną kolejnością, która całe szczęście, jest klasyczna dla silników rzędowych z dwoma rzędami śrub.
Ja zastosowałem metodę 'narastającego' momentu, zaczynając od 10 Nm a kończąc na 55 Nm w siedmiu etapach, od 40 Nm stopniując co 5 Nm, oczywiście, zgodnie z kolejnością. Jest to wg mnie, o wiele bezpieczniejsza metoda niż zalecana przez producenta tych silników, nie ma praktycznie możliwości zerwania śruby czy nadwyrężenia głowicy, a bywają przypadki, że dokręcanie zgodnie z zaleceniami fabrycznymi powoduje zerwanie śruby oraz niestety, dość szybkie wystąpienie ponownych kłopotów ze szczelnością połączenia głowica - blok, które jest największym utrapieniem tych silników.

Jakoże te silniki są nieco oryginalne (wg powyższego), gorąco polecam każdemu, który je naprawia, by poczyniał naprawę własnoręcznie. Niestety, ale w statystycznym warsztacie, jego pracownicy mają nikłe albo żadne pojęcie o tym silniku i odmienności metod jego naprawy, co powoduje (wystarczy poczytać to forum), że naprawa, pomimo zastosowania porządnych zamienników czy nawet części oryginalnych (tanie nie są, niestety), nie zapewnia silnikowi odpowiednio długiego w czasie i przebiegu, poprawnego działania.
Do odkręcenia śrub silnika potrzebna jest nasadka Torx nr 14. Reszta jest metryczna i "normalna".
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Problem po wymianie uszczelki pod głowicą.
romeczek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Sty 08, 2014 22:28
Adrian
Brak nowych postów [R200 1,6 1997r] Problem po wymianie uszczelki pod głowica
dziki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Nie Sty 29, 2012 11:40
Rzeski
Brak nowych postów [R200] głowica
kamil22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Sty 10, 2012 22:37
kamil22
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] Uszczelka pod głowicą
RADEK88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Kwi 30, 2009 15:25
RADEK88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink